företag som byger plenium insug ??

x-ride
4 januari 2009 · 49 Inlägg

tänckte kolla om det finns nå företag eller liknade som bygger plenium insug ??eller är det svårt att bygga ett själv  bilen i fråga är en toyota supra mk3 89 turbo eller passar greddys insug som är till mk4 det är ju samma volym på å motorerna ??

varför åka snabbt när man kan åka brett
7mgte Cnc operatör, Dykare
4 januari 2009 · 23 Inlägg

Om du e intresserad av ett plenum till mk3 så kan jag bygga ett xtra när jag gör ett till min bil. Men jag gör det inte gratis och det kommer antagligen inte börjas på förren runt mars, april.

/Johan

x-ride
4 januari 2009 · 49 Inlägg

okej men hur mycket tror du det kommer att kosta då har du en mk3 eller

varför åka snabbt när man kan åka brett
volvoorginal
4 januari 2009 · 127 Inlägg

Pipearts?

wildboy_87_
4 januari 2009 · 1 062 Inlägg

lgspeed vet jag gör till volvo kanske kan fixa till toyota med?

Team Björkeryd
x-ride
4 januari 2009 · 49 Inlägg

okej men hur blir det om man ska ha fler pållar under huvet måska man gör en ny då eller ??

varför åka snabbt när man kan åka brett
henkebenke
4 januari 2009 · 1 703 Inlägg

Plenum - insug, samma sak olika namn.
Börja med att montera större turbo, avgassystem, se till att soppan räcker till etc etc. När du tröttnat på de extrakusarna kan du kanske börja finlira med att tillverka ett nytt insug för att optimera flödet.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
x-ride
4 januari 2009 · 49 Inlägg

så du menar att det är bara att trycka dit en större turbo mer soppa större ic och köra med orginal insug

varför åka snabbt när man kan åka brett
PerArne Mycke vill ha mer...
4 januari 2009 · 611 Inlägg

Beror helt på vad du har för effektmål och plånbok!!

//Per-Arne
vaughn
4 januari 2009 · 674 Inlägg

lgspeed.se

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
henkebenke
4 januari 2009 · 1 703 Inlägg

x-ride skrev:
så du menar att det är bara att trycka dit en större turbo mer soppa större ic och köra med orginal insug

Precis, orginal insug kommer nog vilja vara med och leka länge, om du inte siktar på en extrem maskin.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Hybriden
4 januari 2009 · 677 Inlägg

Vänta du har du en helt orginal supra mk3 och du vill byta insuget på den?
eller har jag förstått fel?

Asså inte elakt men som alla andra snackar om så finns det mycket man kan göra innan,  visst orginal pleniumet är monterat som ett jävla anus och är alltid i vägen med ic rören.

Ett tips är att innan du trimmar är att se över oljesystemet och ett tips är att shimsa ventilen som sitter i hållare där oljefiltret sitter.
För moderat trimning hade jag fixat 3 tums system från turbon o ner (dp+catback) öppetluftfilter,linjär btr,pysventil och sen shimsa oljeventilen och skaffa större oljekylare. Ladda sen upp til FCD och sen skaffa en sån och höj en til så du ligger runt 0.9-1 bar då borde du ligga på runt 300 hk.

Men återtill frågan, kolla med lgspeed eller supras.nu där brukar det finnas

lycka till

x-ride
4 januari 2009 · 49 Inlägg

tack målet är 450 -500 kr och den är orginal enda jag har gjort är att byta topplocvks packning till en 1mm titian vad menar du med att shima ventilerna ?? ic röret är så dumt konstruerat på mk3 skulle vikja ha som på mk4

varför åka snabbt när man kan åka brett
caromania Forummoderator
4 januari 2009 · 9 296 Inlägg

x-ride skrev:
tack målet är 450 -500 kr och den är orginal enda jag har gjort är att byta topplocvks packning till en 1mm titian vad menar du med att shima ventilerna ?? ic röret är så dumt konstruerat på mk3 skulle vikja ha som på mk4

Jag hoppas du menar hk?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
volvo244_rallycross
4 januari 2009 ·

bygg eget har själv gjort de inga problem smile

x-ride
4 januari 2009 · 49 Inlägg

men hur vet man 1 formen 2 volymen 3 alla slangar som går till och från

varför åka snabbt när man kan åka brett
x-ride
4 januari 2009 · 49 Inlägg

caromania skrev:

x-ride skrev:
tack målet är 450 -500 kr och den är orginal enda jag har gjort är att byta topplocvks packning till en 1mm titian vad menar du med att shima ventilerna ?? ic röret är så dumt konstruerat på mk3 skulle vikja ha som på mk4

Jag hoppas du menar hk?

ja det menar jag

varför åka snabbt när man kan åka brett
terazzi
4 januari 2009 ·

Snacka med JRM så kan dem hjälpa dig med ALLT ^^
trevliga snubbar och jävligt bra på service sen e dem kunniga med wink

Besök deras sida vetja wink
www.jrm-racing.se

fish Allfixare
4 januari 2009 · 1 475 Inlägg

cp-service.se fixar åt dig.

x-ride
4 januari 2009 · 49 Inlägg

okej men dom hade ju brar till mk4 inte mk3

varför åka snabbt när man kan åka brett
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang