kollat de flesta sidorna från sverige med batterier.. men de batterierna de har på skruvat kanske är tänkt som startbatterier?
Just det batteriet du länkar till är enligt produktbeskrivningen tänkt att fungera till bilar med bla "start-stopp" och bromskraftåtervinning, sånt kräver ett cyklingståligt batteri med bra laddningsmottaglighet. Om produktbeskrivningen stämmer så ska batteriet fungera bra till bilstereo.
Håller med dig där. Låter ju som ett klockrent stereo-batteri
Rec. Sealed Box Dims: .81 - .81 cu.ft. Rec. Ported Box Dims: 0 - 0 cu.ft Free Air Usage: not recommended * Speciellt konstruerade för extremt små lådor Enda jag hittar just nu..
kollat de flesta sidorna från sverige med batterier.. men de batterierna de har på skruvat kanske är tänkt som startbatterier?
Just det batteriet du länkar till är enligt produktbeskrivningen tänkt att fungera till bilar med bla "start-stopp" och bromskraftåtervinning, sånt kräver ett cyklingståligt batteri med bra laddningsmottaglighet. Om produktbeskrivningen stämmer så ska batteriet fungera bra till bilstereo.
oj läste inte hela beskrivningen men värt ett test känns de som då de känns prisvärda och kanske står sig lite bättre mot om man skulle handla på biltema
snabb fråga, dragning av lågnivå-kablar, ska ha 3 st par måste man dra dom på olika ställen eller går det bra att dra alla på samma sida utan störningar? tack på förhand! snabbt svar uppskattas eftersom kabeldragningen pågår just nu
snabb fråga, dragning av lågnivå-kablar, ska ha 3 st par måste man dra dom på olika ställen eller går det bra att dra alla på samma sida utan störningar? tack på förhand! snabbt svar uppskattas eftersom kabeldragningen pågår just nu
Dra dom hur du vill. Dom störs inte av varandra. Akta dig för strömkablar bara
Dra dom hur du vill. Dom störs inte av varandra. Akta dig för strömkablar bara
tack för så snabbt svar okej, bra strömkabeln är inget problem för den är dragen på andra sidan TACK!!!!!
Såhär ligger det till: jag håller på att bygga ljud i min Volvo s40 -98 och har stors funderingar på att bygga in slutsteget i en låda där reservhjulet ska ligga med plexiglas ovanpå! Men då är jag orolig att slusteget ska bli för varmt i ett så litet utrymme och bli överhettat(?)
Är det stor risk för det eller är det ingen fara? Och isåfall vad ska jag göra för att kyla ner det? Kan man koppla in dator fläktar eller liknande?
Nu är det så att jag har lite disco i bilen när jag drar på mycket. Mitt orginal batteri är fräsch men är endast på 540CCA.
Skulle jag bli av med blinkandet om jag hinkar i ett till vanligt "icke-AGM" batteri eller borde jag helt enkelt byta till ett kraftfullare typ banner running bull eller liknande.
Okej! Är det en vanlig datorfläkt då som du satt dit? och vart kopplade du den? Och sist men inte minst, har du den så att den blåser in i lådan eller utåt?
//K
Swedenrockers skrev:
Hög effekt och låg verkningsgrad samt små utrymmen höjer risken för att det ska bli onödigt varmt så det är svårt att svara på då det är många saker som påverkar. Byggde ner två RF-steg i skuffen på en Golf IV med glasskiva ovanför. Under vardera steg så sitter det en liten fläkt och jag har inte hört av ägaren att det har blivit för varmt. http://www1.garaget.org/gallery/archive/79435/894336_psj30j.jpg
KryckanB skrev:
Hej!
Jag har en fråga angående att bygga in slusteg!
Såhär ligger det till: jag håller på att bygga ljud i min Volvo s40 -98 och har stors funderingar på att bygga in slutsteget i en låda där reservhjulet ska ligga med plexiglas ovanpå! Men då är jag orolig att slusteget ska bli för varmt i ett så litet utrymme och bli överhettat(?)
Är det stor risk för det eller är det ingen fara? Och isåfall vad ska jag göra för att kyla ner det? Kan man koppla in dator fläktar eller liknande?
Nu är det så att jag har lite disco i bilen när jag drar på mycket. Mitt orginal batteri är fräsch men är endast på 540CCA.
Skulle jag bli av med blinkandet om jag hinkar i ett till vanligt "icke-AGM" batteri eller borde jag helt enkelt byta till ett kraftfullare typ banner running bull eller liknande.
Tack på förhand
Om du är absolut säker på att batterikablarna (speciellt jordkablarna) har så bra kontakt som möjligt och att generatorn med tillhörande kablage fungerar "perfekt", då kan ett extra batteri hjälpa mot blinkningar.
Har en fråga som nån kanske kan svara mej på. Går det att lackera en bas? Bygger ljud i båten och skulle vilja ha den vit nämligen! Går detta eller blir den förstörd?
Jao, köpta på lokal datorfirma, kopplade till extrabatteriet via relä och säkring, reläet styrt av stereons remote. Båda fläktarna blåser in mot stegen, stegen ligger på distanser så att det blir ca. en halv centimeter glipa mot botten. Den varmare luften går ut via de kanaler där kablarna är dragna. Arean på dessa är ungefär 10*10cm (2 st).
KryckanB skrev:
Okej! Är det en vanlig datorfläkt då som du satt dit? och vart kopplade du den? Och sist men inte minst, har du den så att den blåser in i lådan eller utåt?
Tack på förhand
Om du är absolut säker på att batterikablarna (speciellt jordkablarna) har så bra kontakt som möjligt och att generatorn med tillhörande kablage fungerar "perfekt", då kan ett extra batteri hjälpa mot blinkningar.
Okej, tack för tipsen! Är det bättre att byta ut mitt nuvarande till ett bra AGM batteri, eller låta mitt nuvarande vara kvar och sätta i ett extra vanligt syrabatteri?
Har en fråga som nån kanske kan svara mej på. Går det att lackera en bas? Bygger ljud i båten och skulle vilja ha den vit nämligen! Går detta eller blir den förstörd?
Det känns som att det skulle spricka när basen flexar, fast detta är ju en ren gissning. finns ju marina högtalare, vet inget alls om vilket tryck det finns i den kategorin alls,