4686
Sök

har ac:n slutat fungera på min audi a3 -00?

196 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Tjena!
Jag skulle köra ac:n idag för hålla den i "trim" men när jag tryckte på "snöflingan" så tändes den enbart när jag höll inne knappen å slutade alltså att lysa det första jag släppte knappen. Jag testade att köra på "LO" och då kom kallluft men jag är lite osäker på om luften kommer utifrån. Någon som vet om den har slutat att fungera eller om temperaturen utifrån påverkar systemet?

Full fart spar tid!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 januari 2009
vet inte exakt hur de är på audi men i min intrutionsbok på volvo 940 står de att acn stängs av av sig sj under 7+ och antar att en audi är lite mer high tech än en 90 tals volvo så borde va nått liknade system att den är automatiskt offline tills de blir sommar igen typ

196 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
aha okej. jag tänkte att det kanske kunde vara ngt sådant. Men konstigt ändå, för många säger ju att man ska hålla igång dom så dom inte torkar ut.

Full fart spar tid!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 januari 2009
kiao skrev:
aha okej. jag tänkte att det kanske kunde vara ngt sådant. Men konstigt ändå, för många säger ju att man ska hålla igång dom så dom inte torkar ut.

är nog ingen fara iof ingen hejjare på och förklara hur 1 ac system fungerar men antar att de går hela tiden så länge man inte tryck på knappen ac off bara att de är tex på min bil under 7 +grader så släpper den inte in kalluften i cupen men sjävla pumpen o allt borde ju gå

men tror ändå att de inte är nått och oroa sig över=D

1 210 Inlägg
3 januari 2009
lättast är väll att ta kontakt med berners audi?? och fråga lr så varför inte ta och titta i instruktionsboken?
har för mig att du ska kunna använda ac under vinter för att fort få bort imma ifrån rutorna.. + som du säger att den inte ska torka ihop..

2 024 Inlägg
3 januari 2009
Ac systemen slår i från vid låga temperaturer för att undvika att systemet fryser ihop. Den underhållskörning man kan satsa på vintertid är antingen varma dagar eller precid när man kör ut ur varmgarage eller tvätthallar eller liknande där det är lite varmare.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

741 Inlägg
3 januari 2009
Jo man ska köra igång Acn på vintern också! för packboxen vid magnetkopplingen kan torka om man inte motionskör kompressorn och då börjar köldmediumet och kompressoroljan att läcka ut därigenom!
Senast redigerat av Joo (3 januari 2009)

Random Hero
4 047 Inlägg
3 januari 2009
Joo skrev:
Jo man ska köra igång Acn på vintern också! för packboxen vid magnetkopplingen kan torka om man inte motionskör kompressorn och då börjar köldmediumet och kompressoroljan att läcka ut därigenom!

oringarna torkar o kylmediet sugs in i kulorna i torkfiltret för o va exakt tongue

Dog food lid. Backwards

196 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Tack så jätte mkt!
Jag får helt enkelt köra igång den i tvätthallen och så slipper Audi's verkstad ett telefonsamtal från en hysterisk brud smile

Full fart spar tid!

1 210 Inlägg
3 januari 2009
kiao skrev:
Tack så jätte mkt!
Jag får helt enkelt köra igång den i tvätthallen och så slipper Audi's verkstad ett telefonsamtal från en hysterisk brud smile

hehe hade du skrivit att du var brud hade detta inlägg fått säkert 100 svar wink
lycka till nu smile

Sök