To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Jag kunde inte skriva bil på mig när jag var under 18 / inte hade kortet. Den ändrades automatiskt över till min mor som ägare, och vi fick brev hem om detta. Och den dagen jag fick kortet ändrades jag till ägare..
Så den regeln måste finnas nu..
Och angående förslaget,
Helt rätt..
Betalar de inte parkeringsböter behöver de fan ingen bil heller..
Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Jag kunde inte skriva bil på mig när jag var under 18 / inte hade kortet. Den ändrades automatiskt över till min mor som ägare, och vi fick brev hem om detta. Och den dagen jag fick kortet ändrades jag till ägare..
Och angående förslaget,
Helt rätt..
man behöver INGET körkort för att äga en bil iaf så mycke vet ja..
helt rätt att det blir så, även om man i fall till fall får ta reda på orsaken, är det pga kassa föräldrar så ska barnen ej bli tvungna till det tycker jag.
Japp. förstår inte hur man kan missa nåt sånt, Jag tyckte det var skitkrångligt när jag köpte volvon o den skulle stå på mig, istället fick pappa ett brev hem i lådan om att han måste godkänna o massa skit, men ändå blev mamma ägaren på den och jag blev typ "delägare" eller nåt :S
En person under 18 får inte stå som ägare på bilen, men finns med i ägarregistret så när h*n fyller 18 går bilen automatiskt över till denna,, oavsett om h*n har körkort eller inte.
Tycker det är ett riktigt dåligt förslag Jag har ungefär 20-30.000:- i skulder, p.g.a. en person som beställt grejer och öppnat ett ellos-konto i mitt namn Känns inte riktigt rätt att dom ska plocka min bil för det Tror det finns fler i samma situation som håller med
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Och angående förslaget,
Helt rätt..
man behöver INGET körkort för att äga en bil iaf så mycke vet ja..
Det är ändrat! Eller om det är så att du måste ha körkort för att teckna trafikförsäkring.. Så är det ju förståss.
Tycker det är ett riktigt dåligt förslag Jag har ungefär 20-30.000:- i skulder, p.g.a. en person som beställt grejer och öppnat ett ellos-konto i mitt namn Känns inte riktigt rätt att dom ska plocka min bil för det Tror det finns fler i samma situation som håller med
Kan du inte häva eller spärra det då?
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Kan du inte häva eller spärra det då?
Förslaget gäller inte om de inte är bil relaterat så du kan nog vara lugn på den punkten.
Men va tragiskt men du ska kunna höva de har jag för mig för de är urkunds förfalskning. Har du polis anmält de?
Och angående förslaget,
Helt rätt..
Jag stog på 3 bilar när jag inte hade körkort, jag var över 18 dock.
Vad blir skillnaden ? De som idag har mycket skulder blir ju också tvingade att lämna ifrån sig bilen till kronofogden, iaf om de har arbete på samma ort som de bor