Vw bubbla "Molinari edition"

Molinari Limnolog
8 februari 2009 · 170 Inlägg

Nu har jag uppdaterat min byggblogg, med bla bilder på handsfacket med inbyggt stereo och voltmätare.
Kommentera gärna!

http://www.garaget.org/mypage/blog.php?user=Molinari

Ha det gött!
/R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
EOzIPped
12 februari 2009 · 361 Inlägg

Fy fan va bra det blir!

Subaru Legacy "Karosshöjd Offroader" (1998)
Volkswagen Bay Westfalia "Fakefalia" (1975)
Molinari Limnolog
13 februari 2009 · 170 Inlägg

Tack big_smile När någon som har så fina bilar skriver så snällt orkar jag med ett pass till i slipdammet yikes
Ibland undrar jag om jag lägger krutet rätt, borde ju rent logiskt satsa på det som får bilen att bara blir körklar... men när man ändå grejat så länge med den så vill man ju att den skall vara fin både innuti och utanpå hmm  Nu börjar jag dock se ett slut på allt slipande, så snart kan jag nog börja klä in i kolfibertyget big_smilecool

Tack för visat intresse, kolla gärna in i bloggen snart igen och kom med ideér och tips!

Ha det gött!
/R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
Molinari Limnolog
14 februari 2009 · 170 Inlägg

Hej alla!
Nu finns det lite uppdateringar i min blogg. Lite mer bilder på hur arbetet med mitt handsfack med stereo och mätare i fortgår.

http://www.garaget.org/mypage/blog.php?user=Molinari

Ha det gött!
/R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
SoL Eigenbrötler
14 februari 2009 · 1 237 Inlägg

jag gillar dit handskfack alltså, nästan så du borde göra en guide på hur du gjorde, jag kan ingenting om det, och vill gärna bygga ett sådant handskfack.

Senast redigerat av Solstice (14 februari 2009)

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Molinari Limnolog
14 februari 2009 · 170 Inlägg

Ja, det blir faktiskt himla fint. I morgon skall jag klä in det i "kolfibervinyl", hoppas att det blir snyggt. Jag har ju lagt upp en del bilder i blogen, men kanske skulle jag göra det lite mer detaljerat smile

Kul att du tycker att det blir bra, det är ju första gången jag bygger ett med så det är mycket test o fel roll
Ha det gött!
/R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
EOzIPped
14 februari 2009 · 361 Inlägg

Varför hänger du inte på något VW forum?

Subaru Legacy "Karosshöjd Offroader" (1998)
Volkswagen Bay Westfalia "Fakefalia" (1975)
Molinari Limnolog
15 februari 2009 · 170 Inlägg

Nu har jag uppdaterat min byggblogg med en massa kolfibervinylbilder OCH en Semla inte illa det inte wink
Kommentera gärna.

Ha det gött!
/R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
Molinari Limnolog
24 februari 2009 · 170 Inlägg

EOzIPped skrev:
Varför hänger du inte på något VW forum?

Jag faktiskt inte riktigt. I början när jag just köpt bilen var jag inne mycket på VW typ1.com men jag gillade inte stämmningen där. Det fanns så mycket folk som var mästrande och nedlåtande mot nybörjare. Här på Garaget tycker jag att folk är mycket positivare. Vilket forum skulle du rekomendera? Det skulle ju helt klart vara kul att komma i kontakt med fler luftkylda gynnare big_smile

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
Molinari Limnolog
24 februari 2009 · 170 Inlägg

Nu har jag uppdaterat min blogg med lite mer byggbilder smile, framför allt ett par bilder på hur mittkonsolen blev när den äntligen vart klar.

Ha det gött!
/R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
bollen1986
25 februari 2009 · 3 714 Inlägg

www.meanbugs.com funkar ju

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
BULLIS87
25 februari 2009 · 170 Inlägg

Jag tycker vwtyp1.com är ett riktigt bra forum, inte alls som du beskriver det=)

Volkswagen Typ1 1500lim "Bubbla" (1969)
Subaru Impreza Gt "Berit" (2000)
Molinari Limnolog
25 februari 2009 · 170 Inlägg

Nej, det är det säkert smile det var väldigt länge sedan jag var inne där så jag har väl egentligen ingen åsikt. Du tycker inte att det ofta urartar i underligga diskussioner om något som trådskaparen inte alls frågade efter och att en del användare lägger löjligt mycke tid på att kommentera andras stavning? Kanske bara var så att jag faktiskt hade halvdumma frågor och inte kan stava hmm. lol

Sen tar det ju tid bara att hålla reda på och uppdatera här på Garaget så lite lathet är det ju tongue

ha det gött!
/R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
sir_daniel www.kudoz.se
25 februari 2009 · 3 802 Inlägg

finns ett bra och smidigt kommando som heter ctrl +a sedan ctrl +c och slutligen ctrl +v så har du text o bild från din "blogg"

varför inte bara göra så? våga vägra blogg!!!

Molinari Limnolog
27 februari 2009 · 170 Inlägg

sir_daniel skrev:
finns ett bra och smidigt kommando som heter ctrl +a sedan ctrl +c och slutligen ctrl +v så har du text o bild från din "blogg"

varför inte bara göra så? våga vägra blogg!!!

Jo, jag vet. Kommer nog att bli lite mer aktiv på något vw forum wink men just nu verkar det änndå som att ganska många tycker att det är ok att jag skriver som jag gör wink till hösten när jag börjar på nya projekt blir det nog ett annat upplägg.

Sedan så tycker jag att det går smidigare att se när någon kommenterat i bloggen. Det syns ju direkt på överst på min sida, kommentarer i projekttråden ser jag ju inte där... hmm eller är det kanske bara jag som missat något som vanligt yikes fan jag och data, det är man ju bara så kass på! lol

Kul att du ändå tittade in "sir daniel", gillar dina bilar.

Ha det gött!
/R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
BULLIS87
27 februari 2009 · 170 Inlägg

Molinari skrev:
Nej, det är det säkert smile det var väldigt länge sedan jag var inne där så jag har väl egentligen ingen åsikt. Du tycker inte att det ofta urartar i underligga diskussioner om något som trådskaparen inte alls frågade efter och att en del användare lägger löjligt mycke tid på att kommentera andras stavning? Kanske bara var så att jag faktiskt hade halvdumma frågor och inte kan stava hmm. lol

Sen tar det ju tid bara att hålla reda på och uppdatera här på Garaget så lite lathet är det ju tongue

ha det gött!
/R

Nä tycker inte det urartar särskilt ofta! Men det händer ju nån gång ibland, Fast det brukar det ju göra här på garaget oxåwink Tycker att det är ett bra forum att fråga på för det finns många som kan sin sak därsmile

Volkswagen Typ1 1500lim "Bubbla" (1969)
Subaru Impreza Gt "Berit" (2000)
Molinari Limnolog
28 februari 2009 · 170 Inlägg

Nä, det är säkert inte så allvarligt, jag var ju där mest när jag köpte bilen för några år sedan, då var man ju i en jäkla känslig ålder big_smile wink. Och visst fanns det en massa kunnigt folk där, troligen kommer jag bli mer aktiv på den typen av forum när jag snart börjar med lite mer krånkliga saker. På sistone så har ju jobbat mest med inredning och sånt och då har det ju varit mycket egna lösningar som gällt.

Ha det gött!
/R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
Molinari Limnolog
1 mars 2009 · 170 Inlägg

Nu har jag uppdaterat min Byggblogg med lite nya bilder på mina klarglasstrålkastare, ny dörrtrösklar i rostfritt samt påbörjat en elcentral.

Ha det gött!
/R

Senast redigerat av Molinari (1 mars 2009)

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
Molinari Limnolog
3 mars 2009 · 170 Inlägg

Nu finns det en beskrivning på hur jag moddade mina strålkastare i min blogg. Kanske finns någon som funderar på ett liknande ingrepp och har nytta av att se hur jag löste det smile

Ha det gött!
/R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
Molinari Limnolog
12 mars 2009 · 170 Inlägg

Nu har jag gjort en microuppdatering i min byggblogg. En liten spionbild på hur elen börjar se ut : )

Ha det gött!
/R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang