4486
Sök

ang 2kanals slutsteg

671 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#1
hej köpte ett 2kanals  steg  men när jag kopplade in det  så låter bara högra kanalen /högtalare. slutsteget var ju nytt så jag fick ett till på garanti men det är samma sak där låter bara i ena..

kan  detta vara möjligt att 2st är trasiga på  samma gång .

har kollat lågnivå kabeln och den sitter i fram .

eller kan det ha nåt med enheten att göra med rca gångarna

så nu kör jag 3 högt på en kanal inte så bra kanske

tacksam för lite tips / daniel


3 354 Inlägg
2 januari 2009
#2
hur många rca/lågnivå ingångar har du på steget?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

671 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#3
en ingång  och en utgång


3 354 Inlägg
2 januari 2009
#4
ok. testat med en annan stereo och/elr högtalare?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

671 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#5
inte steron då men högtalaren har ja provat och vänt på och kopplar jag på vänster utgång så fungerar högtalarna men det blir ju fel belastning då. och steget är bryggningsbart om det hjälper nåt


671 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#6
men innan jag köpte steget så hade jag en aktiv låda  och då funkade allt men var  nåt glappt i bland så lådan la av


6 851 Inlägg
2 januari 2009
#7
Råkar inte vara så enkelt att du har kopplat en på line out och den andra på line in? har själv gjort det felet nån gång och hafr huvudbry..


671 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#8
nej har provat det med men jag kom på en sak att jag kan dra ur det ena stiftet på rca kabeln så det verkar bara vara en som fungerar  om inte steget är trasigt då


Basknarkare
470 Inlägg
2 januari 2009
#9
karlsson_1984 skrev:
nej har provat det med men jag kom på en sak att jag kan dra ur det ena stiftet på rca kabeln så det verkar bara vara en som fungerar  om inte steget är trasigt då

testa en annan då? eller dra en vanlig med 3.5mm plugg i ena sidan då o prova med en mp3 eller liknande wink
eller så skiftar du kablarna? spelar de då? smile

Team Carbonize

671 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#10
så långt hade jag inte tänkt själv faktiskt  ska kolla det strax


2 024 Inlägg
2 januari 2009
#11
Om du upplevde ett glapp redan innan så skulle jag råda dig att kolla rca-kabeln, sätt höger på vänster bak på steget och se om ljudet kommer igång på andra kanalen istället. Gör det det så ligger felet i kabeln eller i stereon.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

671 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#12
ok det låter ganska vettigt


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
2 januari 2009
#13
låter som rca kabeln,hehe...har du kopplat allt rätt?


671 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#14
har kollat nu och jag skiftade rca kabeln då låter det i vänster högtalare så det svarta stiftet på rca kabeln är ur funktion så jag ska kolla stereon och även ohm mäta kabeln och se om jag hittar nåt fel lite tråkigt i 15 minusgrader bara men en märklig sak var att jag hade bryggat basen på + på en sida och + på den andra och det fungerade


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 januari 2009
#15
Men om du kan dra ur mittenstiftet på ena kabeln så är ju den helkass och måste bytas.

Mittenstiften skall nämnligen sitta fast.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

671 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#16
menade inte så  utan det finns ju kabel för höger och en för vänster kanal så jag kan dra ur den ena kabeln  från steget  för den ena finns det inget ljud i så att säga


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 januari 2009
#17
karlsson_1984 skrev:
menade inte så  utan det finns ju kabel för höger och en för vänster kanal så jag kan dra ur den ena kabeln  från steget  för den ena finns det inget ljud i så att säga

Ah....för så som du sade det så uppfattade jag det som själva stiftet i kabeln.....my bad. smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 024 Inlägg
2 januari 2009
#18
Då kan du ju prova att skifta plats på dem bak på stereon oxå. Då konstaterar du ju snabbt om felet sitter i kabeln eller i stereon.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

671 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#19
japp provade som du sa expoze att skifta och då gick det så jag ska kolla stereon med en annan kabel till en mp3 spelare funkar det då så är kabeln trasig


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg

Sök