talibangran skrev:ursäkta att ja frågar mitt i tråden men va gör den knappen ? varför finns den ?
JapMax skrev:Vid reservhjulet finns det en röd lr vit knapp i mitten, tryck in den.
JapMax skrev:Knappen sitter där, i mitten av reservhjulet.Du får ingen gnista säger du? Det sitter en tändmodul under tändspolen, prova att byta den.
TeamFlash skrev:JapMax skrev:Knappen sitter där, i mitten av reservhjulet.Du får ingen gnista säger du? Det sitter en tändmodul under tändspolen, prova att byta den.Har ström fram till tändspolen, men inte ut. Har ingen sån hemma, inget man har liggande... hmm:/
JapMax skrev:TeamFlash skrev:JapMax skrev:Knappen sitter där, i mitten av reservhjulet.Du får ingen gnista säger du? Det sitter en tändmodul under tändspolen, prova att byta den.Har ström fram till tändspolen, men inte ut. Har ingen sån hemma, inget man har liggande... hmm:/Du får ström till tändspolen men ingen gnista på spolen?Det är säkert modulen, den va paj för mig en gång då gick motorn inte alls.Försök få tag i nån på skroten, den ser ut som MAP-sensorn och sitter under tändspolen.
NJ_ skrev:Annars får du köpa en billigt av mig då jag nog ska skrota min sierra 4x4 -90 Dohc motorn, motorn kokade sönder på den