4285
Sök

Cheva 75. Fastnat på "Drive" även om man drar växelspaken upp eller ner. Vad har hänt?

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
Tjena.
Det ligger till såhär, att min Cheva Monza -75 kördes hem från lackeraren, då när jag kommer fram till garaget, och ska parkera den, slänger in Parking men bilen fortsätter att rulla framåt.
D har hakat in sig och det känns som att det är nån vajjer eller nåt som gått av, då växelspaken väldigt lätt rör sig upp o ner, man känner inte det där "hacket" mellan växlarna.

Drar in P, bilen rullar som sagt fortfarande framåt, så är det på varenda växel.
Vad kan ha hänt?
Tacksam för svar. //Jojje

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

blacken
6 december 2008
Kolla länkaget under. Inte omöjligt att det har "hoppat" av någonstans.
Och har du en vajer så kan dom gå av när man minst vill det..
Senast redigerat av blacken (6 december 2008)

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
Länkaget? Vad är det för att vara exakt? smile
Och angående vajern, vad är det isåfall för vajer som kan hoppat av, nån som vet namnet?
Växelspaksvajer? :S

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 december 2008
Som sagt kolla länkaget och vajern. Hände en liknande sak på min El Camino då jag fick två reverse men ingen parking.. roll

Kan hända då och då.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

blacken
6 december 2008
Jojje_ skrev:
Länkaget? Vad är det för att vara exakt? smile
Och angående vajern, vad är det isåfall för vajer som kan hoppat av, nån som vet namnet?
Växelspaksvajer? :S

Antingen så har du en vajer som går mellan växelförarhuset till växelväljar armen på lådan, eller en länkstång/stag mellan väljarhus och låda..

1 163 Inlägg
6 december 2008
Länkaget ska sitta på vänster sida om lådan, där sitter en hållare a något slag, går inte att missa...
Palla upp bilen och be en kompis leka med växelväljaren medans du ligger under och kollar, har du tur har bara någon bult gett sig eller vajer (har för mig det bara finns med länkage).
Enkelt fel, bara att följa länkaget.

Mvh

Entreprenör
1 784 Inlägg
6 december 2008
Förutsatt att du har rattväljare så sitter ena änden i en lite arm som kommer ur rattstången har nog hoppat antingen vid rattstången eller på lådan..de e en lång stång me en böj på..

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
Tack som fan för svaren. smile
Ska bli att kika under bilen i veckan.

Tack igen.

Sök