1645
Sök

kam till 940ftt

jägaren
108 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
tjena. jag vet att de här har tagits upp förut men jag vill ha ett rakt svar nu. vilken kam är de bästa alternativet om man ska chippa plus byta lite annat i motorn? Och vilken koppling ska ja byta till för att inte riskera att den börjar slira när bilen väl är chippad? är jätte tacksam för svar. /Rickard

Gör Som Ford - Köp Volvo

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
30 december 2008
latinpetter skrev:
tjena. jag vet att de här har tagits upp förut men jag vill ha ett rakt svar nu. vilken kam är de bästa alternativet om man ska chippa plus byta lite annat i motorn? Och vilken koppling ska ja byta till för att inte riskera att den börjar slira när bilen väl är chippad? är jätte tacksam för svar. /Rickard

la upp liknande tråd igår kväll och fick svar om att V kammen är en bra alternativ så nu har jag skickat efter en V kam smile fick även tips om K kam men V kammen är tydligen snällare genom hela registret.
sök efter tråden å läs

-den satt som en fläskläpp-

VD Hammar
613 Inlägg
30 december 2008
men va är "plus byta lite annat i motorn? " du är ju så smart, skriv vad du tänkt

MVH Johan

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
30 december 2008
Är ju en smaksak, beror på när man vill att effekten ska komma. En del gillar botten drag, en del gillar att varva wink

jägaren
108 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Jag hade tänkt byta topp som ska planas å portas, ladda upp lite, som sagt chippas, byta wastegate. De ska ja börja med iallafall.

Gör Som Ford - Köp Volvo

jägaren
108 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Jag vill att den ska bli lite rappare i början, få en extra kick om man säger så.

Gör Som Ford - Köp Volvo

935 Inlägg
30 december 2008
A-kamen så får du ett gött bottendrag bra för drifting.. har hört att det ska finnas en D-kam som är rätt ovanlig å ska funka kanon.. sen finns VX-kam men du får du la vrid efter 3000varv.. sen har du K-kam men den är utan fördelarspår.. denna har väl störst spel om jaginte har helt fel ? å ger extremt bottendrag.. men då är bottendelen ide att förstärka om det ska hålla med turbo..

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 december 2008
V_Racing skrev:
har du K-kam men den är utan fördelarspår.. denna har väl störst spel om jaginte har helt fel ? å ger extremt bottendrag.. men då är bottendelen ide att förstärka om det ska hålla med turbo..

K-kam ger inget extremt bottendrag, däremot är den varvvillig som tusan.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

935 Inlägg
30 december 2008
NITROUS skrev:
V_Racing skrev:
har du K-kam men den är utan fördelarspår.. denna har väl störst spel om jaginte har helt fel ? å ger extremt bottendrag.. men då är bottendelen ide att förstärka om det ska hålla med turbo..

K-kam ger inget extremt bottendrag, däremot är den varvvillig som tusan.

Tackar att du rättar mig.. varvillig som tusan ska det vara

Sök