Final_Triumph skrev:
Det här var desperat sagt av en butiks innehavare anser jag. Så man bör tex bara ta och lyssna på dig då? för att du vunnit SM ? lagt ner 500 timmar på bygge av en bil och bygg material för 20 tusen som ingen nybörjare ändå gör ? Allt är relativt. För den som inte bygger extremt för ljud i en bil så kan man gott lyssna på många ang tips som inte ens tävlat. Det blir lätt annars att man bara köper udda prylar för tävlings-syfte annars som man inte får nytta för ens PGA man inte är sugen på göra alla grov modifieringarna som ni tävlande gör i era bilar! Den där blå SEAT bilen har inte vunnit nån SM vad jag ser heller. Nån annan som byggt om bilen helt ? Det lär inte ligga på produkterna enbart heller, utan vem som byggt i bilen och hur. Men det är som sagt enormt vad vissa bilar är ombyggda inuti för ljudets skull. Dessa är inget för vanlig svensson som vill ha bra ljud i sin bil bara. Svensson är nöjd om han lägger lite dämpning i dörrar och stärker upp placering för högtalarn i orginal hålet
1. Jag har ingen butik.
2. Nej, du bör absolut inte bara lyssna på mig
3. Du bör absolut lyssna på dem som kan, inte dem som är 20 och det enda de sett är ett GAS Alpha..
4. Min SEAT har vunnit TVÅ RAKA SM guld, allt är byggt av mig, då menar jag ALLT! Det finns inte en skruv som nån annan satt dit. Det är jag ensam om i Sverige i princip.
5. Det ligger uppskattningsvis 50% på produkterna, och 50% på hur man sätter dit det och ställer ljudet. I min klass är det dock mer som är på produkterna, dvs vilka val man gör. Men generellt är det nog 50/50.
6. Skillnaden är att jag kan få ett Biltema kit att låta nära på optimalt, det kan inte 95 av 100 personer här inne.
7. Håller med om att en vanlig Svensson kanske nöjer sig med rätt enkla medel. Det trodde jag med när jag var 18-19år. Hade jag vetat då, och lyssnat då på folk som kunde hade jag sparat bortåt 200-250 tusen spänn nånstans.
8. Vad har du gjort?