Saab Stereo

Gm
6 mars 2006 · 7 Inlägg

Hej!! Ja har ett litet problem, de e så att ja har en 9000 -96 som ja skulle vilja byta ut huvudenhet men nu de dumma, för de sitter orginal steg i bilen å då passar inte iso-kablaget ... Ja undrar om de e bara till att klippa av å smäcka dit en normal iso så man fortfarande kan ha orgsteg.... Tackar för svar!!

timpan_87
6 mars 2006 · 781 Inlägg

tror ja inte? steget måste ju bli strömförsörjande och ha en lågnivoutgång med? och remot?

Gm
6 mars 2006 · 7 Inlägg

joo men ström får det och lågnivå är där inte, den tar ju de ifrån högtalarkablarna som går ut från stereon... men ja e inte säker där är en kabel till som går till steget mende vettefan va den e till nån som vet?

Gm
7 mars 2006 · 7 Inlägg

Ingen som bytt huvudenhet i en saab?

MrLila
7 mars 2006 · 355 Inlägg

Jo, men jag kopplade förbi steget.

Ha läst i en tråd på STCS att en kille tog bort steget å satte vanlig ISO kabel. Tror jag...


Mvh Jonas

Mvh Jonas
Gm
7 mars 2006 · 7 Inlägg

Joo de går men de var en stor skillnad på ljudet utan steget där tyvärr,,

sveddan
7 mars 2006 · 1 453 Inlägg

Men originalsteget är inte mycket att hurra för, varför inte byta det oxå?

Gm
7 mars 2006 · 7 Inlägg

sant men ska göra mig av med mina andra steg innan ja vill börja byta i saaben,,,,  Finns de andra steg som passar med de kablaget som är där eller?

Andy69
7 mars 2006 · 343 Inlägg

Jag känner igen det här, har också haft mina funderingar på hur jag skulle göra..  Men jag la ner det istället, lättare att byta bil =P

Ullberg
7 mars 2006 · 154 Inlägg

Går det inte å köpa en sånt där iso kablage adapter som finns till lite olika bilar....vet ej om det funkar med orginal steg men det kanske nån annan vet! Finns iaf sådana adaptrar på tex biltema....för där köpte jag till min 9000 men jag hade inge orginal steg i min!!!

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
Gm
7 mars 2006 · 7 Inlägg

joo visst finns det de,,, men inte när man org steget... men men får väl klippa av skiten å testa..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang