4306
Sök

Svårstartad Audi 80!?

203 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
Haj!
Har problem med min Audi 80. Den blir otroligt svårstartad efter att man kört med den i 10min för att sedan starta den igen.

Trodde först att det va batteriet som va slitet, så jag köpte ett nytt o satte dit. Upptäckte vid batteribytet att det va oxidering (stavning?) på plus-polen, ganska mycket dessutom. Borstade bort oxideringen o pluggade dit batteriet..
Men bilen är fortfarande lika dan! Den står o tuggar ett bra tag innan den startar.. (innan så dog den ju pga att batteriet hann ta slut...)

Sen har jag även problem med att den drar mycket kylarvätska.. Jag har inte sett att det läckt nånstanns, o inte heller nån vitrök...?

Någon här som har koll på vad det kan vara?!
tack på förhand..
/Jonny

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

203 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
help plz!?!

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
22 december 2008
Har du kollat rotor och fördelarlock? tändstiften? hällt i lite insprutningsrengörings/smörjmedel?

203 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
nej, det har jag inte gjort.

då vet jag vad jag ska göra härnäst.. tusen tack smile

Sök