5278
Sök

hur många watt har det här Spl steget (bild)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 december 2008
#21
Najs skrev:
pattilatti2 skrev:
Najs skrev:
tack för hjälpen grabbar. nu om ja får fråga en sak till som ja inte riktigt har koll på..
fan känner mej rätt tjatig men när man ändå är igång så e de bara o köra eller va säger ni wink

hur många W ligger en digital design 1225 bas på?

RMS: 750
Peak: 3000
Impedans: 2x4.0 Ohm
Talspole: 2.5" 62,5mm
Känslighet: 88 dB
Magnet: 120 oz
Max Slaglängd: 40 mm
Resistans: 2x3.6 Ohm
Qts: 0,36
Qes: 0,397
Qms: 4,16
Vas: 77L
Vikt: 10,9Kg

OM DU MENAR 2512 BASEN ???
www.dbakuten.se big_smile

ja självklart menar ja 2512 basen. e lite trött idag har mycke o skylla på men e de värsta e väll 4 stygn i handen just nu.. hehe

du får ut 2000wrms på den basen om du kör den i 2ohm..har du 2 sty ..får du ut max..


Najs
23 december 2008
Trådstartare
#22
pattilatti2 skrev:
Aronsson_Kil skrev:
pattilatti2 skrev:

vil du ha ett? big_smile bra pris;)

Hmm... kostar? wink

du får de för 2500spänn

2500 för ett likadant? vet du va de kostar nytt??

Najs
23 december 2008
Trådstartare
#23
men hur bygger man så man får ut 2 ohm ist för 1 ohm då?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 december 2008
#24
Najs skrev:
pattilatti2 skrev:
Aronsson_Kil skrev:

Hmm... kostar? wink

du får de för 2500spänn

2500 för ett likadant? vet du va de kostar nytt??

inte 3000d steget  tongue

1200d jämförbart me dls a6 o dom ligger i kring 4000-4500kr


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 december 2008
#25
Najs skrev:
men hur bygger man så man får ut 2 ohm ist för 1 ohm då?

om du har en bas..o har kopplat in den 2x4ohm så blir det 2ohm..
har du 2st 2512 så blir det 1ohm om du kopplar in alla plus i steget på plus o de samma med minus..smile


Najs
23 december 2008
Trådstartare
#26
aha så du har inge 3000D steg o sälga asså?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 december 2008
#27
Najs skrev:
aha så du har inge 3000D steg o sälga asså?

nope..

1200D liggandes..t salu för den som e sugen ..för den oinvigde jämförbart me dls a6 2500spänn.kanske billigare vsa big_smile


Najs
23 december 2008
Trådstartare
#28
pattilatti2 skrev:
Najs skrev:
aha så du har inge 3000D steg o sälga asså?

nope..

1200D liggandes..t salu för den som e sugen ..för den oinvigde jämförbart me dls a6 2500spänn.kanske billigare vsa big_smile

du har inge Spl 4 kanals liggande?? eller 1200D kanske e 4 kanals. e inte så insatt i just spl ja har precis bytt från mds audiophile pro serien till Spl steg o DD ist.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 december 2008
#29
nope:p de är monosteg det me..

kör på andra grejor nu..smile


1 785 Inlägg
23 december 2008
#30
Najs skrev:
pattilatti2 skrev:
Najs skrev:
aha så du har inge 3000D steg o sälga asså?

nope..

1200D liggandes..t salu för den som e sugen ..för den oinvigde jämförbart me dls a6 2500spänn.kanske billigare vsa big_smile

du har inge Spl 4 kanals liggande?? eller 1200D kanske e 4 kanals. e inte så insatt i just spl ja har precis bytt från mds audiophile pro serien till Spl steg o DD ist.

Måste säga att du har börjat få lite smak vad det gäller steg och basar!

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Najs
24 december 2008
Trådstartare
#31
dbjanoz skrev:
Najs skrev:
pattilatti2 skrev:
nope..

1200D liggandes..t salu för den som e sugen ..för den oinvigde jämförbart me dls a6 2500spänn.kanske billigare vsa big_smile

du har inge Spl 4 kanals liggande?? eller 1200D kanske e 4 kanals. e inte så insatt i just spl ja har precis bytt från mds audiophile pro serien till Spl steg o DD ist.

Måste säga att du har börjat få lite smak vad det gäller steg och basar!

jajjamen de stämmer

God jul allihopa fresten. här e de vitt på backen hur är det hos er?
Senast redigerat av Najs (24 december 2008)

1 058 Inlägg
24 december 2008
#32
Najs skrev:
dbjanoz skrev:
Najs skrev:

du har inge Spl 4 kanals liggande?? eller 1200D kanske e 4 kanals. e inte så insatt i just spl ja har precis bytt från mds audiophile pro serien till Spl steg o DD ist.

Måste säga att du har börjat få lite smak vad det gäller steg och basar!

jajjamen de stämmer

God jul allihopa fresten. här e de vitt på backen hur är det hos er?

här är bara underkylt regn på backen, mao svinhalt! spinner på 4an när man gasar !!!! hehe..

PoLoud =D


Sök