Har haft problem med tändningen när jag försökte öka laddtrycket. Började misstända på 5000rpm då jag ökade till 0.8 bar.
Felsökte och kom fram till att det måste vara mina nya tändkablar som är boven i dramat. Var tvungen att ta bort isoleringen på tändspolesidan för att jag fick vinklade anslutningar på kablarna då jag skulle ha raka. Ersatte detta med krympslang, men tror att det inte var tillräckligt och fick då överslag till insuget. Tillsammans med mina platinastift så blev det lite för svag gnista för att fungera på högre laddtryck.
Beställde en ny uppsättning tändkablar där det skulle vara raka anslutningar. Men när de kom så var det så klart vinklade på dessa också.
Då bestämde jag mig för att såga sönder extraplasten på tändspolen istället.
För att vara helt säker så bytte jag till en Eclipse GSX spole som har suttit på en turbobil. Kapade av plaströren så korta jag kunde och bytte sedan kabelstam på de två spolarna för att det skulle passa med min Vems härva.
![http://img190.imageshack.us/img190/8366/201107201138.jpg]()
Passade också på att byta till vanliga tändstift igen som jag knackade till 0,7mm
Då kunde jag äntligen montera kablarna med gummit på.
![http://img11.imageshack.us/img11/1904/201107201142.jpg]()
Har haft problem med att ventilkåpan läker olja också. Men har haft en splitter ny packning som dessutom varit extra limmad med silicone. Så jag monterade min specialkåpa med bättre vevhusventilation istället.
![http://img402.imageshack.us/img402/2748/201107201139.jpg]()
Catchtank blev en vattenflaska jag gängade in anslutningar i.
![http://img811.imageshack.us/img811/5328/201107201140.jpg]()