Det kan ju omöjligt vara bara jag som känt av att när man svänger med stora rattutslag så blåser det kalluft i bilen? Alltså bara under tiden man svänger. Och bara om man har fläkten på så klart. Why, why? (Nej jag är inte full!)
Jag har märkt det i flera bilar. Annars hade jag inte tagit upp det av rädsla för att göra bort mig. Men ja, i alla bilar av relativt ny årsmodell märker jag av det.
samma sak i min bil när man kör på full värme o svänger så blåser de sval luft för ett ögonblick.. men ja gissar att de e för att vattnet som finns i värmepaketet kommer i rörelse så de för ett ögonblick e "tomt" så de känns svalare.. eller nåt sånt kanske.. eller typ. jaaaa nä men om de e nån som vet så rätta mig gärna..
Konstigt.. Det har jag aldrig märkt.. Jo, i en gammal Volvo kombi en gång, men det var för att värmereglaget gick för lätt, det var nåt som var fel. Så när man svängde för hårt åt ett håll gick reglaget till kallt, sen kanade det tilbaks när man svängde åt andra hållet.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Duuu. I min bil måste man stå på plan mark för att få någon värme alls. Åker man i minsta uppför/nerför's backe blåser det svinkallt. Så jag tycker du ska vara nöjd
fan ja har undrat över detta skitlänge ! jag har märkt detta mest nu på vintern om man kör en lång sträcka och har typ t-shirt på sig så känner ja att de blåser kallt i stora svängar.... skumt..