4906
Sök

Hur att trimma ford granada V6 2.8i utan att turbokonvertera

16 december 2008
Trådstartare
tja jag har en ford granada V6 2.8i och undrar om det går att trimma dom utan att peta i turbo

354 Inlägg
16 december 2008
måste väll gå o fixa trimkammar, utforma ett vettigt insug och avgasrör.. kika på lite fordrelaterade forum
Sen finns det ju alltid lustgas =P ..

blacken
4 682 Inlägg
16 december 2008
släng i en rover/buick v8 istället, väger mycke mindre än en ford v6. då har du dessutom möjlighet att ta ut mer effekt ur motorn.

10 287 Inlägg
16 december 2008
Niklas: Läs forumets regler innan du postar:

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules

Att bara skriva ett modellnamn på en bil som rubrik funkar inte. Gissa hur forumet skulle se ut om alla som äger en "volvo 850" skulle skriva "Volvo 850" som rubrik.

Nu fixar jag din rubrik men tänk på detta i fortsättningen och skriv beskrivande rubriker.

Göran
Moderator

P.S jag skriver inte detta för att jäklas med dig utan för att forumet måste hållas i vettigt skick.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

979 Inlägg
16 december 2008
www.burtonpower.com dom kasnke har ngt kul där?
Ananrs har kentcams.com har jag för mig. Kentcams har till&med trimmkammar till Dohc motorn som ingen annan firma har. Pröva å kika där.

Hpc

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
16 december 2008
Utan överladdning så kostar det väldigt mycket att få ut lite hk, Stoppa i en v8 låter som det bästa alternativet. Men annars e det vel bara kammar, förgasare/insprutning, genomgång av topp, varav inget är billigt.

Men är det bara turbo du inte vill/kan ha så borde det vel gå att kompressormata den... fast visst det är inte billigt det heller...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

17 december 2008
Trådstartare
vilken v-8 motor ska man sattsa på om man ska byta till v-8 motor då

4 682 Inlägg
17 december 2008
niclas_raggare88 skrev:
vilken v-8 motor ska man sattsa på om man ska byta till v-8 motor då

nu vet ja inte hur de e i sverige, men i finland e lättast att byta till en rover/buick 215 motor ur besiktningssynpunkt.

Sök