Hur tycker ni att däckpunkterings spray funkar?

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
10 december 2008 · 3 585 Inlägg

Hej har pyspunka på ett däck och undrar hur ni som provat denna sortens spray tycker att det fungerar?

märket är crc på just denna men vill veta i allmänhet

mvh

*Edit
Fixade till rubriken
/Phaetoon

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
einherjer
10 december 2008 · 587 Inlägg

funkar perfekt på allt jag använt det till:

bil, mc å cykeldäck.

bjoorniiee
10 december 2008 · 356 Inlägg

einherjer skrev:
funkar perfekt på allt jag använt det till:

bil, mc å cykeldäck.

samma här, aldrig haft det problem med det på nåt fordon jag har haft.

henke_99 Offroad Racing
10 december 2008 · 3 122 Inlägg

det funkar, men om det är ett slanglöst däck så överväg att åka till en däckverkstad o få en slang monterad istället. (dom kommer med stor sannolikhet inte vilja göra det efter att du använt sån spray) Beror ju även på skicket på däcket, i ett gammalt nästan utslitet däck kan du ju använda sån utan vidare (sprayen kletar ju ner hela insidan av däcket, därav oviljan från däckverkstäder att greja med såna däck...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
einherjer
10 december 2008 · 587 Inlägg

nej, däckverkstan kommer inte älska dej för att du fyllt i med spray.

Muttley
10 december 2008 ·

de är bara tillfällig lösning om du tex får punka ute på vägen, annars ska däcken omedelbart fixas.

klart däckverkstäderna fixar till det, service kallas det. sen är de värda en hundring till om de rengör däcket.

Eiiiiik
10 december 2008 · 337 Inlägg

kan bli lite lurigt för verkstaden att balansera däcket efteråt =/

christofer_k Vorsprung durch Technik
10 december 2008 · 2 432 Inlägg

lika bra att fara och  låta dem laga däcket?  kostar   inte så mkt  de  kollar vars hålet är och sen så tar de lös däcket efter de så borra dom upp hålet å täpper igen med nån gummi plug

caromania Forummoderator
10 december 2008 · 9 296 Inlägg

ToTTeN skrev:
Hej har pyspunka på ett däck och undrar hur ni som provat denna sortens spray tycker att det fungerar?

märket är crc på just denna men vill veta i allmänhet

mvh

Du ska def åka till en gummiverkstad. De stoppar i en plugg och det kostar 2-300kr och sedan slipper du alla problem. Det kan ju t o m vara ventilen som spökar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
10 december 2008 · 5 753 Inlägg

Funkar riktigt bra med sånt skum på pyspunka, använt det många gånger och alldrig blivit besviken smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
isso \m/(><)\m/
10 december 2008 · 742 Inlägg

Punkteringsspray är en nödlösning så du ska kunna ta dig till en verkstad som lagar däcket på ett korrekt sätt.. Som nån skrev tidigare, det är inte kul att montera av ett däck som innehåller punkaspray men det är sånt man får ta.. Balansering går inte heller så bra med det i tongue

Senast redigerat av isso (10 december 2008)

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
iamawesome
10 december 2008 · 174 Inlägg

bättre att åka till en verkstad som lagar däcket, det blir oftast inga problem med balanseringen för dom brukar tvätta bort däcksprayen, om man kör ett tag med däckspray så torkar det å ramlar nästan ur när du kränger av däcket;P inga problem smile

Senast redigerat av jupicken_volvo (10 december 2008)

FLindgren
10 december 2008 · 5 089 Inlägg

hatar, hatar, hatar, hatar, hatar, hatar wink (ja jag jobbar på däckverkstad)

Men jo det är ju alltid bra att ha en i bilen kanske.. men har du ett hål större än 5 mm så sprutar det bara rakt ut. har pratat med många som har varit megasura (på mig) för att biltilverkaren inte har ett reservhjul orginal..
Och drar du ut spiken. drar i skummet, och det tätar... så måste du ändå betala för att laga däcket riktigt, OM dom nu kan hitta hålet igen.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
10 december 2008 · 3 585 Inlägg

det är det att det läcker ut 0.2bar på 2 timmar typ.

Borde jag alltså åka in till däckverktstad? eller i med spray. räknar med att däcken håller vintern ut.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Muttley
10 december 2008 ·

åk och fixa de istället för att hälla i sådant fusk.

FLindgren
10 december 2008 · 5 089 Inlägg

ToTTeN skrev:
det är det att det läcker ut 0.2bar på 2 timmar typ.

Borde jag alltså åka in till däckverktstad? eller i med spray. räknar med att däcken håller vintern ut.

åk du till däckverkstaden.. du måste ju ändpå laga däcket efter du tryckt i punkasprejjer. är ju bara till för "tillfället" så du kan ta dig till verkstan.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Schotttz
10 december 2008 · 586 Inlägg

Jo jag tycker att det funkar bra. Tömde en sådan flalla i brorsans gamla 745, sedan stod den i ett och ett halvt och och det fanns fortfarande luft i däcket efter det.

Men försök att inte äta det, det smakar skit! (fyllegrej) lol

Dieselsot Tjatja bloggen!
11 januari 2009 · 150 Inlägg

Broena skrev:
hur fan stavar du påg?! punkrering??? vad i hela friden är det???

Hej och välkommen till Garaget.org
Tänk på att vara vänlig mot andra medlemmar. Vi har haft en hel del diskussioner angående just stavning och dyslexi och försöker undvika att agera språkpoliser.
Vi ber våra medlemmar att göra samma sak. Det är en helt annan sak att via ett PM upplysa medlemmar att dom stavat fel och att dom kanske borde ändra i rubriker/inlägg. (Men gör det inte i en tråd tack)
Mvh Moderator (Phaetoon)

jadu, den där broena alltså. han bara klagar på allt och alla....

tjena grabbar !!
Saab 9-5 2.3t Launch "Nordic performance" (1998)
Kesler
11 januari 2009 · 3 650 Inlägg

Laga däcket, punkteringssprayerna e fan livsfarliga..Dessutom kan man inte fylla i luft i däcket efter att du använt sprayen. Jag jobbade på däckverstaden för typ 2 veckor sen, där en person hade dött av att däcket exploderat i huvudet på honom. Sån skit ska man bara använda om du e typ 100 mil inne i djupaste skogarna.

micke-opel
13 januari 2009 · 562 Inlägg

Kesler skrev:
Laga däcket, punkteringssprayerna e fan livsfarliga..Dessutom kan man inte fylla i luft i däcket efter att du använt sprayen. Jag jobbade på däckverstaden för typ 2 veckor sen, där en person hade dött av att däcket exploderat i huvudet på honom. Sån skit ska man bara använda om du e typ 100 mil inne i djupaste skogarna.

De går att fylla på luft i däcket efteråt... Tillverkaren av sprayen rekommenderar att du ska "tömma" däcket på den där gasen efter att du kört ca 10 km (om jag minns rätt) för att sedan fylla med luft, så var det för mig personligen iaf...

9-5 Aero Sedan -05
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang