slowSwede skrev:
Jaja, livet är full av risker....men vad kan hända?
Du sitter ju i en långtradare utan is på vägarna? Händer det något så brukar inte truckergrabbarna få särskilt svåra fysiska men iaf. Försäkring, vad skall du med den till? Jag har iof en, men den är till för om jag måste ned i jorden...inget annat.
Depressioner.
Det spelar nog ingen roll vilket jobb man har, motgångar finns det alltid. Så på det viset är nog truckerlivet ingen livboj.
Att gå arbetslös och snacka med AMS, styr upp den pucken omedelbums.
Skulle nog kunna få mig, en obotlig optimist att må kasst.
Den enda som kan styra upp din situation är du, så sparka av dig dammet och tuta vidare. Att du inte trivs på jobb....jadu vem gör det första veckan? För mig tar det ca 2-3 veckor innan jag landar på ett nytt jobb och inte sjutton är det roligt alla gånger....tyvärr en del av livet men ändå en schysst deal totalt.
Du borde försöka få praktik på något åkeri...kanske inte världens kulaste ställe att börja på...men alla börjar någonstans. Väl där får du bita ihop några månader och gneta på och ställa upp. Ställer du upp för en arbetsgivare så har man ofta det tillbaks, efter 6 månader där kan du nog gå tillbaka till AMS och säga att du får jobb som trucker om de pröjsar...om de ser att du jobbat 6 månader med goda vitsord och att samma ställe litar på dig och vill anställa dig...då skall du se att ditt körkort blir betalt.
Detta förutsätter givetvis att du sköter din praktik, inte är sjuk en massa och ställer upp 100%