3218
Sök

Bygga Bra ljud utan stora basar! i skoda pick-up

33 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
Ja nu är det så att ja köpt mig en skoda pick-up  som ja skulle vilja ha lite hjälp eller rekommendationer till att få ett bra ljud i.

detta har jag att använda mig utav:
2st 5,25" CDT audio med separat disk. och 2st CDT audio 5.25" koaxialer
ett gas alpha 4x100 steg, en kenwood KDC-W808 som huvudenhet har även 2st gas 12or men dom tänkte ja skippa och sattsa på kanske en eller två 6.5 alternativt 8 tums basar.

vad tror ni om detta kan jag göra nått vettigt av detta ? är ute efter liknande originalljud som i nyare volvo bilar, mkt rent å lagom med bas och mellan och disk.

så säg vad ni tycker är tacksam för all hjälp och alla förslag.
tack påförhand
Senast redigerat av JumJum (13 december 2008)

med lem
1 925 Inlägg
13 december 2008
jag kan tipsa om en mycket LITEN låda som spelar väldigt bra ! riktigt över förväntan. jag höll på att tappa hakan när jag hörde den i en camaro.

det är Dls ASB326 aktiva låda jag pratar om. den finns på www.blekingebilradio.se .

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

33 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
okej ja de såg okej ut, lite över min prisklass dock, kan ju säga att ja gärna inte går över 1500kr vad gäller basen.
men hade dls lådan varit billigare skulle ja nog kunnat överväga den faktiskt.
bygger gärna lådan själv.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
13 december 2008
Jag byggde med en kicker comp 10" bakom passagerarstolen i min skoda pickis.
Senast redigerat av BMTech (13 december 2008)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

1 634 Inlägg
13 december 2008
De DLS basarna finns att köpa i ett "gördetsjälv"-kit. Dvs 2st RW6 basar, basportsats och en och ritning. Finns för 1795kr hos Nardik bland annat. Iofs en smula mer än du ville betala med dessa basar spelar riktigt snyggt och rekomenderas.

Det framgår inte om du vill ha bas + slutsteg för 1500kr..

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

33 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
okej de lät ju mer intressant iså fall.
ja just nu är det bara basar jag är ute efter, 1 eller 2  men kan du beskriva karaktären på dessa basar ? för jag har ingen erfarenhet av mindre basar ?

Smålänning
7 887 Inlägg
14 december 2008
JumJum skrev:
okej de lät ju mer intressant iså fall.
ja just nu är det bara basar jag är ute efter, 1 eller 2  men kan du beskriva karaktären på dessa basar ? för jag har ingen erfarenhet av mindre basar ?

Dom är byggda för att vara subbar och spelar faktiskt riktigt bra smile Vet du inte att det är 6,5:er så misstar du dig för tolvor.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

33 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
oj de låter ju nästan otroligt smile
men nu hade dom sänkt priset oxå till 1129 tror ja de var smile
kanske ska slå till å plasta mig en låda på lämpligt ställe smile

33 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
har mailat lite stereo firmor nu å dom vill hellst ha in en 10" bas i bilen istället för mindre basar. vad tror ni om detta ?

Avstängd
67 Inlägg
16 december 2008
Skoda är lågpris bil !
Vad passar inte bättre än lite lågpris ljud ?

Två sådana här bas lådor ! Ovansida ben utrymme/Under instrumentbrädan! Samma sound som BRL OCH MDS har i sina små liknande lådor. Men dessa är mkt billigare ! Same kina shit ! Men funkar mkt bra dessa basar har jag hört i 2 sittsiga arbetsbilar ! (liten hytt)

http://www.biltema.se/products/product. … mId=133441

Komplettera med ett härligt 6.5 kit i dörrarna tex http://mds.se/products/speaker_twocolum … emId=31351

Steg till kittet http://mds.se/products/caraudio_twocolu … emId=30436

Kan knappast bli bättre i en Skoda pickis för dessa små pengar !

ps: baslådorna har slutsteg inbyggda du kanske behöver RCA kabel och en RCA kabel split om du ska ha två såna lådor ! 2ST rekommenderas !

Obs ! att du inte behöver längre än 1.5m rca kablar i denna bil med dessa lådor
Senast redigerat av Final_Triumph (16 december 2008)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 december 2008
skulle kört på dls rw6 kittet..utan tvekan:)
bra installerat o de spelar på väldigt bra:)

annars har hertz basar som inte kräver stora lådor,men priset är kanske inte i den klassen du tänkt dej:(

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 december 2008
Nu har inte N-Core Tec SQ6 på sin sida...undrar om de har utgått.... För det jag hört av ENBART dem i dörrar på Eriks bil så behöver man ingen sub wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

33 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
kolla lite på n-core och det var inte billiga saker precis =P men kan tänka mig att de spelar väldigt bra smile

956 Inlägg
16 december 2008
Lonefox skrev:
Nu har inte N-Core Tec SQ6 på sin sida...undrar om de har utgått.... För det jag hört av ENBART dem i dörrar på Eriks bil så behöver man ingen sub wink

Dom ligger under fyndhörna nu och där med ett väldigt bra pris big_smile

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

33 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Fan vad svårt de är att välja vad man ska använda sig utav, 6.5" eller 8" eller 10" eller rent av försöka klämma in en 12" nånstans,  det vore skojj att försöka att plasta sig en låda som passar bra någonstans men det är ju ont om plats tyvär sad

1 727 Inlägg
17 december 2008
Vilka mått har du ca att leka med?

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
17 december 2008
luunggan skrev:
Lonefox skrev:

Dom ligger under fyndhörna nu och där med ett väldigt bra pris big_smile

Åhf*n smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

33 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
Vilka mått har du ca att leka med?

Pierre

beror ju på vart ja vill bygga å vilken storlek på elementen ja vill ha men 12or kan ja nog utesluta 10or blir nog på gränsen. där ja kan bygga nått är väll framaför vxlspak och mot passagerar sidan, sen finns de lite utrymme bakom stolarna. mkt mer är de inte.

1 727 Inlägg
18 december 2008
Har en lite större kupe än du, men en 10" som jag provar nu spelar riktigt bra. (Inphase)

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

457 Inlägg
18 december 2008
ska va grymma 6,5" om dom ska spela samma som en 10" dock, men de beror ju på vad man prioriterar wink pröva med en 10" big_smile

Sök