3611
Sök

Staten förbereder ny lag angående lagra allt du gör

blacken
13 december 2008
tkd_rille skrev:
blacken skrev:
tkd_rille skrev:

men om exakt hela sverige, varje individ som kan skriva med en penna på papper, som förstår vad detta handlar om. (inga barn).  tar en penna och papper, och skriver exakt vad vi tycker om detta. sen bestämmer alla ett datum som vi skickar de på, så blir de en fet stor brevbomd smile.

så kanske de förstår?

Den lär dom skita i som vanligt, utan dom kommer att köra över oss  som dom brukar göra helt enkelt.
Och vi kommer (som vi har blivit lärda att göra) stillatigandes, lite småmuttrandes att tillåta dom att knulla oss i arslet..

suck. roll om vi inte ens försöker så gör de ju lättare sådana här ändringar. vi kanske kan få majoriteten av dessa pengamissbrukande politiker att tänka som en vanlig människa?.

Och hur fasen ska man få en pengamissbrukande politiker att bli mänsklig?, ringa Frankenstein. "Tjaba hörru, här, fixa.".
Men jag håller med dig att vi inte ens försöker, utan låter det bara "gå" ..

Muttley
13 december 2008
blacken skrev:
tkd_rille skrev:
blacken skrev:

Den lär dom skita i som vanligt, utan dom kommer att köra över oss  som dom brukar göra helt enkelt.
Och vi kommer (som vi har blivit lärda att göra) stillatigandes, lite småmuttrandes att tillåta dom att knulla oss i arslet..

suck. roll om vi inte ens försöker så gör de ju lättare sådana här ändringar. vi kanske kan få majoriteten av dessa pengamissbrukande politiker att tänka som en vanlig människa?.

Och hur fasen ska man få en pengamissbrukande politiker att bli mänsklig?, ringa Frankenstein. "Tjaba hörru, här, fixa.".

de är de man ska försöka luska ut ?. vi har väl inte provat att uppmana sveriges befolkning att brevbomba med vanlig post. email trycker de väl på radera så fort de tröttnat på att läsa dem.
något sätt måste man få de att lyssna.

blacken
13 december 2008
tkd_rille skrev:
blacken skrev:
tkd_rille skrev:

de är de man ska försöka luska ut ?. vi har väl inte provat att uppmana sveriges befolkning att brevbomba med vanlig post. email trycker de väl på radera så fort de tröttnat på att läsa dem.

Värt ett försök, men är skeptisk, man har blivit för lat liasom och det gäller väl för andra också misstänker jag. Men hur ska man gå till väga med ett sådant stunt?..
Det skulle vara skitkul och se när Riksdagshuset dränks i brev..
Senast redigerat av blacken (13 december 2008)

Muttley
13 december 2008
blacken skrev:
tkd_rille skrev:
blacken skrev:

Värt ett försök, men är skeptisk, man har blivit för lat liasom och det gäller väl för andra också misstänker jag. Men hur ska man gå till väga med ett sådant stunt?..
Det skulle vara skitkul och se när Riksdagshuset dränks i brev..

för att de ska vara mest effektivt så tror jag på att man måste få ut de i media. och de kan ju faktiskt vara rätt svårt. så om någon vill försöka så vore de väldigt toppen.

12 086 Inlägg
13 december 2008
Whatever.. jag skiter i om nån sorglig jävel sitter o lyssnar på när jag beställer pizza om kvällarna.

Maskin stundent!
218 Inlägg
13 december 2008
Som tkd_rille säger så är media bra för sånt här, är ju "tredje statsmakten" som man brukar säga. Finns ju förslag på i facebook gruppen "Stoppa IPRED" att man skulle köpa en annons modell helsida i någon tidning som delas ut/finns över hela landet, kanske vore nåt å slå två flugor i en smäll? Blir lite sugen på att smälla ihop nån mall för brevbombningen, har inte tiden just nu bara, studerar å är mitt uppe i tenta-p sad

Ni som klaggar över att "de kommer ändå göra som de vill..." ja de tro fan dem gör de så länge ingen oponerar sej!
"Dör hellre stående än lever på mina knän!" -  Emiliano Zapata
Kanske att ta i, men folk i allmänhet måste vakna!

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

blacken
13 december 2008
Rejad skrev:
Som tkd_rille säger så är media bra för sånt här, är ju "tredje statsmakten" som man brukar säga. Finns ju förslag på i facebook gruppen "Stoppa IPRED" att man skulle köpa en annons modell helsida i någon tidning som delas ut/finns över hela landet, kanske vore nåt å slå två flugor i en smäll? Blir lite sugen på att smälla ihop nån mall för brevbombningen, har inte tiden just nu bara, studerar å är mitt uppe i tenta-p sad

Ni som klaggar över att "de kommer ändå göra som de vill..." ja de tro fan dem gör de så länge ingen oponerar sej!
"Dör hellre stående än lever på mina knän!" -  Emiliano Zapata
Kanske att ta i, men folk i allmänhet måste vakna!

Det är inte så lätt att göra något åt det som en del tycks tro att det är. För det kräver något som våra förfädrar behärskade, något som heter "solidaritet" "kampvilja" samt vilja att uppoffra sig för "saken", och som idag är helt utdött. Även om en och annan ser hur åt pipan det är, så är större delen av befolkningen ganska så "ljumma" och låter det gå utan större protester.
För dom/man har ju det ganska så bra i ens vardag och är inte villiga att "gambla" med det på något som är lite osäkert eller kan dra ner ens behagliga vardag till en lägre nivå är vad som man har idag, eller kräver en personlig uppoffring av en..

1 814 Inlägg
13 december 2008
seriöst, någon här som kan fixa en fin mall så skriver ajg ut o mailar regeringen, ange bara adress också big_smile

sen får alla ta sitt ansvar!!!

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
13 december 2008
är de nått som dom bestämmer om man ska införa sånt ? eller ska man få rösta om de ?

Nissan Silvia

blacken
13 december 2008
s12 skrev:
är de nått som dom bestämmer om man ska införa sånt ? eller ska man få rösta om de ?

Dom bestämmer..

Sleeper
3 084 Inlägg
13 december 2008
ävafan vi krypterar allt och skapar en Vpn anslutning här på gorg

....
Snart blir terminator sann jobbigt när alla T1000 vet allt vi gör :S
Senast redigerat av Sushikocken (13 december 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Diktator
968 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
blacken skrev:
s12 skrev:

Dom bestämmer..

tråkiga i sverige är ju att inte ens en folkomröstning skulle hjälpa, eftersom dom inte behöver ta hänsyn till det, det är mer en undersökning när man gör folkomröstning om vad folket tycker, som när alkohol folkomröstningen i början av 1900 talet, då röstade 52% att dom skulle förbjuda, men det fortsatte vara lagligt.

tänk också såhär, nu när dom ökar spaning på lina och sånt, då kommer vanligt folk, inte bara hackers och sånt folk dölja sina spår bättre, eftersom man inte är så sugen på att ha storebror över ryggen och tittar på allt man gör, därför kommer även pedofiler och "terrorister" och annat folk som annars skiter i sånt börja använda det... inte smart

Maskin stundent!
218 Inlägg
14 december 2008
blacken skrev:
Det är inte så lätt att göra något åt det som en del tycks tro att det är. För det kräver något som våra förfädrar behärskade, något som heter "solidaritet" "kampvilja" samt vilja att uppoffra sig för "saken", och som idag är helt utdött. Även om en och annan ser hur åt pipan det är, så är större delen av befolkningen ganska så "ljumma" och låter det gå utan större protester.
För dom/man har ju det ganska så bra i ens vardag och är inte villiga att "gambla" med det på något som är lite osäkert eller kan dra ner ens behagliga vardag till en lägre nivå är vad som man har idag, eller kräver en personlig uppoffring av en..

Precis det här som gör mej uppriktigt förbannad! Detta beror antagligen på den revolt samhället gick igenom under tidigare generationers levnadstid, de visste hur illa det var innan de började ställa krav, gick ihop och besegrade förtryckarna. Det här har folk glömt/vet inte om längre och med den utvecklingen vi har nu så måste vi agera om vi vill behålla det som vår mor- och farföräldrar vann. Dem som vi har valt att styra vårt land, har ingen rätt att tumma på vår frihet!

Men sen är medelsvensson för mesig för att säga ifrån, ingen nyhet att den allmänna uppfattningen om svensken är sån. Är det här sättet vi vill framställa vårt land och vår befolkning? Som ett gäng fega, svarslösa stackare? Andan som fanns under slutet av 1800- början av 1900-talet måste väckas igen. Vi är skyldiga våra förfäder det, att kämpa för att behålla deras segrar. Personligen skulle jag skämmas över vad det blivit av Sverige politiskt och samhällsmässigt sett idag om jag varit en av dem som fanns med då.

Många kan tycka att FRA, IPRED och den nya lagen inte är så farligt, eftersom det, förutom i fallet med IPRED, är polisen/säpo som kommer sitta på all information. Nyhet! Det finns lika mycket korruption och brottslighet i de kretsarna som det gör bland allmänheten. Jag vet att det finns många som inte tycker att det är så viktigt om all kommunikation som sker registreras, eller om den kommer i fel händer, men så här enkelt är det: vem jag kontaktar, när jag gör det och varför är min och den personens ensak, punkt.

Ett annat obegripligt beslut som sittande regering har fattat är det inom invandrarpolitiken. Kort fattat så ser det ut så här: om en familj är bosatt i Sverige och någon familjemedlem av någon anledning kommer hit senare och kommunen familjen bor i inte kan erbjuda något jobba till den nyanlände, så kommer denne inte att ha någon rätt till något bidrag. Om däremot en svensk flyttar till samma kommun ska han/hon ha rätt till bidrag. Även mellan hög- och medelinkomst tagare syns en ökad uppdelning. Regeringens sätt att segregera samhället är sjukt och destruktivt.

/Ricard

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

blacken
14 december 2008
Precis det här som gör mej uppriktigt förbannad! Detta beror antagligen på den revolt samhället gick igenom under tidigare generationers levnadstid, de visste hur illa det var innan de började ställa krav, gick ihop och besegrade förtryckarna. Det här har folk glömt/vet inte om längre och med den utvecklingen vi har nu så måste vi agera om vi vill behålla det som vår mor- och farföräldrar vann. Dem som vi har valt att styra vårt land, har ingen rätt att tumma på vår frihet!

Håller med dig, Våra föräldrar och förfäder måste snurra hej vilt i sina gravar nu, när dom ser hur vi avhändar allt som dom kämpade och blödde för. Men,men det är ju som det sägs : "Jobba och förärva. ärva och fördärva"..

Men sen är medelsvensson för mesig för att säga ifrån, ingen nyhet att den allmänna uppfattningen om svensken är sån. Är det här sättet vi vill framställa vårt land och vår befolkning? Som ett gäng fega, svarslösa stackare? Andan som fanns under slutet av 1800- början av 1900-talet måste väckas igen. Vi är skyldiga våra förfäder det, att kämpa för att behålla deras segrar. Personligen skulle jag skämmas över vad det blivit av Sverige politiskt och samhällsmässigt sett idag om jag varit en av dem som fanns med då.

Japp!, vi  har sakta men säkert förvandlats till ett gäng trädkramande och sopsorterande fi"""ar. Som lydigt gör vad storebror vill att vi ska göra..

Sök