14 juni 2010
Trådstartare
Kan meddela att toppen verkar sitta kvar iallfall efter hårdtestning. Ingen glykol har försvunnit heller.
Helgen på Kubbe raceway slutade som följer.
godkänd uppkörning på min sbf dragracing licens.
Anmäld till klassen gatbil.
Godkänd besiktning.
201m: 9,259s slutfart: 124,34 km/h 60 fot: 2,092 reaktion: 0,622
201m: 9,225s slutfart: 124,46 km/h 60 fot: 2,101 reaktion: 0,625
201m: 9,866s slutfart: 121,38 km/h 60 fot: 2,378 reaktion: 0,409
201m: 10,369s slutfart: 123,34 km/h 60 fot: 2,841 reaktion: 0,215 startade på för lågt varv, bilen suckade till i starten
201m: 9,490s slutfart: 122,79 km/h 60 fot: 2,170 reaktion: 0,461
Där var lördagens körningar över. Laddade 0,6 bar för att skona kopplingen. Försökte att öka laddet men insåg att bussningen till wastegate armen in i turbon hade vandrat ut vilket gjorde att locket inte slöt tätt i hålet. försökte att knacka det på plats sen turbon svalnat men fick ingen ordning på det.
Söndagen så var det två kvalrundor till sen eliminering.
201m: 9,266s slutfart: 125,39 km/h 60 fot: 2,135 reaktion: 0,425
201m: 9,230s slutfart: 125,10 km/h 60 fot: 2,100 reaktion: 0,495
Dessa tider gav mig en 5:e (och sista) kvalplats i gatbilsklassen. Körde mot en röd v8 volvo med slicks, en vit jänk med 390hk och slicks, en gul camaro med slicks och lustgas samt en röd wolksvagen buggy med slicks och lustgas.
Jag hade närmast till v8 volvon som körde på 8,59. Men jag hade sjukt kul. Inga som helst problem, inga läckage eller ras. lite hög vevhusventilation som trycker ut olja bara, men det ska tydligen vara ganska vanligt.
Första elimineringsrundan så plockade jag bort framlyset vid luftfiltret och regskylten som täcker lite av intercoolern. Mest psykologiska ändringar eftersom jag inte kunde ställa upp laddtrycket.
Fick köra mot den gula camaron. var taggad som fan! stageade in lite efter camaron så han fick stå nån sekund extr.
Då min andra stagelampa lyste så la jag mig på 4,500 -5000 rpm och direkt vid grönt ljus så dumpade jag kopplingen! Kände att jag kom iväg bra utan att hon hackade till och fick i tvåan ganska raskt. Såg att camaron låg före mig men inte så långt att jag kunde se bakljusen. Varvade ut henne på tvåan till 7500 rpm och slog i trean då såg jag camaron segla iväg. Han blåste iväg lite lustgas.
Jag hade inte haft någon chans ändå då han konsekvent satt bättre tider än mig utan gas, men det kändes som att han blev nervös och var tvungen att använda gas!
Det blev iallfall min bästa tid för helgen
201m: 9,014s slutfart: 127,30 km/h 60 fot: 2,069s reaktion: 0,428s
Måste säga att jag är grymt nöjd med helgen. Original koppling och 0,6 bar i laddtryck. Kan bli riktigt intressant att se vad Labbet kan prestera med Eclipse låda, 6puckad lamell och ett kilo till i laddtryck!
Over and out!
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.