hur ofta håller ni hastigheten ?

liquisole
6 december 2008 · 1 237 Inlägg

brukar hålla kring 10km/h överhastighet i medelhastighet.. på motorvägen blev det dock senast 210km/h tongue

s12 Nissan Gazelle
6 december 2008 · 1 460 Inlägg

jag håller den hastigheten , så att jag vet att jag kan betalla biligaste bötern om jag blir tagen

Nissan Silvia
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
6 december 2008 · 651 Inlägg

När jag skaffade nya bilar med farthållare på håller jag alltid hastigheten konstigt nog, känner mig inte alls lika stressad när jag kör med den på.

DaViper
6 december 2008 ·

Efter böterna i somras håller jag hastigheten på 30-50 och 90 vägar.
Kan hända att man kör lite fortare på 110-vägarna....

Niick Avstängd
6 december 2008 · 233 Inlägg

påsen skrev:

Konbanan skrev:
Kom precis hem från en liten åktur. 167km/h på en 50-väg säger väl allt. Man kunde inte pressa så mycket mer för det var regn och några som var i vägen och sen kom det en rondell. M5:an framför mig låg i över 200 km/h.

För övrig tar jag det lugnt på landsväg men motorväg blir det nästan alltid 200+.

Ha de gott!
/Rikard

När man läst detta ett par gånger så låter det faktiskt som tomt skryt från någon som aldrig har kört över 200km/h hmm

Å ligga i 167km/h på 50 väg är ju bara för pundare och andra jävla idioter enligt mig, skryt inte om sådant, det är inte tufft, det är rent IDIOTISKT !

/Påsen

Bara för att du inte är en tillräckligt bra förare för att hantera din bil i högre hastigheter behöver du inte hacka ner på andra.


suck.. alla dessa moralkärringar..BORT TACK!


_Glenne_ skrev:

NxV skrev:

påsen skrev:
När man läst detta ett par gånger så låter det faktiskt som tomt skryt från någon som aldrig har kört över 200km/h hmm

Å ligga i 167km/h på 50 väg är ju bara för pundare och andra jävla idioter enligt mig, skryt inte om sådant, det är inte tufft, det är rent IDIOTISKT !

/Påsen

+1 på den!

Jag vet inte, jag tycker jag ser lite ironi i hans inlägg, men om inte så är det ju inte så smart kanske att ligga i närmare 170km/h på 50 väg när det regnar och är fler folk ute.

Var inte ironi.

Senast redigerat av Niick (6 december 2008)

Blå saab 9-3 turba
LazerHawke
6 december 2008 · 1 268 Inlägg

Lindahl- skrev:
Håller man hastigheten i dagsläget så är man en bromskloss, så lite över är man nog alltid!

WORD!!

golf_fille
6 december 2008 · 86 Inlägg

På större vägar aldrig. Men vid skolor dagis mm alltid!

M7an oo=00=oo
6 december 2008 · 374 Inlägg

Brukar väl gå i 85 på 70-väg, 110 på 90-väg, och 130 på 110-väg.
Sen på nätterna beror det på om bilen har lust, medvind samt nedförsbacke.

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
Muttley
6 december 2008 ·

sätter min bil oftast på farthållare på exakt hastighet har mätt upp min på gps smile. och ändå är där idioter som ska ligga otroligt nära så man inte ser deras lampor, då blir de bromsen.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 december 2008 · 5 753 Inlägg

Niick skrev:

påsen skrev:

Konbanan skrev:
Kom precis hem från en liten åktur. 167km/h på en 50-väg säger väl allt. Man kunde inte pressa så mycket mer för det var regn och några som var i vägen och sen kom det en rondell. M5:an framför mig låg i över 200 km/h.

För övrig tar jag det lugnt på landsväg men motorväg blir det nästan alltid 200+.

Ha de gott!
/Rikard

När man läst detta ett par gånger så låter det faktiskt som tomt skryt från någon som aldrig har kört över 200km/h hmm

Å ligga i 167km/h på 50 väg är ju bara för pundare och andra jävla idioter enligt mig, skryt inte om sådant, det är inte tufft, det är rent IDIOTISKT !

/Påsen

Bara för att du inte är en tillräckligt bra förare för att hantera din bil i högre hastigheter behöver du inte hacka ner på andra.


suck.. alla dessa moralkärringar..BORT TACK!.

Ingen kan hantera en bil i den farten, vad händer om du får framhjulspunktering, sladd, ett hjul lossnar, bromsarna pajjar i en kurva, det hoppar ut ett barn i vägen, ja jag kan fortsätta hela dan om du vill... så ditt ovanstående inlägg var väldigt omoget skrivet.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
alain www.bimmerpower.org
6 december 2008 · 3 995 Inlägg

Snabbast hastighet är inte att komma upp till en viss hastighet, det är att komma ner från till ex 200 ner till 0 när man då träffar ett träd då är man död.
Många med små bilar tycker att det är kul att köra snabb med när bilen flygger upp i luften då är det för sent, tyvär är det inte bara förare som drabbar men ofta passagerare och andra oskyldiga traffikanter också
Dessa olyckor orsakas ofta av nya körkorts tagare.  som inte ha lärt sig hur man hanterar bilen i hög hastighet.
De tänkar ofta med högerfoten och kör över sina begränsningar och kunskaper.
Man kan tänka sig om varför är försäkringar är så dyra.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Niick Avstängd
6 december 2008 · 233 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Niick skrev:

påsen skrev:

När man läst detta ett par gånger så låter det faktiskt som tomt skryt från någon som aldrig har kört över 200km/h hmm

Å ligga i 167km/h på 50 väg är ju bara för pundare och andra jävla idioter enligt mig, skryt inte om sådant, det är inte tufft, det är rent IDIOTISKT !

/Påsen

Bara för att du inte är en tillräckligt bra förare för att hantera din bil i högre hastigheter behöver du inte hacka ner på andra.


suck.. alla dessa moralkärringar..BORT TACK!.

Ingen kan hantera en bil i den farten, vad händer om du får framhjulspunktering, sladd, ett hjul lossnar, bromsarna pajjar i en kurva, det hoppar ut ett barn i vägen, ja jag kan fortsätta hela dan om du vill... så ditt ovanstående inlägg var väldigt omoget skrivet.

Ingen kan hantera en bil i den farten? herregud var har du varit de senaste åren? det finns folk som kan köra bil faktiskt. punkterings fria däck, skulle ett hjul lossna på en helt ny bil? ja säkert och säger det samma om bromsarna... ja det brukar vara barn ute mitt i natten. kan också fortsätta hela dan.

Blå saab 9-3 turba
Lardi SQ
6 december 2008 · 1 343 Inlägg

Niick skrev:

_Glenne_ skrev:

Niick skrev:
Bara för att du inte är en tillräckligt bra förare för att hantera din bil i högre hastigheter behöver du inte hacka ner på andra.


suck.. alla dessa moralkärringar..BORT TACK!.

Ingen kan hantera en bil i den farten, vad händer om du får framhjulspunktering, sladd, ett hjul lossnar, bromsarna pajjar i en kurva, det hoppar ut ett barn i vägen, ja jag kan fortsätta hela dan om du vill... så ditt ovanstående inlägg var väldigt omoget skrivet.

Ingen kan hantera en bil i den farten? herregud var har du varit de senaste åren? det finns folk som kan köra bil faktiskt. punkterings fria däck, skulle ett hjul lossna på en helt ny bil? ja säkert och säger det samma om bromsarna... ja det brukar vara barn ute mitt i natten. kan också fortsätta hela dan.

har alla punkteringsfria däck? däck lossna? oftare än du tror... och va de gäller din presentation

"så om du ser en vit skoda komma mot dig när du ska över övergångsstället så gör det enda rätta och FLYTTA DIG, för bromsarna suger."

så tror ja inte dina bromsar är allt för bra.. så visst kan olyckor hända.. kör man över gränsen får man stå för sina handlingar.. även när man kör på en unge i 100km/h.. tro de eller ej.. barn är ute på natten med!

Senast redigerat av Lardi (6 december 2008)

Ljudnörd!
Jolle87
6 december 2008 · 1 585 Inlägg

håller oftast hastigheten på 50 och 30 sträckor. Eftersom det alltid kan dyka upp något oväntat samt att det är oftast i dom hastigheterna poliserna står och plockar folk. Så därför kör jag väldigt ofta lagligt i de hastigheterna. Samt att oftast går det inte köra fortare i centrum osv. Men på landsvägar och motorvägar är det svårt att hålla hastigheten brukar oftast ligga 20-40km/h över hastigheten ibland mer.. Känns som risken för att orska en olycka på dom vägarna är så små att dom knappt finns.

Hasselstrom
6 december 2008 · 796 Inlägg

Håller hastigheten? 



Olika.

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Muttley
6 december 2008 ·

Niick skrev:

_Glenne_ skrev:

Niick skrev:
Bara för att du inte är en tillräckligt bra förare för att hantera din bil i högre hastigheter behöver du inte hacka ner på andra.


suck.. alla dessa moralkärringar..BORT TACK!.

Ingen kan hantera en bil i den farten, vad händer om du får framhjulspunktering, sladd, ett hjul lossnar, bromsarna pajjar i en kurva, det hoppar ut ett barn i vägen, ja jag kan fortsätta hela dan om du vill... så ditt ovanstående inlägg var väldigt omoget skrivet.

Ingen kan hantera en bil i den farten? herregud var har du varit de senaste åren? det finns folk som kan köra bil faktiskt. punkterings fria däck, skulle ett hjul lossna på en helt ny bil? ja säkert och säger det samma om bromsarna... ja det brukar vara barn ute mitt i natten. kan också fortsätta hela dan.

var har du tagit vägen sista 20 åren ? vetenskapligt bevisat att ingen människa överhuvudtaget är bra på att köra över 100 ens, titta på undervisningsprogram.  ingen människa har så snabb reaktionsförmåga i högre hastigheter. 167 är då en sådan hastighet människan börjar få lite tunnelseende, över 200 har man inte förmåga att klara av något hinder alls som dyker ut.

här brukar barn springa ute, runt 12 års åldern. på helgerna smile.

titta på tv för guds skull

Senast redigerat av tkd_rille (6 december 2008)

axelj Assumption is the mother of all fuck ups!
6 december 2008 · 764 Inlägg

Utanför skolor/liknande långsamma vägar.. och varje gång jag kör förbi poliskontroll eller fartkameror smile

Niick Avstängd
6 december 2008 · 233 Inlägg

Lardi skrev:

Niick skrev:

_Glenne_ skrev:

Ingen kan hantera en bil i den farten, vad händer om du får framhjulspunktering, sladd, ett hjul lossnar, bromsarna pajjar i en kurva, det hoppar ut ett barn i vägen, ja jag kan fortsätta hela dan om du vill... så ditt ovanstående inlägg var väldigt omoget skrivet.

Ingen kan hantera en bil i den farten? herregud var har du varit de senaste åren? det finns folk som kan köra bil faktiskt. punkterings fria däck, skulle ett hjul lossna på en helt ny bil? ja säkert och säger det samma om bromsarna... ja det brukar vara barn ute mitt i natten. kan också fortsätta hela dan.

har alla punkteringsfria däck? däck lossna? oftare än du tror... och va de gäller din presentation

"så om du ser en vit skoda komma mot dig när du ska över övergångsstället så gör det enda rätta och FLYTTA DIG, för bromsarna suger."

så tror ja inte dina bromsar är allt för bra.. så visst kan olyckor hända.. kör man över gränsen får man stå för sina handlingar.. även när man kör på en unge i 100km/h.. tro de eller ej.. barn är ute på natten med!

Alla har inte punteringsfria däck nej men denna bil som han körde med har, jag har aldrig hört talas om att ett däck på en månad gammal bil bara "trillar av" i alla fall. MINA bromsar nej.. min skoda står på skroten just nu men det var inte MIN bil vi snackade om, det var en ny type R. Och det skulle förvåna mig så mycket om ett så litet barn som inte vet vad dom gör är ute så sent på natten. Och ja som du säger, olyckor kan hända, men med tanke på hur bra föraren kör så har jag svårt och tro det. smile

Blå saab 9-3 turba
ruben_hawkey
6 december 2008 · 123 Inlägg

till jobbet ska man göra som man ska .... efter jobbet köra hem ! fan va snabt man kan var hema !

calle- Hijo de puta
6 december 2008 · 113 Inlägg

Ruben_s40 skrev:
till jobbet ska man göra som man ska .... efter jobbet köra hem ! fan va snabt man kan var hema !

haha sant

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang