5553
Sök

4 kanals slutsteg bra? & när bör man inskaffa en kondensator?

1 727 Inlägg
2 december 2008
Hoaken skrev:
okej okej då färstår jag.. men humm så du menar ifall jag ska bygga mer ljud så ska ja antagligen köpa ex. alpine steg å ev. dls 6.9 or å såfall mtx basar ? , eller vad händer om man köper helt annat steg å andra basar å drar d för sig liksom ?

Här frågar killen om hur det skulle vara med  ", eller vad händer om man köper helt annat steg å andra basar å drar det för sig liksom"
Dvs blanda, och NI tror väl inte att han är inne på en PXI för att dela aktivt i den frågan?
....otakt....eko..... kanske fel ord, men jag tror det är personer som blivit lite väl förbannade här, och har börjat med korrekturläsning, ska märka ord.

Det är ju bra att han försöker avvärja en blandning i samma register.
Det handlade inte om att det var dåligt att blanda märken. För det kan ju ibland vara riktigt bra.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 december 2008
Vad det är för märke på högtalarna/basarna spelar ju egentligen ingen roll, det handlar ju om att ljudet och klangen från dom ska vara lika för att det inte ska låta konstigt. Det kan ju bli lika tokigt att blanda tex en JBL GTI bas tillsammans med en JBL GT5, som att köra GTI basen tillsammans med tex en RF Punch 3. Kan ju vara rätt svårt för TS att få tag på likadana högtalare och basar som han har nu, om dom är några år gamla.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök