3322
Sök

Tvångs försäljning!

CNC operatör
280 Inlägg
19 december 2008
Fredrik-79 skrev:
evilaudio skrev:
tror inte att de hjälper ett skit...

vet nu hur pass vanligt de e me att föräldrar skriver bilar på sina barn å sen drar på sig en MASSA skulder på dessa bilar?

JÄTTE vanligt..

Har de inte redan kommit ett förslag på att man inte ska kunna skriva på sina barn om dom är under en viss ålder??

MVH

F

Man kan stå som ägare om man är under 18, på det vilkoret att någon anhörig över 18 står som "huvudägare" så att den personen får betala om det skulle bli några skulder. sen när man fyller 18 flyttas bilen över till 18åringen, hoppas ni förstår hur jag menar( va på studentfest igår big_smile )
MVH

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

16 197 Inlägg
19 december 2008
bluelight skrev:
evilaudio skrev:
Edil_ skrev:
Jag kunde inte skriva bil på mig när jag var under 18 / inte hade kortet. Den ändrades automatiskt över till min mor som ägare, och vi fick brev hem om detta. Och den dagen jag fick kortet ändrades jag till ägare..

Så den regeln måste finnas nu..

Och angående förslaget,

Helt rätt..

Betalar de inte parkeringsböter behöver de fan ingen bil heller..

man behöver INGET körkort för att äga en bil iaf så mycke vet ja..

Det är ändrat! Eller om det är så att du måste ha körkort för att teckna trafikförsäkring.. Så är det ju förståss.

sen när e de ändrat då??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

CNC operatör
280 Inlägg
19 december 2008
evilaudio skrev:
bluelight skrev:
evilaudio skrev:

man behöver INGET körkort för att äga en bil iaf så mycke vet ja..

Det är ändrat! Eller om det är så att du måste ha körkort för att teckna trafikförsäkring.. Så är det ju förståss.

sen när e de ändrat då??

nej man behöver inget kör kort för att ha en bil som på en eller, för att försäkra, behövdes iaf inte för 2 veckor sen

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
19 december 2008
opeltiffi skrev:
Tycker det är ett riktigt dåligt förslag hmm Jag har ungefär 20-30.000:- i skulder, p.g.a. en person som beställt grejer och öppnat ett ellos-konto i mitt namn hmm Känns inte riktigt rätt att dom ska plocka min bil för det yikes
Tror det finns fler i samma situation som håller med smile

I det här sammanhanget är 20 -30K ingenting.. Vi som har lånat till villa eller annt hur mycket i skulder tror du vi har? Jag inte är det under milijonen iaf. Skillnaden är att vi har en säkerhet iform av huset och betalar vår ränta och ammortering.

Det som det handlade om här var väl skuld till staten iform av obetalda böter. det är skillnad på skuld och skuld...

Ps. Om nån öppnade konto i ditt namn så kan du polisanmäla.. Det är urkundsförfalskning.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Aktad Medlem
301 Inlägg
19 december 2008
mja.. skumt hur folk utnyttjar reglerna.. vet en kille som har massor med skulder, köper en fet bil som sen rullar helt oförsäkrad....

"för försäkringen tar ju trafikskadefonden hand om"

.. sådär en 50-200kr om dagen som tickar.. men han ska ju ändå aldrig betala nått ändå resonerar han.

Skönt att höra att han lär bli av med bilen nudå..

8 910 Inlägg
19 december 2008
evilaudio skrev:
tror inte att de hjälper ett skit...

vet nu hur pass vanligt de e me att föräldrar skriver bilar på sina barn å sen drar på sig en MASSA skulder på dessa bilar?

JÄTTE vanligt..

Var länge sedan den möjligheten togs bort, det går inte att ställa bilen på ett barn.
Sedan går det heller inte att skuldsätta sina barn i och med ändringen i föräldrabalkens regler om förmynderskap.

Förövrigt tycker jag att förslaget om Tvångsförsäljning är bra.
Senast redigerat av Hamilton (19 december 2008)

Fotograf på Tierp iDag

blacken
19 december 2008
Halvhyfsad idè, men de häringa låter inget vidare
"Den legala panträtten följder fordonet vilket får betydelse vid överlåtelse av fordonet."
Det skulle inte förvåna mig ifall det är föraransvars begreppet som dom vill "urholka" litegrand..

8 910 Inlägg
19 december 2008
Sen är det väll inte allt för många som har 10 000 eller mer i p-böter,skatteskulder (Fordonsskatt).
Det är ju dom "ägarna" som staten med all rätt vill komma åt.

Det gäller alltså INTE vanliga lån/skulder som folk har
Senast redigerat av Hamilton (19 december 2008)

Fotograf på Tierp iDag

Sök