hallå! polarn har en 240:i så vi måste få igång! de är knappt så att den startar,och när man väll har fått igång den så puttrar den bara(somtyp när en bil inte riktigt är varm)och även så ryker de ifrån 1:an cylinder.
någon som vet va de kan va för nåt?
mvh
hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
hallå! polarn har en 240:i så vi måste få igång! de är knappt så att den startar,och när man väll har fått igång den så puttrar den bara(somtyp när en bil inte riktigt är varm)och även så ryker de ifrån 1:an cylinder.
någon som vet va de kan va för nåt?
mvh
Hur kan du se att de ryker från Ettans cylinder...???
asså om de är avgaser vet ja inte,de rycker därifrån iaf! och när vi såg de så bytte vi tändstift,men de var likadant då,fördelar lock,rotor och kablar är bytt!
hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Hade en motor inne på skolan som gick lite sådär som du beskriver. Det visade sig att någon skruvat i fel stift och för hårt så dom hade slagit ihop sig, sen byte vi även tändkablarna, sen tuffade den på som aldrig förr.
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton
Alltså, ryker det runtom ett tändstift så är antingen stiftet fel, eller brickan där trasig. Men eftersom att ni bytt tändstift så kan man ju utesluta detta..
Jag tror som någon tidigare i tråden skrev, man har dragit sönder gängorna i toppen. Hur kändes gängorna när ni bytte stift? Satt stiftet löst som fasen eller satt de normalt?