hur ofta håller ni hastigheten ?

påsen If your not out of control, your not in control
6 december 2008 · 686 Inlägg

Niick skrev:
Bara för att du inte är en tillräckligt bra förare för att hantera din bil i högre hastigheter behöver du inte hacka ner på andra.


suck.. alla dessa moralkärringar..BORT TACK!

Jag kan hålla kontroll på en bil i den hastigheten om jag vill.
Men säg att du ligger i 150km/h på en 50-väg och det springer ut en unge som jagar en boll eller något, vad fan gör du då? Så bra bromsar finns det inte på många bilar, plus att man hinner absolut inte att reagera.

Om man ligger i 200km/h+ på en motorväg och man ligger i vänsterfilen och någon idiot som ligger i 110km/h svänger ut å ska köra om en lastbil, vad gör du då? Du hinner inte reagera, du hinner inte bromsa, en dödsolycka är ett faktum, eller hur?

Kommer inte ihåg siffrorna nu men någon här kan dem nog.
OM man ligger i 150km/h hur många m/s (meter per sekund) färdas man i då?
Hur många sekunder tar det för en människa att reagera från det att man ser hindret till det att man bromsar? Någon som kommer ihåg eller kan detta och kan göra någon liten uträkning på det så att alla som gnäller på att "kan du inte hantera din bil så sluta gnäll osv. osv." kan sluta med det.

Edit:
En polare ringde så jag frågade honom lite snabbt.
Och om man kör i ca. 150km/h så färdas man ca. 40meter per sekund.
Och om man ser ett hinder så ska man reagera på det och sen bromsa, detta tar ca. 2-3 sekunder för kroppen, så innan du har hunnit att ens bromsa i 150km/h så har du färdats ca. 120 meter.
Tänk då om en unge har sprungit ut ca. 50 meter framför dig, hur ska du då lyckas å undvika att inte köra på ungen ? ?

Denna reaktionstid kan variera från person till person men är på ett ungefär exakta vid en panikreaktion !


/Påsen

Senast redigerat av påsen (6 december 2008)

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
NiKeMaN Entreprenör
6 december 2008 · 1 286 Inlägg

Men herre gud. Man får väl köra fort med förstånd? Om man åker i 200km/h++ och kommer ifatt en lastbil och andra bilar - fortsätter man att hålla 200++ förbi då? Eller släpper man av gasen och sänker sig fart just FÖR att hinna reagera?

suck amatörer.

// Niklas Johansson
NiKeMaN Entreprenör
6 december 2008 · 1 286 Inlägg

påsen skrev:
Edit:
En polare ringde så jag frågade honom lite snabbt.
Och om man kör i ca. 150km/h så färdas man ca. 40meter per sekund.
Och om man ser ett hinder så ska man reagera på det och sen bromsa, detta tar ca. 2-3 sekunder för kroppen, så innan du har hunnit att ens bromsa i 150km/h så har du färdats ca. 120 meter.
Tänk då om en unge har sprungit ut ca. 50 meter framför dig, hur ska du då lyckas å undvika att inte köra på ungen ? ?

Denna reaktionstid kan variera från person till person men är på ett ungefär exakta vid en panikreaktion !


/Påsen

Faktafel igen.... Det tar 1 sekund för kroppen innan du hinner reagera. inga 2-3 sekunder som du skriver.

Senast redigerat av NiKeMaN (6 december 2008)

// Niklas Johansson
påsen If your not out of control, your not in control
6 december 2008 · 686 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Men herre gud. Man får väl köra fort med förstånd? Om man åker i 200km/h++ och kommer ifatt en lastbil och andra bilar - fortsätter man att hålla 200++ förbi då? Eller släpper man av gasen och sänker sig fart just FÖR att hinna reagera?

suck amatörer.

Det funkar inte riktigt så om någon skulle svänga ut framför dig för att göra en omkörning.
Tänk på att alla billister inte "fattar" att du kommer i kanske 150-200km/h

Att köra i över 200km/h kallar jag för amatöraktigt.
Många av dem som gör det hade inte ens vågat köra med sin bil på en racerbana av olika anledningar, inte alla, men vissa, lägg märke till att jag skrev det.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
påsen If your not out of control, your not in control
6 december 2008 · 686 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Faktafel igen.... Det tar 1 sekund för kroppen innan du hinner reagera. inga 2-3 sekunder som du skriver.

Att reagera ja, men sen så ska du flytta foten till bromsen och hinna bromsa också.
Enligt expertutlåtanden så är inte kroppen gjord för att färdas över ca. 7km/h så allt över det försämrar reaktionsförmågan.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
Tengu1969
6 december 2008 · 1 396 Inlägg

När det är halt ute

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
NiKeMaN Entreprenör
6 december 2008 · 1 286 Inlägg

Du läste ju inte vad jag skrev? Jag skrev att man kör INTE OM BILAR I 200 KM/H om man närmar sig en lastbil eller andra bilar. Då släpper man av på gasen.

Sen får du även tänka på att alla inte åker 740/940 heller som har chassiereaktioner som en gammal Volvo BM traktor och har nästan obefintliga bromsar wink

// Niklas Johansson
påsen If your not out of control, your not in control
6 december 2008 · 686 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Du läste ju inte vad jag skrev? Jag skrev att man kör INTE OM BILAR I 200 KM/H om man närmar sig en lastbil eller andra bilar. Då släpper man av på gasen.

Sen får du även tänka på att alla inte åker 740/940 heller som har chassiereaktioner som en gammal Volvo BM traktor och har nästan obefintliga bromsar wink

Hur många tror du verkligen gör det, jag blir dagligen omkörd av folk på E4:an som ligger runt 160-170km/h och uppåt, dem saktar inte ner för att det finns andra bilar där.

Bara för att jag kör 940 så behöver inte alla göra det.
Varför tror folk som inte kör volvo att volvoförare tror att alla andra kör volvo? Det är något jag inte har fattat än.

Jag har kört banpreppade bilar både på gata och bana, men bara för att det har varit bra väghållning, bromsar, vridstyvt chassi osv. så betyder det inte att jag kört som en idiot på gata.
Roligare att pressa redigt på en bana.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
Niick Avstängd
6 december 2008 · 233 Inlägg

påsen skrev:

Niick skrev:
Bara för att du inte är en tillräckligt bra förare för att hantera din bil i högre hastigheter behöver du inte hacka ner på andra.


suck.. alla dessa moralkärringar..BORT TACK!

Jag kan hålla kontroll på en bil i den hastigheten om jag vill.
Men säg att du ligger i 150km/h på en 50-väg och det springer ut en unge som jagar en boll eller något, vad fan gör du då? Så bra bromsar finns det inte på många bilar, plus att man hinner absolut inte att reagera.

Om man ligger i 200km/h+ på en motorväg och man ligger i vänsterfilen och någon idiot som ligger i 110km/h svänger ut å ska köra om en lastbil, vad gör du då? Du hinner inte reagera, du hinner inte bromsa, en dödsolycka är ett faktum, eller hur?

Kommer inte ihåg siffrorna nu men någon här kan dem nog.
OM man ligger i 150km/h hur många m/s (meter per sekund) färdas man i då?
Hur många sekunder tar det för en människa att reagera från det att man ser hindret till det att man bromsar? Någon som kommer ihåg eller kan detta och kan göra någon liten uträkning på det så att alla som gnäller på att "kan du inte hantera din bil så sluta gnäll osv. osv." kan sluta med det.

Edit:
En polare ringde så jag frågade honom lite snabbt.
Och om man kör i ca. 150km/h så färdas man ca. 40meter per sekund.
Och om man ser ett hinder så ska man reagera på det och sen bromsa, detta tar ca. 2-3 sekunder för kroppen, så innan du har hunnit att ens bromsa i 150km/h så har du färdats ca. 120 meter.
Tänk då om en unge har sprungit ut ca. 50 meter framför dig, hur ska du då lyckas å undvika att inte köra på ungen ? ?

Denna reaktionstid kan variera från person till person men är på ett ungefär exakta vid en panikreaktion !


/Påsen

Som jag har skrivit ett antal gånger, detta vart mitt i natten och jag tror inga ungar är ute och spelar fotboll då, i alla fall inte ungar så små att dom inte kollar på vägen.

Blå saab 9-3 turba
påsen If your not out of control, your not in control
6 december 2008 · 686 Inlägg

Niick skrev:
Som jag har skrivit ett antal gånger, detta vart mitt i natten och jag tror inga ungar är ute och spelar fotboll då, i alla fall inte ungar så små att dom inte kollar på vägen.

Spelar väl ingen roll om det är mitt i natten eller mitt på dagen, det är lika idiotiskt ändå.
Plus att även att det är mitt i natten så är det ju fortfarande tätbebyggt område om det är 50-väg.
Det är min åsikt iallafall.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
NiKeMaN Entreprenör
6 december 2008 · 1 286 Inlägg

Att köra 160Km/h förbi ett par bilar är INTE samma som att köra förbi i 200km/h++ som du skrev förut. Blir en jääkla skillnad. Dessutom så när man kör så fort så är man alltid handlingsberedd och därmed har man kortare reaktionstid och är snabbare på att vejja undan för hinder.

Men visst finns det många som kör vårdslöst och inte har koll på grejorna. Ingen tvekan på det. Men däremot så blir jag så jävla trött på alla internetkrigare som sitter med trimmade bilar osv osv som hävdar att dom aldrig kör mer än 110.00 på motorväg där det är 110.

// Niklas Johansson
Breexiz
6 december 2008 · 341 Inlägg

I låga hastigheter. 30, 40, 50km/h

Drive it like you stole it
_IsakssoN_
6 december 2008 · 310 Inlägg

näst intill alltid.. visst, ibland så får högerfoten bestämma men de är lika bra att hålla sig laglig..

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
Muttley
6 december 2008 ·

Niick skrev:

påsen skrev:

Niick skrev:
Bara för att du inte är en tillräckligt bra förare för att hantera din bil i högre hastigheter behöver du inte hacka ner på andra.


suck.. alla dessa moralkärringar..BORT TACK!

Jag kan hålla kontroll på en bil i den hastigheten om jag vill.
Men säg att du ligger i 150km/h på en 50-väg och det springer ut en unge som jagar en boll eller något, vad fan gör du då? Så bra bromsar finns det inte på många bilar, plus att man hinner absolut inte att reagera.

Om man ligger i 200km/h+ på en motorväg och man ligger i vänsterfilen och någon idiot som ligger i 110km/h svänger ut å ska köra om en lastbil, vad gör du då? Du hinner inte reagera, du hinner inte bromsa, en dödsolycka är ett faktum, eller hur?

Kommer inte ihåg siffrorna nu men någon här kan dem nog.
OM man ligger i 150km/h hur många m/s (meter per sekund) färdas man i då?
Hur många sekunder tar det för en människa att reagera från det att man ser hindret till det att man bromsar? Någon som kommer ihåg eller kan detta och kan göra någon liten uträkning på det så att alla som gnäller på att "kan du inte hantera din bil så sluta gnäll osv. osv." kan sluta med det.

Edit:
En polare ringde så jag frågade honom lite snabbt.
Och om man kör i ca. 150km/h så färdas man ca. 40meter per sekund.
Och om man ser ett hinder så ska man reagera på det och sen bromsa, detta tar ca. 2-3 sekunder för kroppen, så innan du har hunnit att ens bromsa i 150km/h så har du färdats ca. 120 meter.
Tänk då om en unge har sprungit ut ca. 50 meter framför dig, hur ska du då lyckas å undvika att inte köra på ungen ? ?

Denna reaktionstid kan variera från person till person men är på ett ungefär exakta vid en panikreaktion !


/Påsen

Som jag har skrivit ett antal gånger, detta vart mitt i natten och jag tror inga ungar är ute och spelar fotboll då, i alla fall inte ungar så små att dom inte kollar på vägen.

kan vara berusade männskor ute på vägarna med men de tänker inte folk på som skryter om en 167 på 50 vägar.

Edge EVOLUTION GARAGE
6 december 2008 · 1 837 Inlägg

Till att börja med brukar man väl följa trafikrytmen.
Ligger man på motorväg vilket jag ofta gör så brukar det kunna gå lite fort ibland.
Oftast går det alltid "lite" för fort, men vid dåligt väglag samt andra omständigheter bestämmer det sunda förnuftet hur fort det skall gå. Vill ju inte skada sig själv, andra eller bilen, så är det bara! smile
Sen finns det ju anledningar som motiverar 30 och 50 vägar. varför chansa?
Tror ingen kan leva med att köra på ett litet barn som sprang ut vid vägkanten!

Senast redigerat av Edge (6 december 2008)

//Edge
R1kard V-Power
6 december 2008 · 1 186 Inlägg

tkd_rille skrev:

Niick skrev:

_Glenne_ skrev:

Ingen kan hantera en bil i den farten, vad händer om du får framhjulspunktering, sladd, ett hjul lossnar, bromsarna pajjar i en kurva, det hoppar ut ett barn i vägen, ja jag kan fortsätta hela dan om du vill... så ditt ovanstående inlägg var väldigt omoget skrivet.

Ingen kan hantera en bil i den farten? herregud var har du varit de senaste åren? det finns folk som kan köra bil faktiskt. punkterings fria däck, skulle ett hjul lossna på en helt ny bil? ja säkert och säger det samma om bromsarna... ja det brukar vara barn ute mitt i natten. kan också fortsätta hela dan.

var har du tagit vägen sista 20 åren ? vetenskapligt bevisat att ingen människa överhuvudtaget är bra på att köra över 100 ens, titta på undervisningsprogram.  ingen människa har så snabb reaktionsförmåga i högre hastigheter. 167 är då en sådan hastighet människan börjar få lite tunnelseende, över 200 har man inte förmåga att klara av något hinder alls som dyker ut.

här brukar barn springa ute, runt 12 års åldern. på helgerna smile.

titta på tv för guds skull

Tunnelseende big_smile haha lilla du jag tror aldrig jag har fått tunnelseende i hela mitt liv. Och jag har klarat många situationer i över 200 Km/h, bland annat folk som bytar fil, en bil som stod stilla skymd med varningsblinkers mitt i natten (detta var när jag övningskörde oxå), en bil som svängde ut mitt framför mig på en landsväg.

Men tack ändå för du drar upp vad som är vetenskapligt bevisat smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
R1kard V-Power
6 december 2008 · 1 186 Inlägg

påsen skrev:

Niick skrev:
Bara för att du inte är en tillräckligt bra förare för att hantera din bil i högre hastigheter behöver du inte hacka ner på andra.


suck.. alla dessa moralkärringar..BORT TACK!

Edit:
En polare ringde så jag frågade honom lite snabbt.
Och om man kör i ca. 150km/h så färdas man ca. 40meter per sekund.
Och om man ser ett hinder så ska man reagera på det och sen bromsa, detta tar ca. 2-3 sekunder för kroppen, så innan du har hunnit att ens bromsa i 150km/h så har du färdats ca. 120 meter.
Tänk då om en unge har sprungit ut ca. 50 meter framför dig, hur ska du då lyckas å undvika att inte köra på ungen ? ?

Denna reaktionstid kan variera från person till person men är på ett ungefär exakta vid en panikreaktion !


/Påsen

För det första: Jag vet inte hur pass blind du är när du kör så snabbt men när jag kör så snabbt går mina ögon i 200 och hinder som du beskriver hinner man se i god tid och bromsa ner på dem vägarna jag gör de på, så sluta komma med samma gamla skitargument som innan.

För det andra: Hur tror du en unge ska hinna springa ut mitt framför bilen 50 meter framför dig när du själv flyttas 120 meter på 2-3 sekunder? Om vi kanske skulle hålla oss till verkligheten så hade detta blivit lite lättare att diskutera!

Senast redigerat av Konbanan (6 december 2008)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 december 2008 · 5 753 Inlägg

Niick skrev:

_Glenne_ skrev:

Niick skrev:

Bara för att du inte är en tillräckligt bra förare för att hantera din bil i högre hastigheter behöver du inte hacka ner på andra.


suck.. alla dessa moralkärringar..BORT TACK!.

Ingen kan hantera en bil i den farten, vad händer om du får framhjulspunktering, sladd, ett hjul lossnar, bromsarna pajjar i en kurva, det hoppar ut ett barn i vägen, ja jag kan fortsätta hela dan om du vill... så ditt ovanstående inlägg var väldigt omoget skrivet.

Ingen kan hantera en bil i den farten? herregud var har du varit de senaste åren? det finns folk som kan köra bil faktiskt. punkterings fria däck, skulle ett hjul lossna på en helt ny bil? ja säkert och säger det samma om bromsarna... ja det brukar vara barn ute mitt i natten. kan också fortsätta hela dan.

Jag kan köra bil, skulle säkert kunna ta dig på bana... men 167km/h på en liten 50väg är verkligen för fort för att klara av nått hinder... sen får du säga vad du vill.... jag tänkte också som dig när jag var 14år.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Melina525
6 december 2008 · 36 Inlägg

Alldeles för sällan...
När det är halt

I started out with nothing, and I still have most of it left!
Seat Ibiza 1.9 tdi SXE "Den gule fan" (1999)
R1kard V-Power
6 december 2008 · 1 186 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Niick skrev:

_Glenne_ skrev:

Ingen kan hantera en bil i den farten, vad händer om du får framhjulspunktering, sladd, ett hjul lossnar, bromsarna pajjar i en kurva, det hoppar ut ett barn i vägen, ja jag kan fortsätta hela dan om du vill... så ditt ovanstående inlägg var väldigt omoget skrivet.

Ingen kan hantera en bil i den farten? herregud var har du varit de senaste åren? det finns folk som kan köra bil faktiskt. punkterings fria däck, skulle ett hjul lossna på en helt ny bil? ja säkert och säger det samma om bromsarna... ja det brukar vara barn ute mitt i natten. kan också fortsätta hela dan.

Jag kan köra bil, skulle säkert kunna ta dig på bana... men 167km/h på en liten 50väg är verkligen för fort för att klara av nått hinder... sen får du säga vad du vill.... jag tänkte också som dig när jag var 14år.

Vi får ta ett race på banan nån gång Glenn smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang