Det har klonkat lite konstigt i bakvangen sen jag svets diffade. Är ju ganska normalt tänkte jag då det blir mer påfrestningar på bussningar och dylikt. Hade ju fått hem mitt paket med nya bussningar så jag tänkte att jag kanske hinner byta några innan Dragracet på Kubberaceway.
![http://img89.imageshack.us/img89/7413/201108011203.jpg]()
Efter att ha plockat ner diffbryggan för att kolla bussningarna så upptäkte jag att de inte alls var så slut som jag trodde. Efter lite mer undersökning så visade de sig att de övre diffbultarna var lösa! Försökte att dra åt dem men då såg jag att de var helt avskjuvade!
![http://img651.imageshack.us/img651/9580/201108011205.jpg]()
Så det var bara att lossa hela diffklumpen och allt runtomkring.
![http://img684.imageshack.us/img684/3222/201108011206.jpg]()
Självklart så hade de gått av jäms med hålen så att det inte gick att lossa med bara en tång.
![http://img684.imageshack.us/img684/5571/201108021208.jpg]()
Upp med diffen i pelarborren och sedan försöka dra lös med en grispitt. Såklart så gick dem bara sönder och lämnade halva pitten kvar.

Så det var bara att sätta upp den igen och borra större.
![http://img585.imageshack.us/img585/57/201108021209.jpg]()
Efter mycket om och men så lossnade den.
Då återstår bara att hitta en 118mm oxh en 91mm M12x1,25 bult. Och helst i 12.9 eller liknande kvalite så att det inte händer igen.
Jag kan lova att det är svårt att hitta långa M12 med 1,25 i stigning då man vill ha det dagen efter.
Ringde runt till alla tänkbara i hela umeå men ingen kunde få fram snabbare än nån vecka bort.
Bara att leta igenom alla sina skrotlådor för att göra fynd. Hittade en topplocksbult i garaget som passade utmärkt. Den har ju rätt kvalitet också!
DÅ var det bara att bulta tillbaka då!