4523
Sök

Varför blir det kallt när man svänger?

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
Det kan ju omöjligt vara bara jag som känt av att när man svänger med stora rattutslag så blåser det kalluft i bilen? Alltså bara under tiden man svänger. Och bara om man har fläkten på så klart. Why, why?
(Nej jag är inte full!)

/ichi

Offroad Racing
3 123 Inlägg
26 december 2008
knepig bil du har... se till att luftspjällen beter sig ordentligt, och fyll på kylarvatten tongue

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
Jag har märkt det i flera bilar. Annars hade jag inte tagit upp det av rädsla för att göra bort mig. smile
Men ja, i alla bilar av relativt ny årsmodell märker jag av det.

/ichi

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
26 december 2008
850in jag hadde höll på så ibland... men då öste man på mer värme bara löste aldrig problemet

2slow

1 814 Inlägg
26 december 2008
Det är ett spöke.

Random Hero
4 047 Inlägg
26 december 2008
frisklufts intaget är i mitten, när du svänger så hänger inte luften i bilen med riktigt så då får du blåsten från friskluftsintaget på dig

Dog food lid. Backwards

1 353 Inlägg
26 december 2008
samma sak i min bil när man kör på full värme o svänger så blåser de sval luft för ett ögonblick.. men ja gissar att de e för att vattnet som finns i värmepaketet kommer i rörelse så de för ett ögonblick e "tomt" så de känns svalare.. eller nåt sånt kanske.. eller typ. jaaaa
nä men om de e nån som vet så rätta mig gärna..

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
26 december 2008
Konstigt.. Det har jag aldrig märkt..
Jo, i en gammal Volvo kombi en gång, men det var för att värmereglaget gick för lätt, det var nåt som var fel. Så när man svängde för hårt åt ett håll gick reglaget till kallt, sen kanade det tilbaks när man svängde åt andra hållet. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
26 december 2008
Duuu. I min bil måste man stå på plan mark för att få någon värme alls. Åker man i minsta uppför/nerför's backe blåser det svinkallt. Så jag tycker du ska vara nöjd tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
26 december 2008
fan ja har undrat över detta skitlänge !
jag har märkt detta mest nu på vintern om man kör en lång sträcka och har typ t-shirt på sig så känner ja att de blåser kallt i stora svängar.... skumt..

Inspiration comes standard

Random Hero
4 047 Inlägg
26 december 2008
missar ni mitt inlägg ? det var med på nåt dumt klipp på aftonbladet förra året

Dog food lid. Backwards

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 december 2008
Lite I-landsproblem över detta faktiskt.... smile

Men vore intressant att veta, DusanMandicks förklaring ovan låter inte helt omöjlig faktiskt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
DusanMandick skrev:
frisklufts intaget är i mitten, när du svänger så hänger inte luften i bilen med riktigt så då får du blåsten från friskluftsintaget på dig

Men det där kan ju inte stämma. Luften i bilen rör sig ju inte för att jag svänger.

/ichi

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
Rquired skrev:
Lite I-landsproblem över detta faktiskt.... smile

Inte så mkt problem som vardagsmysterium. smile

/ichi

Random Hero
4 047 Inlägg
26 december 2008
ichibon skrev:
DusanMandick skrev:

Men det där kan ju inte stämma. Luften i bilen rör sig ju inte för att jag svänger.

jo det är ju det den gör, lägg en helium ballong i bilen o gasa runt på en parkeringsplats så ska u få äta upp dina ord tongue

Dog food lid. Backwards

Offroad Racing
3 123 Inlägg
26 december 2008
DusanMandick skrev:
ichibon skrev:
DusanMandick skrev:

jo det är ju det den gör, lägg en helium ballong i bilen o gasa runt på en parkeringsplats så ska u få äta upp dina ord tongue

Ballongen har ju en viss egenvikt pga materialet den är tillverkad av....

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Random Hero
4 047 Inlägg
26 december 2008
henke_99 skrev:
DusanMandick skrev:
ichibon skrev:

Ballongen har ju en viss egenvikt pga materialet den är tillverkad av....

ja men det visar att luften påverkas när hon svänger, man kan ju kasta ut mjöl i bilen annars då så ser hon hur det påverkas när hon svänger tongue

Dog food lid. Backwards

21 761 Inlägg
26 december 2008
Ja, det lät som en bra idé.

Snälla ichibon, gör det och videofilma samtidigt så att vi får se. wink

1 814 Inlägg
26 december 2008
Drönirettab skrev:
Ja, det lät som en bra idé.

Snälla ichibon, gör det och videofilma samtidigt så att vi får se. wink

big_smile

Sök