Finns det några Heavymetal/hårdrocksfans här på garaget?

hedeknasan Professional dreamer
3 januari 2009 · 398 Inlägg

Subw000fer--92 skrev:
Gillar mest metal från 80-talet bl;a MotleyCrüe osv smile

smile smile smile

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
3 januari 2009 · 8 744 Inlägg

Eftersom jag lyssnar på typ all möjlig musik så blir det såklart även en hel del metal. smile För tillfället är det mest Volbeat, Disturbed och Metallica som gäller, men annars så brukar det även kunna bli en hel del Sabaton, Iron Maiden, AC/DC, Rammstein, Slipknot, Soil, Hammerfall, System of a down, Nightwish, In flames osv... Tycker jag om det så lyssnar jag på det helt enkelt. smile

Känner förrästen trummisen i Sabaton, Daniel Mullback (min kompis kusin) och har lyssnat på dom sen dom började spela. Riktigt bra band som jag tror och hoppas kommer gå långt! smile Har sett dom live ett antal gånger och dom bjuder verkligen på sig själva.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Felax
3 januari 2009 · 1 963 Inlägg

Ja lyssnar mest på lite tyngre grejjer.. As I lay dying, haunted, killswitch engage, Trivium..
Sen en hel del gammelrock ocksåsmile

Men are not born - Men are made
Evil_90 +Uppfinnare+
3 januari 2009 · 643 Inlägg

Ich bin hier auch smile Jag lyssnar på mycket viking/folk metal och melodisk metal smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Jimmy_N Makaronborrare
3 januari 2009 · 993 Inlägg

Lyssnar nästan enbart på Hårdrock och Metal smile Mest Death/Black/Thrash men även gammal hederlig 70tals Hårdrock funkar fint.
Just för tillfället så lyssnar jag mest på Bloodbath med bla Mikael Åkerfeldt från Opeth

Dipset Mustasch-voff!
3 januari 2009 · 21 Inlägg

Jag bara undrar varför det finns typ 100000 hårdrockare,och typ 2 "hiphopare" ..?

Edit: nån borde starta en tråd om detta enorma problem

Senast redigerat av Dipset (3 januari 2009)

"Actions speak louder than words."
Masterworks
3 januari 2009 ·

Dipset skrev:
Jag bara undrar varför det finns typ 100000 hårdrockare,och typ 2 "hiphopare" ..?

Edit: nån borde starta en tråd om detta enorma problem

E väll inget problem så länge dom endast e 2? lol

Jimmy_N Makaronborrare
3 januari 2009 · 993 Inlägg

Dipset skrev:
Jag bara undrar varför det finns typ 100000 hårdrockare,och typ 2 "hiphopare" ..?

Edit: nån borde starta en tråd om detta enorma problem

Är väl skönt att se att bara 2 av 100000 har haft en dålig uppväxt? big_smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
3 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Felax skrev:
Ja lyssnar mest på lite tyngre grejjer.. As I lay dying, haunted, killswitch engage, Trivium..
Sen en hel del gammelrock ocksåsmile

"tyngre light" wink

Felax
3 januari 2009 · 1 963 Inlägg

steifan skrev:

Felax skrev:
Ja lyssnar mest på lite tyngre grejjer.. As I lay dying, haunted, killswitch engage, Trivium..
Sen en hel del gammelrock ocksåsmile

"tyngre light" wink

Hehe okej hur uppgraderar jag mig till tung naturell?big_smile

Men are not born - Men are made
steifan DR!FTT3KN!K3R
3 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Felax skrev:

steifan skrev:

Felax skrev:
Ja lyssnar mest på lite tyngre grejjer.. As I lay dying, haunted, killswitch engage, Trivium..
Sen en hel del gammelrock ocksåsmile

"tyngre light" wink

Hehe okej hur uppgraderar jag mig till tung naturell?big_smile

Kan ju börja med att backa lite i tiden och kolla upp lite gamla
'tung naturell'-klassiker om du ej hört smile

Tex:

Slayer - Reign in Blood [Thrash metal, 1986]
Morbid Angel - Altars of Madness [Death Metal (florida), 1989]
Dismember - Like An Everflowing Stream [Death Metal (stockholm), 1991]


Gillar man nåt av det där så finns det rätt så mycket liknande att höra smile

Edit:
Som en bonus tycker jag du ska lyssna igenom Mercyful Fate - Melissa från 1983.
Lite good old dansk (mörk) heavy metal.

Senast redigerat av steifan (3 januari 2009)

Felax
3 januari 2009 · 1 963 Inlägg

Ska kika på detta, Slayer gillar jag en hel del.. men icke morbid angel, är det black metal? Annars kan jag inte placera dom.. men ska kolla! Nu lyssnar jag på devildrivers senaste skiva som faktiskt är riktigt bra..

Men are not born - Men are made
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
3 januari 2009 · 1 874 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Känner förrästen trummisen i Sabaton, Daniel Mullback (min kompis kusin) och har lyssnat på dom sen dom började spela. Riktigt bra band som jag tror och hoppas kommer gå långt! smile Har sett dom live ett antal gånger och dom bjuder verkligen på sig själva.

Jo, Sabaton är vettiga. Är ju bekant med deras ljudtekniker (gitarristen i mitt nuvarande band spelade i samma band som honom för några månader sedan) och sådär. Har hört rätt mycket roligt icke officiellt material, faktiskt...

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
3 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Felax skrev:
Ska kika på detta, Slayer gillar jag en hel del.. men icke morbid angel, är det black metal? Annars kan jag inte placera dom.. men ska kolla! Nu lyssnar jag på devildrivers senaste skiva som faktiskt är riktigt bra..

Slayer lirar Trash. Morbid Angel lirar Death Metal. Black Metal är mycket mer "förenklat", mörkt, ofta satanistiskt tjohejs. Se band som t.ex Watain (http://www.youtube.com/watch?v=naWdZnGQA-0), Gorgoroth (http://www.youtube.com/watch?v=aFn26ntmSsg - Den där är riktigt vettig faktiskt), Naglfar (http://www.youtube.com/watch?v=WhsBJZ0p050).. Ja, det finns hur mycket som helst. Sedan finns det väl lite mer "moderna" BM-band också; Dimmu Borgir (http://www.youtube.com/watch?v=F9cqKafnUrk) är väl ett bra exempel på detta, tror jag.

steifan DR!FTT3KN!K3R
3 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Felax skrev:
Ska kika på detta, Slayer gillar jag en hel del.. men icke morbid angel, är det black metal? Annars kan jag inte placera dom.. men ska kolla! Nu lyssnar jag på devildrivers senaste skiva som faktiskt är riktigt bra..

Morbid Angel är death metal, en av dom klassiska banden från Florida.
Första plattan är bäst, ganska tungt men en del sväng ändå wink

Nä men lyssna på alla gamla Slayer-albumen: Show No Mercy, Hell Awaits, Reign in Blood, South of Heaven, Seasons in The Abyss, Divine Intervention osv.

steifan DR!FTT3KN!K3R
3 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Hexenhammer skrev:

ChriZtoffer skrev:
Känner förrästen trummisen i Sabaton, Daniel Mullback (min kompis kusin) och har lyssnat på dom sen dom började spela. Riktigt bra band som jag tror och hoppas kommer gå långt! smile Har sett dom live ett antal gånger och dom bjuder verkligen på sig själva.

Jo, Sabaton är vettiga. Är ju bekant med deras ljudtekniker (gitarristen i mitt nuvarande band spelade i samma band som honom för några månader sedan) och sådär. Har hört rätt mycket roligt icke officiellt material, faktiskt...

Tror eventuellt herr Mullback kan ha ägt min gamla moppe wink

Synd att man inte köpte 'Fist for Fight'-demon för en 50lapp av dom när dom lirade på
ye olde 'East Harbour Café' för en 8-9 år sen smile Folk köper densamma för upp till 800kr
på Tradera nuförtiden. Sjukt big_smile

Felax
3 januari 2009 · 1 963 Inlägg

Okej, morbid angel är inte min stil.. slayer är bra iaf men gillar inte sångaren smile låter lite mesig.. hehe

Men are not born - Men are made
steifan DR!FTT3KN!K3R
3 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Felax skrev:
Okej, morbid angel är inte min stil.. slayer är bra iaf men gillar inte sångaren smile låter lite mesig.. hehe

eer.. så där får man inte skriva!
Tom Araya är ju hårdare än hårdast!

Felax
3 januari 2009 · 1 963 Inlägg

De va värre, den låten har ja inte hört. Men har de haft fler olika sångare eller är det samma hela tiden?
måste hitta lite låtar med dom nu o lyssna..!big_smile

Men are not born - Men are made
steifan DR!FTT3KN!K3R
3 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Felax skrev:
De va värre, den låten har ja inte hört. Men har de haft fler olika sångare eller är det samma hela tiden?
måste hitta lite låtar med dom nu o lyssna..!big_smile

Samma sångare 1981->nutid (även basist).

Första låten, första skivan:

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang