4 december 2008
Trådstartare
Hej!
Jag var precis ute och körde en Ford Mondeo GHIA -02 V6 (AUTOMAT)
Strax efter jag lämnat hemmet (soppamätaren står på halv tank), åker jag ut på motorvägen, för att sedan göra en kickdown, den går upp till 6000 varv och jaag håller den där i ca 3-4 sek därefter växlar den upp automatiskt! (bränd lukt kommer genast och varar i ca 3 sekunder?)
Resan är på ca 2 mil nästan bara motorväg, snittar ca 130 hela vägen. När jag kommer fram till platsen jag skulle till står mätaren fortfarande på halv ungefär! Stänger av bilen, går därifrån och bilen står utan uppsikt i ca 2 timmar.
När jag sedan kommer tillbaka startar bilen lika fint som den alltid brukar göra, påbörjar resan på väg hem, observera att soppamätaren fortfarande stod där den gjorde förut!
Nu efter halva resan börjar jag helt plötsligt känna en bränd doft i kupen utan anledning?, jag kör genast åt sidan går ut och öppnar motorhuven, (bilen var då avstängd), nu är lukten som borta, ingenting luktar under motorhuven varken kupen?
Jag fortsätter resan, när jag sedan börjar närma mig mitt hem piper det till jag och kollar genast på panelen, då jag ser att soppalampan lyser och att mätaren nästan är i botten . Jag är då nästan hemma och ställer bilen där den ska stå!
Alltså, jag har inte känt någon bensindoft eller någonting under resan, enda jag kände var en bränddoft dom 2 gånger jag nämnt ovanför!
Så jag hoppas nu att någon av er kan hjälpa mig här, behöver seriös hjälp!
Observera även att jag har ett tanklock som måste öppnas inifrån, och jag ser inga märken eller dylikt på tanklocket, och kom ihåg att mätaren stod på halv när jag lämnade platsen!