Att byta från Alpina till Audi?

Jagger
25 december 2008 · 5 Inlägg

Tjena

Är ny här men tänkte fråga eder alla vad ni tycker...

Det är så här: Jag har en BMW Alpina B6 3,5 1989 till salu och har fått frågan om jag vill byta mot en original Audi RS2.
Min ambivalens kommer ner till att jag inte är säker på att det är ett upp/lika byte då B6'an är så pass mycket ovanligare och jag kommer troligen inte att komma över en sådan igen, åtminstonde inte i det skick min är i...

Vad hade ni gjort?

Micke

te_wik Forummoderator
25 december 2008 · 12 813 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/19388964.htm?ca=1_10_s denna?

Jag tycker du ska behålla den och ta väl hand om den. Blir värd en hel del pengar om säg 20 år smile
haha.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Thorssa
25 december 2008 ·

Nu är ju faktiskt RS2 en relativt ovanlig bil också smile Porsche har ju varit och pillat lite där dessutom. RS2 känns visserligen mer som en bruksbil än en Alpina B6 i bra skick så det beror på vad du har tänkt använda bilen som?

DasAuto
25 december 2008 · 2 751 Inlägg

Ja gillar audi mer, men alpina e endå ganska ovanliga.... Jag hade nog behållt den...

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Rquired Allmänt envis
25 december 2008 · 12 512 Inlägg

Hade nog behållt Alpinan, ovanligare och (gissar då jag inte kört någon av dem) mer busbi även om Audin kanske är snabbare runt banan.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Severin
25 december 2008 · 1 587 Inlägg

Ja hade nog bytt mot en RS2 big_smile !

ErnadG
25 december 2008 · 212 Inlägg

rs2 e riktigt fett, rolig bil dessutom, men bmw m3 e30 är en av dom roligaste bilar man kan köra, och du har en e30 som är bättre än m3:an, så behåll bilen, riktigt fett bil i fantastiskt skick. Om 10 år har du en bil som många rika bilsamlare ger mycket för den, men hade jag varit du hade jag sparat den för eget bruk, lite sommar skoj.

Chrill27
25 december 2008 · 553 Inlägg

Jag skulle ha behållt Alpinan om den var min, var jag inte tvungen att sälja den skulle jag inte ha gjort det! smile

Snoppen
25 december 2008 · 543 Inlägg

Det ska du aldrig, aldrig, aldrig göra. Behåll BMW'n!!!

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Jagger
25 december 2008 · 5 Inlägg

Tack för tipsen grabbar...

Det förefaller mig som att många Audi ägare tycker att jag ska behålla B6'an - undrar varför?

Är RS2'an känd för att orsaka många sömnlösa nätter? I.E. dyr att reparera, underhålla, mm, mm?
B6'an är inte precis fyndmarknad den heller då det mesta har utgått från sortimentet...

Ambivalent B6 ägare.

Mick

Jagger
25 december 2008 · 5 Inlägg

te_wik skrev:
http://www.blocket.se/vi/19388964.htm?ca=1_10_s denna?

Jag tycker du ska behålla den och ta väl hand om den. Blir värd en hel del pengar om säg 20 år smile
haha.

Mvh Tommy

Yepp!

Rquired Allmänt envis
26 december 2008 · 12 512 Inlägg

Jagger skrev:
Tack för tipsen grabbar...

Det förefaller mig som att många Audi ägare tycker att jag ska behålla B6'an - undrar varför?

Är RS2'an känd för att orsaka många sömnlösa nätter? I.E. dyr att reparera, underhålla, mm, mm?
B6'an är inte precis fyndmarknad den heller då det mesta har utgått från sortimentet...

Ambivalent B6 ägare.

Mick

Varför? För att B6an är en roligare busbil, ovanligare och kommer förmodligen ha bättre andrahandsvärde trodde jag vi kom fram till wink

En bil av RS2ans kaliber är förmodligen inte billig att äga, och de flesta är nog hårt körda. Men att det skulle vara en bil som går sönder oftare än andra sådana bilar har jag aldrig hört nått om iaf smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mäki Långsam Perfektionist
26 december 2008 · 4 800 Inlägg

Jag som audiägare tycker du ska hålla hårt i din alpina, just eftersom den är så ovanlig och i så fint skick som den är!
Det är absoult inget fel på en rs2, men det finns fler av dom och därför tycker jag du ska behålla din. Lycka till med beslutsångesten wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Buttox
26 december 2008 · 22 Inlägg

Behåll den!

BMW 325ix (1990)
Volvo Valp (1968)
alain www.bimmerpower.org
26 december 2008 · 3 995 Inlägg

När man har en BMW alpina B6 säljer man inte den även om det är en 89a, du har ett värde och behål den.
Den audi RS2 blir bara skrot med tiden som alla moderna bilar, inte din alpina.l

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
xorox_88 Smack that ass!!
26 december 2008 · 2 953 Inlägg

behåll bilen tycker jag

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
TRYIT Teddan
26 december 2008 · 2 495 Inlägg

vad du än gör så byt inte bort den.

skall du sälja den så sälj den till en bmw/alpina entusiast.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
E3_Henrik Teknik Informatör
26 december 2008 · 371 Inlägg

Behåll Den Vad Du En Gör!!!

BMW E3 it takes one to catch one :)
Citroën ZX "Citronen" (1993)
FreddeK
26 december 2008 ·

vad tror du killen vill byta med dig för? jo han vill bli av med sin rs2 för att få en riktig bil! Byt fan inte..du vet vad du har men du vet inte vad du får.

Senast redigerat av Freddeponken (26 december 2008)

Germax
26 december 2008 · 12 086 Inlägg

Jag skulle inte säga behåll den, du har ju lagt ut den på annons så jag antar att du vill bli av med den.

Går de ekonomiskt jämt upp lr bättre visst byt mot en RS2 om du vill ha en.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang