3593
Sök

Billiga 6.5" kit var hittar jag det?

Avstängd
67 Inlägg
15 december 2008
kenny_s skrev:
BJonsson:

Såg att Carbonize hade rea på Powerbass S-652 6.5" Koaxialer. 295kr

Lär ju spela på rätt ok, vad ska du driva högtalarna på?

http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=843

Troligen bästa köpet dom dära faktiskt

Skogsfan
649 Inlägg
15 december 2008
Ifall du blev sugen på dem som finns på ridetech har jag ett par av dem som jag bara packat upp och kollat på. Aldrig monterat dem pga att jag har haft andra bättre högtalare.
Dem kan du få för ett bra pris, bor i Leksand så är ju nära:) PM ifall det är intressant

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
15 december 2008
Final_Triumph skrev:
Det här var desperat sagt av en butiks innehavare anser jag. Så man bör tex bara ta och lyssna på dig då? för att du vunnit SM ? lagt ner 500 timmar på bygge av en bil och bygg material för 20 tusen som ingen nybörjare ändå gör ? Allt är relativt. För den som inte bygger extremt för ljud i en bil så kan man gott lyssna på många ang tips som inte ens tävlat. Det blir lätt annars att man bara köper udda prylar för tävlings-syfte annars som man inte får nytta för ens PGA man inte är sugen på göra alla grov  modifieringarna som ni tävlande gör i era bilar! Den där blå SEAT bilen har inte vunnit nån SM vad jag ser heller. Nån annan som byggt om bilen helt ? Det lär inte ligga på produkterna enbart heller, utan vem som byggt i bilen och hur. Men det är som sagt enormt vad vissa bilar är ombyggda inuti för ljudets skull. Dessa är inget för vanlig svensson som vill ha bra ljud i sin bil bara. Svensson är nöjd om han lägger lite dämpning i dörrar och stärker upp placering för högtalarn i orginal hålet

1. Jag har ingen butik.
2. Nej, du bör absolut inte bara lyssna på mig
3. Du bör absolut lyssna på dem som kan, inte dem som är 20 och det enda de sett är ett GAS Alpha..
4. Min SEAT har vunnit TVÅ RAKA SM guld, allt är byggt av mig, då menar jag ALLT! Det finns inte en skruv som nån annan satt dit. Det är jag ensam om i Sverige i princip.
5. Det ligger uppskattningsvis 50% på produkterna, och 50% på hur man sätter dit det och ställer ljudet. I min klass är det dock mer som är på produkterna, dvs vilka val man gör. Men generellt är det nog 50/50.
6. Skillnaden är att jag kan få ett Biltema kit att låta nära på optimalt, det kan inte 95 av 100 personer här inne.
7. Håller med om att en vanlig Svensson kanske nöjer sig med rätt enkla medel. Det trodde jag med när jag var 18-19år. Hade jag vetat då, och lyssnat då på folk som kunde hade jag sparat bortåt 200-250 tusen spänn nånstans.
8. Vad har du gjort?

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

4 074 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Final_Triumph skrev:
Tokken skrev:
Final_Triumph skrev:

Det blir nog svårt slå Orion försedda bilar med Biltema prylar.

Beror på säger jag.. Kan man inte bygga nå vidare så drar man ganska jämt faktiskt.
Men normalt sett så kan det väl vara så men HUR man bygger är 80% av en installation.

Jipp stämmer helt det. Men jag hoppas trådskaparen skrev det där med Irona. Vilket fall som helst så är det smaksak hur produkter ser ut och låter från människa till människa. Jag tycker Biltemas grejjer SER bra ut, men jag litar inte på kvaliten.
Låta bra men se ut som skit ville han ha, den här tråden är nog inget att diskutera i, seriöst alltså!
Bäst du köper det som du tycker ser skit ut, mer kan jag inte komma med till hjälp

Hmm..... mr:ironi eller? det jag menar va att jag inte tänker hålla på med massa bling bling i installationen utan hellre satsa pengarna (dom få det blir) på  annat än sånt tjafs... Capish? smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Avstängd
67 Inlägg
15 december 2008
Jipps jag hajjar Bj. Är som du själv oxå ,dom få pengar man har ska på ljud per krona, ej bling bling!
Men gör en hel Mutant bil ? Mutant är ju ok grejjer för pengarna. Du hade en hel hög med Mutant basar så om jag vart i din situation hade jag nog köpt 3 par av dessa kit http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=16418 Ett stort jobb sätta dit 3st kit kan jag lova dig, jädra massa kablar och hål blir det till såga och gjuta samt dona. Normala är väl 2par kit i varje dörr på höjden ? Helre 3par vettiga kit än 4-5par skrot koaxialer ! 3par av Mutant kitten möter nog upp 6-8 st Mutant basar mer än väl. Rätt montage och rätt inkörning samt tveakning så blir det super bra säkert ! Ber på vilket steg och kablar osv du använder. Ström är en annan mkt viktig sak. Lutar åt 3st batterier i ditt bygge antar jag?

EDIT:
Grattis Jonash till guldet i efterskott ! Blir det 3dje gången gilt med Seat eller byter du bil till nästa sässong? Klart du är en värdig vinnare då om du helt själv donat med bilen. Kämpat och hållt på i 20år typ
I din klass är det nog 50% på produkterna, för det är väl fin lirar klassen du vunnit 2år i rad?
Senast redigerat av Final_Triumph (15 december 2008)

4 074 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Final_Triumph skrev:
Jipps jag hajjar Bj. Är som du själv oxå ,dom få pengar man har ska på ljud per krona, ej bling bling!
Men gör en hel Mutant bil ? Mutant är ju ok grejjer för pengarna. Du hade en hel hög med Mutant basar så om jag vart i din situation hade jag nog köpt 3 par av dessa kit http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=16418 Ett stort jobb sätta dit 3st kit kan jag lova dig, jädra massa kablar och hål blir det till såga och gjuta samt dona. Normala är väl 2par kit i varje dörr på höjden ? Helre 3par vettiga kit än 4-5par skrot koaxialer ! 3par av Mutant kitten möter nog upp 6-8 st Mutant basar mer än väl. Rätt montage och rätt inkörning samt tveakning så blir det super bra säkert ! Ber på vilket steg och kablar osv du använder. Ström är en annan mkt viktig sak. Lutar åt 3st batterier i ditt bygge antar jag?

EDIT:
Grattis Jonash till guldet i efterskott ! Blir det 3dje gången gilt med Seat eller byter du bil till nästa sässong? Klart du är en värdig vinnare då om du helt själv donat med bilen. Kämpat och hållt på i 20år typ
I din klass är det nog 50% på produkterna, för det är väl fin lirar klassen du vunnit 2år i rad?

Fick tag på 2st maxxima 900 dc som min farfar hade i sin traktor!han har åkt en gång med den så den fick bli dnator åt mig! smile ja jag är faktiskt lite inne på att köra bara mutant,synd att stégen jag har inte
är mutant bara.... två audison block och ett Audiobahn!

MitsuNörd
880 Inlägg
15 december 2008
carsound.se är ett alternativ till

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

Avstängd
67 Inlägg
15 december 2008
BJonsson skrev:
Final_Triumph skrev:

EDIT:

Fick tag på 2st maxxima 900 dc som min farfar hade i sin traktor!han har åkt en gång med den så den fick bli dnator åt mig! smile ja jag är faktiskt lite inne på att köra bara mutant,synd att stégen jag har inte

Du har två värsting batterier redan, då är det bara köra igång med bygga framdörrar. Shoppa lite front speakers nu och lägg in foton när du börjat bygga ! Blir skoj se detta projekt !
Good luck! kör hårt

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 december 2008
Final_Triumph skrev:
BJonsson skrev:
Final_Triumph skrev:

EDIT:

Du har två värsting batterier redan, då är det bara köra igång med bygga framdörrar. Shoppa lite front speakers nu och lägg in foton när du börjat bygga ! Blir skoj se detta projekt !
Good luck! kör hårt

Audison är ju ett fetkliv upp från mutant i alla fall..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
15 december 2008
Final_Triumph skrev:
EDIT:

Tack. smile Bilen blir kvar, men jag kommer byta klass om jag skall tävla nästa säsong. Ej 100% spikat än vad och hur...

Ja, jag har vunnit i en finlirar-klass (EMMA Advanced 30L) där det gäller att uppbringa bästa anläggningen för max 30000kr, så det ställer lite mer krav på att komponera ihop anläggningen så den presterar optimalt för varje instoppad krona så att säga.

I de obegränsade klasserna är det så att man tar i så man blir blå i ansiktet, och tom i plånboken, och sen ställer man det så bra som möjligt, och hoppas.  big_smile

mvh Jonas

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
15 december 2008
BJonsson skrev:
ja jag är faktiskt lite inne på att köra bara mutant,synd att stégen jag har inte

yikesyikesyikesyikes

Vad är det för Audison grejer? Jag kan på rak arm säga att det är.......flera resor bättre produkter normalt sett än Mutant.

mvh Jonas

SQ
1 343 Inlägg
15 december 2008
väljs de mellan mutant å audison så faller min smak på audison iaf...

Ljudnörd!

4 074 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
jonash skrev:
BJonsson skrev:
ja jag är faktiskt lite inne på att köra bara mutant,synd att stégen jag har inte

yikesyikesyikesyikes

Vad är det för Audison grejer? Jag kan på rak arm säga att det är.......flera resor bättre produkter normalt sett än Mutant.

mvh Jonas

2st Audison Lrx400.1.... Inte de värsta men de duger till dom basarna! Hu är en eclipse..

37 Inlägg
16 december 2008
BJonsson skrev:
Behöver 6-8st kit så billigt som möjligt!
Håller på med ett budget bygge.
Behöver ej vara några märkes grejor bara dom spelar okej!
kit är heller inget måste utan de funkar med va fan som helst
bara det inte kostar skjortan!

Nån som har några tips?

Jag har provat söka men hitta inget skoj!

http://www.valutronic.se/car.html

har dom i framdörrarna, spelar jävligt rent och bra för pengarna,

basnarkoman!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 december 2008
audison produkter är då fan inte skit,mutant skulle ja inte ens ta i-

varför ska du ha så billiga ??framhögtalare? ska ju va bäst där:P

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
16 december 2008
Rickardj skrev:

Najs. Jag tror vi hittat vem som skrev MDS produktbeskrivningar för 5-10 år sen och Billebros för 20 år sen big_smile

Jisses!

mvh Jonas
Senast redigerat av jonash (16 december 2008)

Avstängd
67 Inlägg
16 december 2008
jonash skrev:
Rickardj skrev:

Najs. Jag tror vi hittat vem som skrev MDS produktbeskrivningar för 5-10 år sen och Billebros för 20 år sen big_smile

Jisses!

mvh Jonas

Det var mkt bra hemsida det där ju ! Läste tipset om hur man kan gå ner 7kg ! blir bra efter all julmaten det lol

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 december 2008
Final_Triumph skrev:
jonash skrev:
Erick skrev:
Halka inte för offtopic nu!! smile

Erick, sorry för OT. Tycker det är trist bara för "vanliga dödliga" som inte kan branschen så bra (ungefär som jag när jag var 18-20) lyssnar på dessa som sitter och trycker för en enda ÅF/produkt, sen så vänder vinden bara sådär, och.....ja, lurad i princip kan man säga.

Jag har varit i den sitsen för ca 15 år sen, och jag blir än idag förbannad på hur vissa kunde påverka en att köpa så mycket skit som man gjorde....men, man vet ju inte allt när man är ny, så är det bara. Men, att lyssna på dem som har riktig erfarenhet, eller en riktigt proffsig butik är alltid en bra grej - det sparar man MYCKET pengar på.

Att lyssna på nån som aldrig bevisat ett smack, vare sig på tävlingsfronten eller med butik eller bilbyggen kan bli riktigt fel och dyrt i längden...

mvh Jonas

Det här var desperat sagt av en butiks innehavare anser jag. Så man bör tex bara ta och lyssna på dig då? för att du vunnit SM ? lagt ner 500 timmar på bygge av en bil och bygg material för 20 tusen som ingen nybörjare ändå gör ? Allt är relativt. För den som inte bygger extremt för ljud i en bil så kan man gott lyssna på många ang tips som inte ens tävlat. Det blir lätt annars att man bara köper udda prylar för tävlings-syfte annars som man inte får nytta för ens PGA man inte är sugen på göra alla grov  modifieringarna som ni tävlande gör i era bilar! Den där blå SEAT bilen har inte vunnit nån SM vad jag ser heller. Nån annan som byggt om bilen helt ? Det lär inte ligga på produkterna enbart heller, utan vem som byggt i bilen och hur. Men det är som sagt enormt vad vissa bilar är ombyggda inuti för ljudets skull. Dessa är inget för vanlig svensson som vill ha bra ljud i sin bil bara. Svensson är nöjd om han lägger lite dämpning i dörrar och stärker upp placering för högtalarn i orginal hålet

Nu hann jag med ETT bygga innan jag kom i kontakt med Pelle på Göteborgs Bilradiolager, mitt andra bygge lade jag ner MER på byggmatrial och ombyggdnad än vad komponenterna var värda.
Komponenterna var värda strax under 25K på den tiden och matrialet gick på totalt runt 35K (Räknar in ombyggdnationerna tills jag vart nöjd och lärdomsgrejerna jag gjorde under resans gång)...så jo. Det finns nybörjare som satsar hårt från början wink
Kolla på Nisser på Zatzy och hans byggen. Han gick på det hela seriöst från början och det blir BRA....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 december 2008
jonash skrev:
4. Min SEAT har vunnit TVÅ RAKA SM guld, allt är byggt av mig, då menar jag ALLT! Det finns inte en skruv som nån annan satt dit. Det är jag ensam om i Sverige i princip.

Räknar du in tweak i byggnation?
Om inte så blir vi två nu under -09 wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

6 851 Inlägg
16 december 2008
Lonefox skrev:
jonash skrev:

Räknar du in tweak i byggnation?
Om inte så blir vi två nu under -09 wink

fattar inte redigt..dock har jag inte vunnit nå SM..men jag har gjort precis allt med byggnation själv..om det enbart va byggnationen som räknades? (ja, tweekat själv oxå)

Sök