5589
Sök

Soppapump som läker på Ford Scorpio 2.9

227 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Tja! Ja ha en Ford scorpio 2,9 L V6a. Det verkar som om soppapumpen läcker soppa. Min svärfar sa att den läcker men jag personligen tror att de e nån slang vid soppapumpen som läcker. Men men ja kan ju inte så mycke än men lite kan ja ju iaf:-)

Tänkte kolla lite gran åxå om pumpen verkligen ska ge ifrån sej ett surrande ljud??? Jag tycker inte den låter nå bra från min synvnkel. Jag ha en ny soppapump men ja får den inte förän på söndag. Så ja vill kolla lite innan hur de ska va osv.
BIlen dör på gaspådrag precis i början när ja ska köra iväg men bara när den e kall. Kan de ha nått med att göra med soppapumpen?? eller ha de med tändningen???

26 Inlägg
5 december 2008
soppa pumpen ska ge ett surrande ljud.

Offroad Racing
3 123 Inlägg
5 december 2008
Att bilen vill dö när den är kall har inte med soppapumpen att göra, utan choken.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

227 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
okej okej. Men den surrar ganska högt. E de inte autochok på den då??? de e insprut.

Offroad Racing
3 123 Inlägg
5 december 2008
jo automatisk choke är det, styrs av en tempgivare på motorn (den kan vara trasig)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

227 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Hur mässker ja att tempgivaren e pajj?? Vart kan den sitta på min bil då??? Tempmätaren går lite hur den vill ibland så stiger den till halva mätarn o ibland så går den inte ens halvvägs till halv men den går alltid upp till normal. Kan de ha nån betydelse???

Sök