20 januari 2011
Trådstartare
Mattias Sandgren från Sävar ryckte ut ännu en gång för att hjälpa mig med mappningen!
Senaste programvaran (1.81 tror jag det var) och Vemstune blev det den här gången!
Riktigt smidigt program måste jag säga. Mycket som går att göra snabbt. Tex om man har en färdig mapp från en liknande motor och vill använda accelerations berikningarna från den. Så öppnar man bara fönstret för Accel berikningen och klickar och drar över hela .map filen så letar den åt rätt värden och lägger in dem!
Måste säga att mattias är grym på det han gör. Efter lite felsökning så hittade vi att triggerinställningen stod på 36-2 alltså han letade efter två saknade tänder. Därför som motorn har betett sig lite konstigt.
Efter att det var åtgärdat och motorn mappad så är det som en helt annan bil.
Jämn och fin tomgång. Grymt vrid på låga varv. Jag kan segdra från 1000varv på fyran utan att hon hostar. Samt att nu har hon ett direkt gassvar, riktigt pigg!
Hade också problem med att hon ryckte då jag släppte gasen. Nu är hon hur snäll som helst!
Håller på att "köra in" dubben så jag kan ju inte gasa hur som helst, men grym skillnad iallfall.
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.