Bästa skidorten!?

skalmanen
11 december 2008 · 354 Inlägg

Vad anser ni skid/snowboard intresserade garagare vara den bästa skidorten i Sverige?
Bäst backar, offpist, väder, after-ski m,m m,m .  Jag har själv de senaste åren varit främst i Sälen och Vemdalen, tänkte nu vidga vyerna lite smile ...
Lägg gärna upp lite bilder ni som känner för det!

IceEyes Varningar: För många..
11 december 2008 · 2 552 Inlägg

Tänndalen/Hamra är rätt nice.. Fast Åre är nog ändå nr 1 när det gäller backar och after-ski smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
skalmanen
11 december 2008 · 354 Inlägg

IceEyes skrev:
Tänndalen/Hamra är rätt nice.. Fast Åre är nog ändå nr 1 när det gäller backar och after-ski smile

Okay smile .. Har kikat lite på Åre på skistar.com ,, det verkar vara grymt bra snöförhållanden i år, redan såpass tidigt..

golf88
11 december 2008 · 956 Inlägg

Jag har bara vart i Åre. Grymt ställe.

eldus veldus
Audi A6 (2017)
christofferedil Yellow bug!
11 december 2008 · 1 640 Inlägg

Brukar bli Sälen och Lindvallen, men nu börjar det kännas lite väl "barnanpassat". Backarna inbjuder ju inte till någon speciell utmaning och det är ju inget vidare "drag" på kvällarna tycker inte jag iallafall! Fast kanske letat på fel ställen? roll

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
olander_91
11 december 2008 · 174 Inlägg

barnanpassat? yikes åk väggen så får du nog det du önskar, 46 graders lutning:)

BMW 320 e30 "2.0 blir 2.7 turbo" (1986)
Rockvolvon
11 december 2008 · 17 Inlägg

Sälen är Tandådalen/hundfjället är nog mysigaste jag vart i... blir idre i år, får se om det är något bra:) åre kanske blir något annat år!

85an
11 december 2008 · 249 Inlägg

Har väl vart i vemdalen/björnrike, sälen, trysil det vanliga

Kittelfjäll är ett riktigt offpistställe, ligger långt åt helvete och det är ganska liten anläggning.. men det finns rätt feta raviner och en hel del grym åkning om det är mycket snö. Om det är mindre än 1m natursnö är det nog ingen mening att åka dit då det bara finns 2-3 pistade backar
Men vill man mer åka än kröka så är det verkligen värt en helg, dock är inte buss att rekommendera då det ligger långt åt helvete norrut

smiler
11 december 2008 · 672 Inlägg

Åre funkar bra om man gillar jobbiga Toholmare, men har du härjat i Sälen är du väll van hehe...
Föredrar nog Vemdalsskalet ändå, hyffsade backar... vill ni ha partaj så är Skiweek 18-22 jan å rekonmendera i Skalet. I stort sett bara studenter å partaj smile Givet!!
Bra priser.... 14bäddar 140m2 sön-tors 5000:- inkl slutstädning smile

Offpist så är väll Riksgränsen helt ok.
Bor man så långt söderut så är väll alperna närmare iof smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
CmoR
12 december 2008 · 354 Inlägg

Om du tittar på sälen så kan du lika gärna blåsa över till Trysil i norge. Det är såå mycket bättre åkning än i Sverige.

monsterman
12 december 2008 · 63 Inlägg

Åre lätt!

stollen Blev inte som jag borde blivit
12 december 2008 · 418 Inlägg

Björnrike tkr jag har riktigt sköna backar, men afterskin är väl inget att hurra över (förutom när galenskaprna/aftershave höll till där).

Stöten har både sköna backar och bra afterski.

Men Åre är ändå favoriten än sålänge.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
12 december 2008 · 741 Inlägg

riksgränsen...

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
skalmanen
12 december 2008 · 354 Inlägg

85an skrev:
Har väl vart i vemdalen/björnrike, sälen, trysil det vanliga

Kittelfjäll är ett riktigt offpistställe, ligger långt åt helvete och det är ganska liten anläggning.. men det finns rätt feta raviner och en hel del grym åkning om det är mycket snö. Om det är mindre än 1m natursnö är det nog ingen mening att åka dit då det bara finns 2-3 pistade backar
Men vill man mer åka än kröka så är det verkligen värt en helg, dock är inte buss att rekommendera då det ligger långt åt helvete norrut

Okay smile .. Va tycker du om Vemdalen, tycker det är helt okay, lite korta backar på sina håll om man jämför me kanske Åre och och skidorterna i Norge

HEATSEEKER
12 december 2008 · 198 Inlägg

CmoR skrev:
Om du tittar på sälen så kan du lika gärna blåsa över till Trysil i norge. Det är såå mycket bättre åkning än i Sverige.

Ska åka dit me tjejen snart(Trysil), hon säger som dig, sååå mycke bättre där!
Vi får se cool big_smile

skalmanen
12 december 2008 · 354 Inlägg

Norge är nog bättre överlag tror jag =/

baltis
12 december 2008 · 1 948 Inlägg

med tanke på vart i sverige du bor så vemdalen eller björnriket... bästa åkningen i sverige e visserligen riksgränsen eller åre enligt mig... men då snackar vi så många mil så då e det lika bra att åka till alperna istället.

CmoR
12 december 2008 · 354 Inlägg

jaa åk till alperna. jag köpte flygbiljetter för en vecka sen, ska flyga i början av januari och vara borta en vecka. 1500:- med SAS tur och retur till zurich.. sen äre bara att hoppa på ett tåg till vilken skidort man vill smile

Holme
12 december 2008 · 1 417 Inlägg

Trysil är bra, Vemdals skalet och Hundfjället/Tandådalen är också bra, finns något för de flesta där.

Idre ska väl vara rätt bra med, men där har jag inte varit på vintern.

skalmanen
12 december 2008 · 354 Inlägg

CmoR skrev:
jaa åk till alperna. jag köpte flygbiljetter för en vecka sen, ska flyga i början av januari och vara borta en vecka. 1500:- med SAS tur och retur till zurich.. sen äre bara att hoppa på ett tåg till vilken skidort man vill smile

Har faktiskt funderat på det smile ,, Men får kanske bli nästa år..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang