2658
Sök

Volvo S70R . Rimligt pris

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
741 Inlägg
20 december 2008
babyblue242 skrev:
http://www.blocket.se/vi/19557713.htm?ca=20_s

http://www.blocket.se/vi/18085094.htm?ca=20_s

http://www.blocket.se/vi/17153540.htm?ca=20_s

http://www.blocket.se/vi/19539179.htm?ca=20_s

http://www.blocket.se/vi/19524118.htm?ca=20_s

Ett litet urval av vad jag hade köpt för ca 100k......  wink

Oh ja, fast hade fan lätt hellre tatt en s70R än den fula gubb mercan hmm

Men de båda s4orna lätt hellre alla dagar i veckan!
Senast redigerat av Joo (20 december 2008)

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 december 2008
Hamilton skrev:
Priserna speglar ju marknaden dvs vad bilarna är värda och är vad bilfirmor säljer dom för, kan diffa några tusen upp eller ner beroende på skick m.m. Trimmade bilar är i regel svårare att få sålda.
Importerade bilar har i regel ett lägre värde så igentligen är även 43-50 000 för högt det med
Sedan att du sätter ett eget pris som är det dubbla är ju självklart upp till dig, men räkna inte med att du får sitta i telefon hela dagarna och prata med evt spekulanter.
Hur många har hört av sig sedan du börjat annonsera?

Märkligt.

Som en föregående talare har skrivit förut i tråden, så värderades hans fars S70 GLE 144hk utan någon utrustning som helst i princip, mycket högre än en exklusiv S70R. Speglar det marknaden?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

529 Inlägg
20 december 2008
mr_Hasse skrev:
att äga bil e d bara förlust, det spelar ej non roll hur mycker har du gjort på motor eller styling, det e få person  som betalar för d.. så e det bara att behålla bilen eller sänka priset.. annars så änskar jag dej all lycka till...

Inte alltid en förlust. Jag hade en LeMans -66:a som jag sålde för bra mycket mer än jag köpte den för, fast då är det ju en amerikanare så. wink

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 december 2008
JimpeBoy skrev:
Inte alltid en förlust. Jag hade en LeMans -66:a som jag sålde för bra mycket mer än jag köpte den för, fast då är det ju en amerikanare så. wink

Mja håller med där jag med. Köpte min första bil för 55k och ett 4 bultat 454 motorblock, sålde den för 115k för ett tag sen.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

8 892 Inlägg
20 december 2008
TurbOla skrev:
Hamilton skrev:
Priserna speglar ju marknaden dvs vad bilarna är värda och är vad bilfirmor säljer dom för, kan diffa några tusen upp eller ner beroende på skick m.m. Trimmade bilar är i regel svårare att få sålda.
Importerade bilar har i regel ett lägre värde så igentligen är även 43-50 000 för högt det med
Sedan att du sätter ett eget pris som är det dubbla är ju självklart upp till dig, men räkna inte med att du får sitta i telefon hela dagarna och prata med evt spekulanter.
Hur många har hört av sig sedan du börjat annonsera?

Märkligt.

Som en föregående talare har skrivit förut i tråden, så värderades hans fars S70 GLE 144hk utan någon utrustning som helst i princip, mycket högre än en exklusiv S70R. Speglar det marknaden?

Ja det kanske inte finns någon marknad för exklusiva S70R då det i princip bara är ett fåtal som vill betala det som säljarna vill ha. Att en bil värderas till ett pris är ju ingen garanti för att den säljs till det priset.
Senast redigerat av Hamilton (20 december 2008)

Fotograf på tierpidag.se

41 Inlägg
20 december 2008
ozzy skrev:
weeeman skrev:
ozzy skrev:
måste bara säga med att S70R är en väldigt speciell bil som antagligen kommer va den bästa/goaste/skönaste bil jag någonsin ägt.

Då har du många roliga bilar kvar att prova lol

jasså säg några då`? som har den "lyx"-komforten som dom stolarna har, den väghållningen som r-chassit har med öhlin dämpare op fjärderbensstag, o ca 300hk med chip, avgas, filter. det orginal ljudet med dolby-sourrund systemet.
jag har kört många bilar men inte så många som matchar det iaf, inte under 100k

När har volvo någonsin förknippats med lyx?
Driftsäker,billig o säker javisst men lyx har aldrig förknippats med volvo.

Man kan tro att vissa som skriver på detta forum aldrig kört annat än volvo 240 o 740 tror att alla framsteg i bilbranchen stannade när s70r släpptes.

Finns mycket för 100k som sagt e55 amg c36amg s4or s6or m3or och m5 or vilket jag alla dagar i veckan hellre äger och kör en s70r.

Jag hoppas verkligen ts får sin bil såld men ska man vara REALISTISK så kommer det bli mycket svårt för dom pengarna den e ute för.

vänligen mojja

Egenföretagare
999 Inlägg
20 december 2008
ozzy skrev:
weeeman skrev:
ozzy skrev:
måste bara säga med att S70R är en väldigt speciell bil som antagligen kommer va den bästa/goaste/skönaste bil jag någonsin ägt.

jasså säg några då`? som har den "lyx"-komforten som dom stolarna har, den väghållningen som r-chassit har med öhlin dämpare op fjärderbensstag, o ca 300hk med chip, avgas, filter. det orginal ljudet med dolby-sourrund systemet.

För att nämna några: BMW E36 M3 3.2, E34 M5, E39 540 manuell. Audi S4, S6, A8/S8, Mercedes E420
Sen sitter det väl inte öhlins m.m standard på R...

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 december 2008
weeeman skrev:
ozzy skrev:
weeeman skrev:

jo

Jonas

338 Inlägg
20 december 2008
mojja skrev:
ozzy skrev:
weeeman skrev:

Man kan tro att vissa som skriver på detta forum aldrig kört annat än volvo 240 o 740 tror att alla framsteg i bilbranchen stannade när s70r släpptes.

Finns mycket för 100k som sagt e55 amg c36amg s4or s6or m3or och m5 or vilket jag alla dagar i veckan hellre äger och kör en s70r.

Jag hoppas verkligen ts får sin bil såld men ska man vara REALISTISK så kommer det bli mycket svårt för dom pengarna den e ute för.

vänligen mojja

Åkt en s80 v8 awd fullmatad nångång?

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
20 december 2008
Gah, jag håller med vissa här inne, man måste vara lite realistisk ibland, en R är bara en vanlig T5 med lite extra utrustning, nått annat är det inte, varför skulle de då vara värda dubbelt så mycket??

å en 850R kostar runt 40-50000 i bra skick, har en polare som köpte för ett tag sedan...

Å att vara så satans uppblåst å tror man äger värden för att man har en R å sedan ser man ner på alla de som kör T5 men som trots allt drar dem, haha, patetiskt, jag hade chansen att köpa en V70R saffran när jag köpte min, (exakt samma pengar) men då va min snyggare tyckte jag...

41 Inlägg
20 december 2008
Mange_GVe skrev:
mojja skrev:
ozzy skrev:

vänligen mojja

Jo:) Har du åkt bmw 750 fullmatad någon gång eller en mb s500 fullmatad?
Det som tyskarna erbjuder är lyx det volvo med sina excutive moddeler erbjuder är komfort.

M.v.h mojja

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 december 2008
Xoff skrev:
Gah, jag håller med vissa här inne, man måste vara lite realistisk ibland, en R är bara en vanlig T5 med lite extra utrustning, nått annat är det inte, varför skulle de då vara värda dubbelt så mycket??

ja en S70R tillverkades bara i en mycket begränsad upplaga, betydligt ovanligare än V70R av samma år. och en t5 är ju en dussinbil

Jonas

1 587 Inlägg
20 december 2008
Haha Personen som snackar om priset på en S70R, och han påstår att 100k är för mkt..
Vad är då en E30 M3 ?? Ja såg sånna för 130k på blocket, är inte de ett sjukt överpris.. En vanlig M5 E39 är ju snabbare än en Alpina B10 E39... Varför var alpinan dyrare... Den var det förut iaf ?? smile

Visst är en M3 E36 snabbare än S70R men man är inte alltid ute efter prestandan, inte jag iaf big_smile
Jag skulle hellre tagit en S70R i alla dagar.. big_smile ! Mkt billigare i drift, skön o åka, mkt lättare att hitta reservdelar till.. Har du lite pengar över så kan du få den o bli snabbare än M3an... smile

1 587 Inlägg
20 december 2008
mojja skrev:
Mange_GVe skrev:
mojja skrev:

vänligen mojja

Det som tyskarna erbjuder är lyx det volvo med sina excutive moddeler erbjuder är komfort.

M.v.h mojja

HAHA !! Hur kan du ens jämföra en 7 Serie eller S klass med en volvo.. Volvo bygger inte någon bil i li8knande klass som dessa bilar du nämner... Volvo har aldrig byggt V8 ens förens nu i dom här nyare bilarna .. Och en annan fråga.. Till dig som person, varför tror du en 750 är så billig att köpa nu ?? smile

Egenföretagare
999 Inlägg
20 december 2008
Severin skrev:
Haha Personen som snackar om priset på en S70R, och han påstår att 100k är för mkt..
Vad är då en E30 M3 ?? Ja såg sånna för 130k på blocket, är inte de ett sjukt överpris.. En vanlig M5 E39 är ju snabbare än en Alpina B10 E39... Varför var alpinan dyrare... Den var det förut iaf ?? smile

Visst är en M3 E36 snabbare än S70R men man är inte alltid ute efter prestandan, inte jag iaf big_smile
Jag skulle hellre tagit en S70R i alla dagar.. big_smile ! Mkt billigare i drift, skön o åka, mkt lättare att hitta reservdelar till.. Har du lite pengar över så kan du få den o bli snabbare än M3an... smile

Det är inte prestandan som gör att jag skulle välja bort en S/V70R.
Den saknar en känsla av välbyggdhet och tysk kvalitetskänsla
Två jobbarkompisar kör volvo, S70 2,4 och laserblå V70R. Inget fel på bilarna, men inget att göra vågen över heller. Skramliga, plastiga, stötiga osv...

Tillägg, en 750 sjunker som en sten i pris för att folk är rädda för att det ska bli dyrt och laga och äga. Stämmer till viss del, men det känns ofta som om folk tror att allt är dyrt bara för att det är till en BMW och det stämmer inte.
Senast redigerat av weeeman (20 december 2008)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
20 december 2008
Volvo__Mannen skrev:
Xoff skrev:

ja en S70R tillverkades bara i en mycket begränsad upplaga, betydligt ovanligare än V70R av samma år. och en t5 är ju en dussinbil

ja, precis, då är man ju skitsmart när man köper en T5 för lägre pris som ändå erbjuder allt en R kan erbjuda...

41 Inlägg
20 december 2008
Severin skrev:
mojja skrev:
Mange_GVe skrev:

M.v.h mojja

HAHA !! Hur kan du ens jämföra en 7 Serie eller S klass med en volvo.. Volvo bygger inte någon bil i li8knande klass som dessa bilar du nämner... Volvo har aldrig byggt V8 ens förens nu i dom här nyare bilarna .. Och en annan fråga.. Till dig som person, varför tror du en 750 är så billig att köpa nu ?? smile

Andrahands värde min vän:)
Att e30 m3 i bra skick kostar en slant är för att folk är villiga att betala för dom. Och dom bilr även sålda för dessa priser relativt snabbt.

Nej men du har bmw m5 e60 karrosen mb e63 spelar väl i samma storlek då och vad sätter en s80 v8 emot där?
Både vad det gäller prestanda lyx komfort väghållning?

nämn en sak som gör volvos top of the line bil lyxigare än dessa vagnar:)

Vänligen mojja

1 587 Inlägg
20 december 2008
weeeman skrev:
Severin skrev:

Det är inte prestandan som gör att jag skulle välja bort en S/V70R.
Den saknar en känsla av välbyggdhet och tysk kvalitetskänsla
Två jobbarkompisar kör volvo, S70 2,4 och laserblå V70R. Inget fel på bilarna, men inget att göra vågen över heller. Skramliga, plastiga, stötiga osv...

Välbyggdhet.. Så du påstår att en 850/S70 är dåligt byggda bilar.. Stötiga är dom inte, tycker inte jag iaf, dom blir stötiga när du kapar fjädrarna på dom ( som de flesta Volvo ägare gör )..
Sen handlar det inte om prestanda, ägande på bilarna, du betalar rätt mkt mer försäkring på en M3 än på en S70R.. Den är mkt billigare i drift än vad en M3 är.. Ja skulle hellre välja Volvo än en M3 för att den är billigare att äga och ändå har en fin prestanda.. smile
Visst bygger tyskarna mycket bättre bilar, men dom är en bra bit dyrare att köpa/äga också wink

4 824 Inlägg
20 december 2008
Volvo__Mannen skrev:
weeeman skrev:
ozzy skrev:

jo

Du helt rätt weeeman det sitter INTE öhlins m.m standard på R, ledsen att behöva säga det men Volvo__Mannen du har fel.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök