Efter att ha byggt några galanter i olika inrikting så var det dags att lära sig motorbygge. En lämplig 4wd kaross letades fram och rostlagades. Resten är historia. I skrivande stund är bilen bromsad med 288rwhp och bakhjulsdrift.
ser fint ut, som vanligt. Bara man får mer tid över nu då man är nyannställd så tänkte jag bjuda in mig och tanten på nå god mat hos dig, och en garagetripp=)
ser fint ut, som vanligt. Bara man får mer tid över nu då man är nyannställd så tänkte jag bjuda in mig och tanten på nå god mat hos dig, och en garagetripp=)
Det tycker jag att vi styr upp nån helg!
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
ser fint ut, som vanligt. Bara man får mer tid över nu då man är nyannställd så tänkte jag bjuda in mig och tanten på nå god mat hos dig, och en garagetripp=)
Det tycker jag att vi styr upp nån helg!
Det är bara hojta till så är jag och Conny på också. Då kan vi ta en till garagehelg.
BMW macht frei!!
Wenn Sie arbeitet...
I can't promise I'll try, but I'll try to try
Har länge stört mig som fanken på att det sitter ett hål där klockan skall sitta precis där jag monterade mina mätare. Men tillslut så får man göra någonting åt det!
Vilja, våld och vaselin!
Tur att man har lite grejer att ta delar från. Låg ju en instrumetbräda och skräpade i garaget. Den fick donera en ny del!
Fastlimmad och nya hål för mätarna kapade
Nice from far, But far from nice!
Hade ju tänkt att flocka instrumentbrädan nån gång så då blir det att fixa finnish.
Passade på att byta inre drivknutsdamasken på förarsidan också. Tyvärr så hade jag kört så länge utan att drivknuten var kass.
För ovanlighetens skull så råkade jag ha en till drivaxel i garaget. Så det blev att renovera upp den med nya damasker och fett och sedan montera!
Någon som vill köpa en kass drivaxel för att göra "hubbar" till RWD?
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
Fick veta att när urtrampningsdetaljerna till kopplingen blir nötta så kan de bli svårt att trampa ur kopplingen. Detta löses genom en "extended clutch rod" Kostar ca 100:- plus frakt från staterna.
Tänkte beställa en sån men jag blev snål när de ville ha 55dollar i frakt för en pinne!
Så jag provade att tillverka en själv. Fick veta att extended betyder att den är förlängd 1/4"
Gjord i vanligt blötjärn med en fil. Gratis är gott.
Får väl ha original i bilen ifall denna skulle böja sig..
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
Japp då har det hänt mycket i garaget. Emil hjälpte mig i helgen med att slipa in de sista ventilerna på toppen. Grymt tråkigt jobb!
Idag har jag mätat spelet på de nya kolvringarna, monterat kolvringarna, monterat kolvar och nya vevstaklager.
Därefter blev det ny toppackning och ARP bultarna dragna med min nya momentnyckel. Denna går hela vägen upp till 210Nm. Min förra klarade ju bara 110Nm var tvungen att låna en polares när jag skulle dra 122Nm som ARP bultarna skulle ha.
Det börjar närma sig!
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
Tog och monterade min nya fina Extended rod som Rickard Eriksson tillverkade och sponsrade med istället för mitt fulmek.. Rostfritt lär ju inte böja sig i första taget.
Perfekt passform!
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.