Hejsan! satt nyss å kika lite på blocket, då dök denna bil upp som jag nyligen kollat på, och gjort lite efterforskningar om.
Den aktuella bilen http://www.blocket.se/vi/19528027.htm?ca=8_s Han som hade den som taxi slutade serva den för 20000mil sedan då han tyckte att det inte var någe mer att ha med den bilen då han skulle köpa nya taxibilar så kamremsbytet på 35000mil var det sista som gjordes och det var bara ett kamremsbyte, inga vätskor böts. service dokumetationen finns inte till bilen utan jag ringde upp han som hade den som taxi nere i kalmar och fick veta vart den var servad, liljas bil. där fick jag informationen av dom efter hans godkännande.
okey om ni vill ta en chansning och köpa den men pruta ner den till 12-13000kr så ni har råd med en ny motor när den går sönder. största anledningen till att jag var tveksam var att det fanns vitt skum på oljestickan.
kan tillägga att den i övrigt är rätt fin med helt rutten framskärm om den ej är bytt.
17500 är inte mycket pengar, orka skapa en smutskastartråd för att han vill sälja bilen, det finns alltid två sidor av varje historia och antagligen har han räknat med prutmån så jag låser här..