Bensinsnåla kombis

jocke_gronberg
3 december 2008 · 4 586 Inlägg

Volkswagen Passat 2.0 FSI

Har 2.0 fsi i min audi drar 0.65 när jag åker till jobbet dock så väger passaten mer men audin går även lika billigt fulllastat

MagneticNorth Aktad Medlem
3 december 2008 · 301 Inlägg

När du tar in information från forumet, tänk på att folk jämför äpplen och päron.

Landsvägskörning är en sak
Vad det står på datorn efter en urkörd tank är något annat. (eller ännu hellre när man tankat och kontrollräknat)

Min Cee´d SW diesel drar på landsväg 0.46
och med en massa stadskörning körning 0.53

Skiljer alltså nästan en hel dl mellan låg och normal förbrukning, beroende på andelen landsväg.

Rekordet är 0.43 dock, men då var det 10mil ner från fjällen.

Diesel 2600 i skatt.

Bensinarna ligger lite högre i förbrukning.. men billigare i inköp och du kan hitta en snudd på ny för ca 130000
http://www.blocket.se/vi/19324865.htm?ca=6_s

Senast redigerat av morganevelina (3 december 2008)

twin_cam Smålänning
3 december 2008 · 7 877 Inlägg

Skoda Felicia 1,3 är skitsnåla, billiga i inköp, skatt och försäkring och går inte sönder ofta alls smile Bland det billigaste du kan äga säkert smile Men komforten är som en Golf 3 och kvalitetskänslan är det lite si och så med, men tål mycket stryk smile

Annars om du kan tänka dig diesel så V70N D5. En av volvos troligen bästa bilar/motorer någonsin. Pigga och drar extremt lite soppa smile Fullt lass och hela familjen till norrland från kalmar i laglig fart så snittade den 0,65 på landsväg. Ligger man och fiskör går den säkert på 0,5 om man vill de smile

Xuri skrev:
v40 med gdi motorn går att få ner runt 0.4-0.5 i förbrukning men de har bytts rätt många sånna motorer å annat pga av sket...

Va rädd om den... Dom brukar ligga på 0,8 verkar det som... Och krångelmagneter...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
peegee Forummoderator
3 december 2008 · 2 924 Inlägg

Den fundering jag ställer mig när jag läser här är;
- Är du fullt tillfredställd och nöjd med bagage- och övriga utrymmet i din A4 Avant för ex barnvagn osv?

Jag själv valde bort A4 Avant av det själet och valde Passat Variant istället vilken jag är nöjd med.
Många av förslagen här är ju i storlek med din A4 Avant eller mindre och tycker du din bil är för liten så är det ju inga bra förslag... roll

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang