ampire, pioneer eller jbl bas

noxxvile
8 december 2008 · 148 Inlägg

Hallå
Funderar på köpa nytt ljud 2 st basar i en bandpass låda med trattar igenom hatthyllan.
De ska sitta i en bmw e34 sedan.

Pioneer bas:  TS-W307D4 12"
Ampire bas:  Ampire WB300 12"
       Jbl bas:   GT5-12"


Dom ligger i samma prisklass, och skulle gärna behöva tips.
Skulle vilja ha en bas som är riktigt bra ventilerad.

Basarna hittar ni på
www.multimedia-import.se
www.nardik.se

Mvh micke

Senast redigerat av noxxvile (8 december 2008)

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
NMI
8 december 2008 · 1 045 Inlägg

kan ju slå ett slag för ampire basen, den spelar grymt, och tål bra med effekt,
och riktigt bra pris just nu.

du kan få höra den i en portad låda om du svänger förbi nån dag.

och dom passar bra i bandpass lådor också.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
noxxvile
8 december 2008 · 148 Inlägg

Okej, vet du vad lådmåtten blir på en bandbass låda för 2 st ampire?

mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
NMI
8 december 2008 · 1 045 Inlägg

noxxvile skrev:
Okej, vet du vad lådmåtten blir på en bandbass låda för 2 st ampire?

mvh micke

sitter på fel dator nu, men den vart inte så stor. ska kolla det imorgon.

Senast redigerat av NMI (8 december 2008)

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Drönirettab
8 december 2008 · 21 761 Inlägg

NMI: 20 liter i slutna kammaren och 25 liter i portade kammaren för en bas?

Ligger det i närheten?

Edit: Det här förslaget gäller inte. smile

Senast redigerat av Drönirettab (8 december 2008)

NMI
8 december 2008 · 1 045 Inlägg

Drönirettab skrev:
NMI: 20 liter i slutna kammaren och 25 liter i portade kammaren?

Ligger det i närheten?

du brukar ju vara bra på lådor, och vi brukar räkna hyffsat lika, misstämmer lite men så är det..
men har för mig den var lite större faktis, dock kan jag minnas fel,
min portade ligger på 70L har jag för mig, har ju så kasst minne.

men som sagt, den blir nog inte så stor i alla fall.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
noxxvile
8 december 2008 · 148 Inlägg

Sinus live 3000w, pioneer deh-7900ub, 33 - 50mm har jag på kablarna, kondensator, 2 st batterier 80 ah st. Bmw e34 5-serie sedan

Okej men jag kommer få in den under hatthyllan en bandbass för 2 basar smile ?

Mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
Drönirettab
8 december 2008 · 21 761 Inlägg

NMI: Okej, jag lade till lite text efter att du quotade mig. smile
Det jag skrev var för en bas, i så fall blir min uträkning typ 50 liter.

Senast redigerat av Drönirettab (8 december 2008)

mk_sound Avstängd
8 december 2008 · 46 Inlägg

AMPIRE är nytt märke i sverige. det ska vi ge gott hopp till. jag tror den kan segra med rätt bygge . det kan bli mer än bara det som andra nämda gett. ge AMPIRE en chans. se till att mata riktigt med ström och effekt. ge oss nått nytt att jubla till, jag tror på AMIRE. om du vill ha bas

jag är inget proffs inom biljud. men jag kan en hel del. lyssna med andra vad dom tycker om mina tips oxå. sköt om er . basa inte ihjäl er
NMI
8 december 2008 · 1 045 Inlägg

då vart nog min mindre. men ska kolla imorgon, har inte hunnit bygga den ännu, men det kommer, den är jag ju sugen på den där andra lådmodellen wink

ursäkta för lite OT men med ampire basarna kommer det inte vara nå problem att få in den,
du får låd mått av oss också. sväng förbi imorgon och kolla på dom,
har öppet mellan 12-15, kan du inte då så löser vi det annan tid ring bara för.

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
mk_sound Avstängd
8 december 2008 · 46 Inlägg

jag älskar jbl . och en pioneer. men jag vill se mer AMPIRE.  kan du komma med nått så gör det. vi behöver nya krafter inom billjud

jag är inget proffs inom biljud. men jag kan en hel del. lyssna med andra vad dom tycker om mina tips oxå. sköt om er . basa inte ihjäl er
noxxvile
8 december 2008 · 148 Inlägg

Okej, jag tar och slår dig en signal imorgon så får vi prata mer nyberg. Jag vet att ampire stegen trycker på bra smile nu är de upp till basarna att visa de.
Jag ska dock dra om lite kablar innan jag kopplar in basarna.

tack för era svar, mitt beslut vart ganska enkelt.

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
9 december 2008 · 2 353 Inlägg

1. Får man göra reklam för sina egna produkter numera på Garaget??
2. Är Ampire också en snedimport, liksom Orion är?

ORION köper man igenom dem som köper Orion från Armour Automotive. Allt annat är snett.

Anser jag, som befrämjar dem som verkligen är seriösa och som har den riktiga agenturen. Men ni avgör ju själva....

/Jonas

Senast redigerat av jonash (9 december 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
NMI
9 december 2008 · 1 045 Inlägg

Nu får du fan ta och ge dig, du uppför dig som en riktigt gnäll kärring
samt har du börjat hitta på lögner och anklagar folk hit och dit, nu har du börjat sjunka lågt,

och sen så svarar jag bara på hans frågor, ska du förbjuda folk att ställa frågor ???
sen vad andra säger det har inte med mig att göra, om nån har gjort reklam...

ta och gå in på www.ampire.de sen kollar du deras åf och vem hittar du för sverige jo www.multimedia-import.se det var väldigt svårt. ska nog ge dig länken också.
http://www.ampire.de/contact/locator_english.html

sen när du ändå håller på att kolla upp mig då kan du ju ta och ringa armour automotive och fråga om jag är åf för dom,
nämen se på tusan det var jag ju,

hmmm vad ska vi hitta på nu då. du hade fel i allt, men måste ju vara skönt att hitta på lögner om andra.,
ska vi kankse be många kolla upp ditt företag, håller du kanske på med sneimport ?????
eller vänta.. tror du att jag bryr mig om ditt företag ?? ne jag gjorde fan inte det. gör va du vill inte mitt problem.,

men nästa gång du ska hitta på massa lögner kan du ta de tgenom pm eller ringa mig,
men du är nog kanske för feg för det och vågar bara skriv ut svammel på forum..

ha en bra dag,  och hoppas du skäms ordentligt, för tycker detta var lågt även för dig.

jonash skrev:
1. Får man göra reklam för sina egna produkter numera på Garaget??
2. Är Ampire också en snedimport, liksom Orion är?

ORION köper man igenom dem som köper Orion från Armour Automotive. Allt annat är snett.

Anser jag, som befrämjar dem som verkligen är seriösa och som har den riktiga agenturen. Men ni avgör ju själva....

/Jonas

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
9 december 2008 · 2 353 Inlägg

NMI skrev:
Nu får du fan ta och ge dig, du uppför dig som en riktigt gnäll kärring
samt har du börjat hitta på lögner och anklagar folk hit och dit, nu har du börjat sjunka lågt,

och sen så svarar jag bara på hans frågor, ska du förbjuda folk att ställa frågor ???
sen vad andra säger det har inte med mig att göra, om nån har gjort reklam...

ta och gå in på www.ampire.de sen kollar du deras åf och vem hittar du för sverige jo www.multimedia-import.se det var väldigt svårt. ska nog ge dig länken också.
http://www.ampire.de/contact/locator_english.html

sen när du ändå håller på att kolla upp mig då kan du ju ta och ringa armour automotive och fråga om jag är åf för dom,
nämen se på tusan det var jag ju,

hmmm vad ska vi hitta på nu då. du hade fel i allt, men måste ju vara skönt att hitta på lögner om andra.,
ska vi kankse be många kolla upp ditt företag, håller du kanske på med sneimport ?????
eller vänta.. tror du att jag bryr mig om ditt företag ?? ne jag gjorde fan inte det. gör va du vill inte mitt problem.,

men nästa gång du ska hitta på massa lögner kan du ta de tgenom pm eller ringa mig,
men du är nog kanske för feg för det och vågar bara skriv ut svammel på forum..

ha en bra dag,  och hoppas du skäms ordentligt, för tycker detta var lågt även för dig.

Märkligt, jag kollade senast på SM finalen med Armour om du var ÅF eller ej. Men, du snedimproterar alltså ingenting längre? När la du av med det då? Ja, jag är seriös, NÄR?

Jösses vad arg man kan bli. Att du kanske har agenturen för Ampire är väl okej, det var JU EN FRÅGA FÖR H-VETE!

/Jonas

Senast redigerat av jonash (9 december 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
9 december 2008 · 2 353 Inlägg

mk_sound skrev:
jag älskar jbl . och en pioneer. men jag vill se mer AMPIRE.  kan du komma med nått så gör det. vi behöver nya krafter inom billjud

Jag vet att det redan är avstängt, men vi behöver inte alls mer krafter, däremot betydligt färre idiotiska troll och skitimporter utav dynga. DET är vad vi behöver, och en distribution och ÅF led som funkar.

Och det är inget ni behöver spekulera i, det är dagens jävla sanning. Annars tror jag inte att vi har mer än 5 märken inom 10 år i Sverige!

/jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
NMI
9 december 2008 · 1 045 Inlägg

det var ingen fråga du ställde, du sa att det var så.

jag har sålt för armour direkt när dom tog över importen. tyvärr jonash..
så har aldrig sneimporterat varför anklaga mig för det en andra gång i denna tråd.

och har du så jävla lite att göra så du måste kolla upp andra företag vart dom handlar ifrån,
tycker fan synd om dig..

men efter som du verkar vara så nyfiken så ring till martin på armour och fråga om jag börja sälja genom dom från dag 1 när dom tog över. 
och sluta hitta på massa saker är du snäll.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
9 december 2008 · 2 353 Inlägg

NMI skrev:
det var ingen fråga du ställde, du sa att det var så.

jag har sålt för armour direkt när dom tog över importen. tyvärr jonash..
så har aldrig sneimporterat varför anklaga mig för det en andra gång i denna tråd.

och har du så jävla lite att göra så du måste kolla upp andra företag vart dom handlar ifrån,
tycker fan synd om dig..

men efter som du verkar vara så nyfiken så ring till martin på armour och fråga om jag börja sälja genom dom från dag 1 när dom tog över. 
och sluta hitta på massa saker är du snäll.

Det var ju för fasen Martin jag pratade med! Isåfall måste han ha hört fel för jag fråga explicit om dig!!!. MEN, det är ju överspelat isåfall, även om jag skall prata med Martin vilken dag som helst.

Och, isåfall är det ju bra att du är ÅF för dem! Jag vill absolut inte åt nån eller sitter och "kollar" upp andra, men just den här dyngan som emellanåt kommer in i landet (inte du i detta fall!) är jag så in i vassen trött på.

Det lurar bara folk att köpa skit, som kostar dem åtskilligt med pengar!

Men, vi kan lämna detta då! Sen hur historien bakom övertagande, och när du blev ÅF, ja det kan jag ta med dem separat, behöver ej komma fram i tråden! Det gör ingen nytta.

Senast redigerat av jonash (9 december 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
NMI
9 december 2008 · 1 045 Inlägg

saken är ju faktis den att du egentligen inte har att göra med när jag vart åf för dom, men jag vart det innan dom hade fått hem orion sakerna på lager, när det hade blivit klart att dom skulle ta över den.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
9 december 2008 · 2 353 Inlägg

NMI skrev:
saken är ju faktis den att du egentligen inte har att göra med när jag vart åf för dom, men jag vart det innan dom hade fått hem orion sakerna på lager, när det hade blivit klart att dom skulle ta över den.

Jag tycker det är ytterst väsentligt hur distributionen utav produkterna sker i Sverige, och det har med slutkundens säkerhet att göra. Inget annat.

Du hade ju uppenbarligen Orion som du sålde innan Armour tog agenturen, så frågan som kanske nån isåfall undrar är; hade du den riktiga ageturen innan, eller tog du hem från annat än Directed?

/jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang