3058
Sök

Tvångs försäljning!

2 164 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
I ett förslag av kronofogden och VV så ska de bli möjligt att bli tvingad att sälja bilen om man har för många skulder och obetalda böter!

Står mer om förslaget här
http://www.bilsport.se/news.php?id=63654

MVH

F

835 Inlägg
19 december 2008
SKITBRA. Äntligen.

DFFL
9 020 Inlägg
19 december 2008
Bra...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

120 Inlägg
16 197 Inlägg
19 december 2008
tror inte att de hjälper ett skit...

vet nu hur pass vanligt de e me att föräldrar skriver bilar på sina barn å sen drar på sig en MASSA skulder på dessa bilar?

JÄTTE vanligt..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 164 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:

vet nu hur pass vanligt de e me att föräldrar skriver bilar på sina barn å sen drar på sig en MASSA skulder på dessa bilar?

JÄTTE vanligt..

Har de inte redan kommit ett förslag på att man inte ska kunna skriva på sina barn om dom är under en viss ålder??

MVH

F

16 197 Inlägg
19 december 2008
Fredrik-79 skrev:
evilaudio skrev:

JÄTTE vanligt..

Har de inte redan kommit ett förslag på att man inte ska kunna skriva på sina barn om dom är under en viss ålder??

MVH

F

mycke möjligt.. men alla som redan "sitter i skiten"..  sen görs de en massa förslag hit å dit utan att de blir nåt av de.

1 878 Inlägg
19 december 2008
tycker detta förslaget är grymt bra. och samt att de borde införa att man får inte skriva bil(ar) på sina barn före dom är 18.

16 197 Inlägg
19 december 2008
Frozen1985 skrev:
tycker detta förslaget är grymt bra. och samt att de borde införa att man får inte skriva bil(ar) på sina barn före dom är 18.

problemet e ju bara de att dom som har typ Pböter på 500.000 elle mer skiter ju i vilket..

Yellow bug!
1 640 Inlägg
19 december 2008
Jag kunde inte skriva bil på mig när jag var under 18 / inte hade kortet. Den ändrades automatiskt över till min mor som ägare, och vi fick brev hem om detta. Och den dagen jag fick kortet ändrades jag till ägare..

Så den regeln måste finnas nu..

Och angående förslaget,

Helt rätt..

Betalar de inte parkeringsböter behöver de fan ingen bil heller..

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

16 197 Inlägg
19 december 2008
Edil_ skrev:
Jag kunde inte skriva bil på mig när jag var under 18 / inte hade kortet. Den ändrades automatiskt över till min mor som ägare, och vi fick brev hem om detta. Och den dagen jag fick kortet ändrades jag till ägare..

Och angående förslaget,

Helt rätt..

man behöver INGET körkort för att äga en bil iaf så mycke vet ja..

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
19 december 2008
helt rätt att det blir så, även om man i fall till fall får ta reda på orsaken, är det pga kassa föräldrar så ska barnen ej bli tvungna till det tycker jag.

Avstängd
653 Inlägg
19 december 2008
Japp. förstår inte hur man kan missa nåt sånt, Jag tyckte det var skitkrångligt när jag köpte volvon o den skulle stå på mig, istället fick pappa ett brev hem i lådan om att han måste godkänna o massa skit, men ändå blev mamma ägaren på den och jag blev typ "delägare" eller nåt :S

Jag har rätt i vad jag än säger.

5 198 Inlägg
19 december 2008
En person under 18 får inte stå som ägare på bilen, men finns med i ägarregistret så när h*n  fyller 18 går bilen automatiskt över till denna,, oavsett om h*n har körkort eller inte.

"Ijenkligen"
788 Inlägg
19 december 2008
Tycker det är ett riktigt dåligt förslag hmm Jag har ungefär 20-30.000:- i skulder, p.g.a. en person som beställt grejer och öppnat ett ellos-konto i mitt namn hmm Känns inte riktigt rätt att dom ska plocka min bil för det yikes
Tror det finns fler i samma situation som håller med smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

turboabstinens
442 Inlägg
19 december 2008
evilaudio skrev:
Edil_ skrev:

Och angående förslaget,

Helt rätt..

man behöver INGET körkort för att äga en bil iaf så mycke vet ja..

Det är ändrat! Eller om det är så att du måste ha körkort för att teckna trafikförsäkring.. Så är det ju förståss.

ocertifierad klåpmekare

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 december 2008
opeltiffi skrev:
Tycker det är ett riktigt dåligt förslag hmm Jag har ungefär 20-30.000:- i skulder, p.g.a. en person som beställt grejer och öppnat ett ellos-konto i mitt namn hmm Känns inte riktigt rätt att dom ska plocka min bil för det yikes

Kan du inte häva eller spärra det då?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

2 164 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
opeltiffi skrev:

Kan du inte häva eller spärra det då?

Förslaget gäller inte om de inte är bil relaterat så du kan nog vara lugn på den punkten.

Men va tragiskt men du ska kunna höva de har jag för mig för de är urkunds förfalskning.
Har du polis anmält de?

MVH

F

RMR-Crew
478 Inlägg
19 december 2008
Edil_ skrev:

Och angående förslaget,

Helt rätt..

Jag stog på 3 bilar när jag inte hade körkort, jag var över 18 dock.

553 Inlägg
19 december 2008
Vad blir skillnaden ? De som idag har mycket skulder blir ju också tvingade att lämna ifrån sig bilen till kronofogden, iaf om de har arbete på samma ort som de bor

Sök