3981
Sök

Subaru drar sig ur VM rally

Putsnisse
265 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
Tråkigt att även Subaru drar sig ut ur VM rallyn nästa år, nu blir det allt mindre roligt att kolla på rallyn nästa år..

666 Inlägg
16 december 2008
Nemen fy fan hörde att  suzuki hade dragit sig ur nu åå neutral

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

646 Inlägg
16 december 2008
Varför drar dom sig ur? Är inte så insatt utöver det att det e grymt kul å kolla på!

Hojmek
748 Inlägg
16 december 2008
Why? Har dom drabbats av krisen dom med?????

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
16 december 2008
Bodegan skrev:
Why? Har dom drabbats av krisen dom med?????

Japp.

Är ju inte direkt gratis att driva ett rallyteam.

Kan ju även nämna att Honda drog sig ur Formel 1 för ett par veckor sen. Och det pga att dom inte har resurserna att driva stallet.

EDIT: http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2207697.svd
Senast redigerat av THEBADGUY (16 december 2008)

Allt för den där jävla hatten!

MitsuNörd
880 Inlägg
16 december 2008
Bara rykten eller vet du att dom drar sig ur?
Meningslöst att bara skriva den lilla texten!

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

Putsnisse
265 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
Evolution_6SiC6 skrev:

Här kan du läsa..
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2207697.svd

MitsuNörd
880 Inlägg
16 december 2008
P-O skrev:
Evolution_6SiC6 skrev:

Här kan du läsa..
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2207697.svd

Tackar !
Mera trovärdig källa

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

FreddeK
16 december 2008
Visst att rally är en dyr sport och inte minst som subaru har satsat men hela subaru imprezahistorien och rally går ju hand i hand. Tror det kan vara skadligt för subarus "rallymodeller" ur försäljningssynpunkt. Surt för WRC oavsett vilket!

4 001 Inlägg
16 december 2008
jag tror att det även beror på det nya reglementet som ska träda i kraft 2010 där bilarna ska vara baserade på Super 2000 reglementet men jag tror att det skulle bli tillåtet med turbo.

Att köra 2009 kostar enorma pengar och med finanskrisen och ett nytt reglemente så förstår jag att dom drar sig ur för att utveckla en ny bil till 2010

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

CNC operatör
280 Inlägg
16 december 2008
kolvas skrev:
jag tror att det även beror på det nya reglementet som ska träda i kraft 2010 där bilarna ska vara baserade på Super 2000 reglementet men jag tror att det skulle bli tillåtet med turbo.

Att köra 2009 kostar enorma pengar och med finanskrisen och ett nytt reglemente så förstår jag att dom drar sig ur för att utveckla en ny bil till 2010

vad jag har hört så ska man inte få ha turbo, endast 2000cc max och sugmotor smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 december 2008
audi100turboQuattro skrev:
nya klassen super2000 4x4 sugtim runt 270-280hk mkt billigare smile

nej usch! återuppliva grupp B istället! big_smile

Jonas

4 001 Inlägg
16 december 2008
MHperformance skrev:
kolvas skrev:

vad jag har hört så ska man inte få ha turbo, endast 2000cc max och sugmotor smile

Super 2000 är som ni säger 4wd och max 2000cc utan överladdning men det tillkommer ett WRC-kit

"New World Rally Car details revealed
The FIA World Motor Sport Council (WMSC) has announced further technical details of the future World Rally Car.

After meeting today in Monaco, the council reconfirmed that the 2010 World Rally Car will be based on an S2000 specification car.

However, the scope of the removable performance kit, already adopted by the WMSC to bring the car to WRC specification, has been redefined - with no electronic benefits, or similar upgrades, allowed on cost grounds.

Instead, the WRC kit is believed to be limited to a turbo, revised inlet and exhaust manifolds, a quicker gearshift mechanism (with steering wheel paddle shift) and an aero package consisting of a rear wing and front spoiler. The bolt-on kit will cost under 30.000 Euros and should give the cars an extra 50bhp.

The WMSC also decided that the new S2000-based World Rally Car will only be permitted for use on World Rally Championship events, and that the P-WRC will remain open to Group N cars, including the existing S2000 car.

The FIA also revealed that it is in exclusive negotiations with Ralliart Italy to supply and service Mitsubishi Lancer Evolution cars for the Pirelli Star Drivers to contest the designated 2009 and 2010 FIA World Rally Championship events."

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

666 Inlägg
16 december 2008
förana i subaru nån som har hört vart dom tar vägen nu? nå nya kontrakt?

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

4 001 Inlägg
16 december 2008
staffe_ skrev:

Nej, inte nåt officiellt ännu, det är väldigt lustigt det här, till för bara några dagar sedan så ryktades det om att Subaru skulle driva ett farmarteam där bl.a Grönholm skulle köra 8 deltävlingar och nu så drar dom sig ur.
Vi får hoppas att det bara är för att få till en konkurenskraftig bil 2010

353 Inlägg
16 december 2008
kolvas skrev:
staffe_ skrev:

Nej, inte nåt officiellt ännu, det är väldigt lustigt det här, till för bara några dagar sedan så ryktades det om att Subaru skulle driva ett farmarteam där bl.a Grönholm skulle köra 8 deltävlingar och nu så drar dom sig ur.

blev officelt kl 10.00 idag
http://www.prodrive.com/p_releases.html?id=206

FreddeK
16 december 2008
The bolt-on kit will cost under 30.000 Euros and should give the cars an extra 50bhp.

haha ja det lät ju bra! undra vad det kostar att trimma upp den 50bhp...kanske 29000euros=)

4 001 Inlägg
16 december 2008
andreasevo7 skrev:
kolvas skrev:
staffe_ skrev:

ja, det blev officiellt men det säger fortfarande inte vad Solberg & Atko ska göra 2009, det står inte att det blir dom 2 som kör Subaru 2010 heller

4 001 Inlägg
16 december 2008
Freddeponken skrev:
The bolt-on kit will cost under 30.000 Euros and should give the cars an extra 50bhp.

haha ja det lät ju bra! undra vad det kostar att trimma upp den 50bhp...kanske 29000euros=)

det är fler grejor som ingår i det kitet... reglementet är långt ifrån klart, det kommer säkert nåt om hur länge motorer &växellådor m.m ska hålla

353 Inlägg
16 december 2008
kolvas skrev:
andreasevo7 skrev:
kolvas skrev:

ja, det blev officiellt men det säger fortfarande inte vad Solberg & Atko ska göra 2009, det står inte att det blir dom 2 som kör Subaru 2010 heller

lägger man ihop 1 och 1 så vet man vad solberg gör nästa år!

Sök