6161
Sök

MS ESprut

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Tänkte fråga lite vad ni tycker om megasquirt sprut och hur svårt detta är att koppla in på en 740 turbo -87 med b230ft motor i?

mvh andy

~Andy~

935 Inlägg
3 januari 2009
hade kört på ett nira i3+ motorsystem ett av de bästa å pålitligaste (Y) men de kostar hmm

1 004 Inlägg
3 januari 2009
V_Racing skrev:
hade kört på ett nira i3+ motorsystem ett av de bästa å pålitligaste (Y) men de kostar hmm

vad baserar du det på?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 januari 2009
262turbo skrev:
V_Racing skrev:

vad baserar du det på?

förmodligen för att det är svenskt .....kan man inte engelska finns det ju inte många alternativ wink

935 Inlägg
3 januari 2009
MeloveGolf skrev:
262turbo skrev:
V_Racing skrev:

vad baserar du det på?

förmodligen för att det är svenskt .....kan man inte engelska finns det ju inte många alternativ wink

säger inte att andra system är dåliga.. men va som sägs är att nira i3+ har ett stort antal valmöjligheter vad de gäller ändringar med vissa har sina begränsningar.. och att de har en manual som visar precis hur du ska koppla å även så du reder ut att mappa själv om du så vill... men givetvis får du bättre resultat om du kan bänka den samtidigt och nån som har erfarenhet : ) med nira i3+ finns massor av möjligheter tongue
Senast redigerat av V_Racing (3 januari 2009)

23 Inlägg
3 januari 2009
volvoandy90 skrev:
Tänkte fråga lite vad ni tycker om megasquirt sprut och hur svårt detta är att koppla in på en 740 turbo -87 med b230ft motor i?

mvh andy

Som sagt hur bra är du på el och läsa kopplingscheman? har en kompis som kopplad in de nu i vinter och har nog gjort varenda fel som finns men nu fungerar de och verkar vara ett ganska bra sprut om man tänker på vad inköpet kostar och verkar finns oändligt med valmöjligheter.

935 Inlägg
3 januari 2009
As1 skrev:
volvoandy90 skrev:

mvh andy

Som sagt hur bra är du på el och läsa kopplingscheman? har en kompis som kopplad in de nu i vinter och har nog gjort varenda fel som finns men nu fungerar de och verkar vara ett ganska bra sprut om man tänker på vad inköpet kostar och verkar finns oändligt med valmöjligheter.

precis kan man koppla el så kan man ge sig in på de annars är VEMS eller nira i3+ ett bra val med bra manualer : ) annars fixar man en som kan helt enkelt : )

23 Inlägg
3 januari 2009
Skulle du nu välja att köra med MS se till att koppla och köra med triggerhjul redan från början så spar du dig en massa huvudvärk imo.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 januari 2009
As1 skrev:
Skulle du nu välja att köra med MS se till att koppla och köra med triggerhjul redan från början så spar du dig en massa huvudvärk imo.

inte alltid....trigger signaler brukar ge enormt med huvudvärk (resets,resets,resets,resets)...

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Okej men duger väl till att koppla el men ifall man köper det får de fixa en manual etc men är ju inte extremt mkt sladdar.. så det borde ju gå men vad tycker ni om det? MS Sprutet ofc.. nira är för dyrt för att lägga på en 740 smile

~Andy~

1 004 Inlägg
3 januari 2009
är ju bra om det finns någon som kan mappa i närheten av där man bor...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

645 Inlägg
3 januari 2009
Jag har MS i min 240, schema finns på megasquirt.se och var simpelt och bra att koppla in.
Funkar klockrent för mig, mappningen har jag överlåtit åt en som kan dock.

//Marcus Saari

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 januari 2009
262turbo skrev:
är ju bra om det finns någon som kan mappa i närheten av där man bor...

Det finns dé wink
Senast redigerat av torpis (3 januari 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 januari 2009
zajja skrev:
Jag har MS i min 240, schema finns på megasquirt.se och var simpelt och bra att koppla in.
Funkar klockrent för mig, mappningen har jag överlåtit åt en som kan dock.

MS är enkelt att koppla in som du säger, dock måste man vara nogrann, göra fina dragningar och setill så allt som skall sitta fast gör det.  Allt för att få till driftsäkerheten, och minsta strulet vid felsökning.

Det absolut västa som finns är att precis betalt killen som skall mappa massa tusenlappar så startar inte bilen efter 5min...  och man har ingen aning om vilken grå kabel som går vart...   hehe

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök