1362
Sök

köpråd:ska köpa baspaket till min seat ibiza. någon som har råd eller förslag?

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
7 december 2008
Man behöver inte ta i varje gång och ställa massa motfrågor.
Om man tar tråden lite för vad den är och lyssnar till önskemålen så är det inte så svårt.
För dom små pengarna finns det inte mycke alternativ som är bra.
Men det finns.
Så vill man bara ha lite trevligt dunk i sin lilla bil för i sammanhanget riktigt små pengar kan jag bara rekommendera detta.
http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.aspx?prodid=1618
Det blir liksom inte bättre för pengarna och sen ingår allt man behöver för att koppla in.
Vilket inte många erbjuder och då får man plussa på en massa och det blev inte så billigt eller bra för den delen häller.
Senast redigerat av BMTech (7 december 2008)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

21 761 Inlägg
7 december 2008
Larni skrev:
men vad är igentligen skillnaden från aktiva lådor och inte förutom att det är inbyggt slutsteg lr vad det är?
Blir det bättre med sepparat slutsteg?

Man kan nog generellt säga att en aktiv låda brukar ha ett steg som är anpassat till basen på ett sätt som gör att man inte ska riskera att spela sönder baselementet. Steget är alltså inte dimensionerat för att maxa basen riktigt fullt ut.

Ljudkvaliteten på en aktiv låda kan variera ganska mycket, men då är frågan vad man menar med "ljudkvalitet". Är man ute efter korvkioskdunk med hög ljudnivå, då är det oftast bättre att bygga egen låda med eget slutsteg. Därmed inte sagt att en aktiv låda låter dåligt. smile

På det sättet, dvs bygga egen låda, kan man dels "maxa" basen och dels bygga lådan så att allt ljud verkligen kommer in i bilkupén. Med en färdigbyggd låda så är det inte säkert man får in ljudet i kupén och då tycker man kanske att lådan låter klent.

För den som inte vill bygga egen låda eller försöka hitta "rätt" slutsteg så är en aktiv låda alltså ett lättsamt alternativ, men man får vara beredd på att ljudet inte blir "värstingdunk" eller så. smile
Senast redigerat av Drönirettab (7 december 2008)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 december 2008
Här har du annars ett välljudande paket (jo jag har ÄNTLIGEN hört det) för 2500 plus låda (dessvärre).

Har dock inte lyssnat på Mutantpaketet som BMTech tipsat om så jag kan inte ge ngn jämförelse.

http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=2399

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Medlem 5280
552 Inlägg
7 december 2008
Är det inte bättre att satsa på ett par fina 6*9? Går ju få lite bass ljud i dom + att dom ger ett bättre ljud i bilen.

1 727 Inlägg
7 december 2008
Uppgradera hellre högtalarna i fram, dvs byte rakt av mot orginal storlek osv.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

6 851 Inlägg
7 december 2008
Horsyhorse skrev:
Uppgradera hellre högtalarna i fram, dvs byte rakt av mot orginal storlek osv.

Pierre

Ja..eller så skaffar du enbart ett slutsteg att driva dina org. fram med. Att montera ett separat slutsteg kommer att göra skillnad, ävne på org. högtalare.
Kommer ej ihåg vad som sitter i de bilarna, men har för mej att det är diskant, 4" och 6½" i dörrarna.
Det bör sitta någon form av filter till dessa org. då är det bara att koppla in sig framme vid CD spelaren til org. högtalarkablage, sedan är allt klart.

R1 driver!
5 128 Inlägg
7 december 2008
http://www.mds.se/?artnr=DAX8 Där har du en aktiv låda som ger väldigt trevlig utfyllnad i ljudet för att kosta 2000kr! Har en kompis som kör med 2 sådana för att bättra på ljudet, och dom låter riktigt trevligt!

14 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Mjo dom verkar helt ok dom där från MDS. lätt att ha i bilen oxå wink

2 009 Inlägg
7 december 2008
Fast en sån lär låta som en fis i rymden jämfört med det paketet jag rekommenderar.
Och kabeldragningen är samma.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

14 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
BMTech skrev:
Fast en sån lär låta som en fis i rymden jämfört med det paketet jag rekommenderar.
Och kabeldragningen är samma.

Mjo men är det lätt att installera?

1 435 Inlägg
7 december 2008
Ja, det är i pirncip som att bygga lego, strular det så är de bara å skriva här..

2 009 Inlägg
7 december 2008
Jepp.
Köper du den så kan du bara pm:a sen eller nått så hjälper jag dig.
Det är enkelt nog för att klara för vem som helst med lite vägledning.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

14 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Jo de får ja väl göra då

Sök