Strand's projekt, just nu: Bmw E38 740iA -95

Lonefox Bad music kills good sound
12 mars 2011 · 7 241 Inlägg

stRaend skrev:

Lonefox skrev:
Unibull.....

Mjo, vill ha running bull men orkar inte byta + att det är underbart med dubbla poler smile

Det är väl ända fördelen med dem wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
stRaend
12 mars 2011 ·

Lonefox skrev:

stRaend skrev:

Lonefox skrev:
Unibull.....

Mjo, vill ha running bull men orkar inte byta + att det är underbart med dubbla poler smile

Det är väl ända fördelen med dem wink

kan hända, men det funkade ju nästan med enbart två förra året. fick lite dåligt med ström vid db-mätningar, så får hoppas det hjälper med ett till smile

stRaend
18 mars 2011 ·

Fått lite gjort idag igen, dragit klart högtalarkablarna till mille kitet, satt in säkringshållarna under huven (bild 1), och sedan har jag även provmonterat ena mellanregistret (bild 2). Blir lite tajt men med vaselin och kofot så ska det nog gå vägen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/83/82725/82725-ba0d2c6da521061058d965eac80a9b38.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/83/82725/82725-b9855218dfa22c29e7431196ff0b91a5.jpg

Ciaaao
22 mars 2011 · 75 Inlägg

Riktigt härligt och inspirerandearbete du gör, vinylen bara älskar jag! big_smile.
Är just drf väldigt intresserad över hur själva "klädningen" går till, är det någon slags typ töjbar vinyl du använder, eftersom skarvar/hörnen och former kunnat bli så bra.

Ska påbörja ett nytt baslåde-bygge snart igen nämligen, och tänkte klä det just i vinyl smile


/Ciaaao

stRaend
22 mars 2011 ·

Tackar, det finns en guide här på garaget som är mycket bra. Den ligger klistrad längst upp i billjuds delen. Där skaparen går igenom alla steg.

_DamnIt R1 driver!
11 april 2011 · 5 128 Inlägg

Lonefox skrev:
Unibull.....

Vad är det negativa med Unibull? Har själv 2. Mest kul att veta! smile

Lonefox Bad music kills good sound
11 april 2011 · 7 241 Inlägg

_DamnIt skrev:

Lonefox skrev:
Unibull.....

Vad är det negativa med Unibull? Har själv 2. Mest kul att veta! smile

Vanligt startbatteri.....
Det enda som är speciellt är polerna.
Annars är det som vilket våtbatteri som helst.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
stRaend
15 april 2011 ·

Men dom duger gott till att spela musik med iallafall smile

Men men, elmia närmar sig och golfen börjar bli klar nu iallafall wink ska sätta i hp1d steget idag och provspela hela systemet. Hp4 steget åkte in där det skulle sitta igår och det funkar kanon. Bara snygga till några kablar och koppla in lite relän så är den klar funktionsmässigt sen. Får se ifall det kommer några bilder innan elmia, har ju mycket annat att göra också tongue

stRaend
23 april 2011 ·

Då rullar golfen  ner till Elmia imorgon, lite små skit har hänt som vanligt såsom att ena delningsfiltret har gett upp bl.a. Sedan så är den inte helt klar men skiter faktiskt i det just nu.. bara den håller över Elmia smile

Kom gärna förbi ifall någon läser här tongue

stRaend
19 juni 2011 ·

Såå, äntligen hittat hit igen. smile När elmia var avklarat med inte så bra resultat, fast jag är nöjd med tanke på förutsättningarna, så revs allting ur och den såldes till någon som hade mer nytta av den än mig.

Så nu har jag skaffat mig en bmw e38 för ett tag sedan som det kommer komma lite bilder på under resans gång. Det projektet kommer inte spåra ur då jag bara vill rusta upp den och ge den ett lite råare stuk.

Men hoppas ni som följt golfen följer mitt nästa "projekt" också smile

Ciaaao
20 juni 2011 · 75 Inlägg

Tråkigt att projektet slutar här, men det har varit riktigt inspirerande, jättebra jobbat! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang