9229
Sök

Vart kopplar man remotekabeln ?

22 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Hej!
Jag har för inte så längesen köpt en Audi S6 med Bose system. Jag vill byta stereon till http://www.blaupunkt.com/se/7647633310_main.asp .
Men har fått ett problem, har iso-kablaget för Audi bose system, men den blå/vita sladden (står system remote control på) har inget uttag i stereon. Någon som vet hur man ska koppla denna? tacksam för svar då jag är väldigt ny på att fixa bilen.

133 Inlägg
6 januari 2009
Vilken stereo har du i bilen Concert eller? finns pdf'r att tanka ner med diagram ofta på tyska men man översätter rätt lätt smile

Kämpande familjefar ---- barnvagn eller baslåda :( :)

22 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
bremnes skrev:
Vilken stereo har du i bilen Concert eller? finns pdf'r att tanka ner med diagram ofta på tyska men man översätter rätt lätt smile

det sitter en Pioneer med en ingång som inte är iso och i den har dem fått in remote kabeln. ok, ska testa de, tack så mycket:)

22 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Känns som ett väldigt stort wild-card, men är de någon som vet om en http://www.netonnet.se/index.asp?iid=84260 skulle funka?
För mig känns de inte som de borde de, de blir ju iso-kablage på iso-kablage. Plus de är till en VW, men tänkte de va värt att fråga om de i.a.f. skulle funka:)

313 Inlägg
6 januari 2009
Är ett rent hel**te det dära.. hade en vän som skulle slänga i en eftermarknads stereo i sin S8 med Boose system och navi.. Slutade med att han fick beställa allt ifrån VAG... "dyrt"

+Uppfinnare+
643 Inlägg
6 januari 2009
den blåvita sladden brukar vara remote till slutsteg om du ska ha det smile funkar stereon annars då?? Annars kan det vara den som slår till strömmen från nyckeln smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

22 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
_zigge_ skrev:
Är ett rent hel**te det dära.. hade en vän som skulle slänga i en eftermarknads stereo i sin S8 med Boose system och navi.. Slutade med att han fick beställa allt ifrån VAG... "dyrt"

jobbigt, blev större projekt än jag räknat med:/

22 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Evil_90 skrev:
den blåvita sladden brukar vara remote till slutsteg om du ska ha det smile funkar stereon annars då?? Annars kan det vara den som slår till strömmen från nyckeln smile

Jag har testat att koppla in stereon utan remotesladden, resultatet är att stereon funkar som den ska, men de kommer inget ljud i högtalarna:/

+Uppfinnare+
643 Inlägg
6 januari 2009
AudiS6 skrev:
Evil_90 skrev:

Jag har testat att koppla in stereon utan remotesladden, resultatet är att stereon funkar som den ska, men de kommer inget ljud i högtalarna:/

Svårt att sätta sig in i det när man inte har sett det hmm har du någon bild på kabelhärvan??

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

22 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Evil_90 skrev:
AudiS6 skrev:
Evil_90 skrev:

Svårt att sätta sig in i det när man inte har sett det hmm har du någon bild på kabelhärvan??

Har ingen bild just nu, men ska ut o ta någon bild o hoppas på att de hjälper:)

6 851 Inlägg
6 januari 2009
vad är det för årsmodell på din S6a?

22 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
vad är det för årsmodell på din S6a?

Det är en 96:a smile

6 851 Inlägg
6 januari 2009
Ska du koppla till separat steg? Har du en antennförstärkare, för det bruka sitta orginal. Den kabeln brukar vara vit. Det är den iaf. i min S6a.

22 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Ska du koppla till separat steg? Har du en antennförstärkare, för det bruka sitta orginal. Den kabeln brukar vara vit. Det är den iaf. i min S6a.

jag ska inte kopplat in något mer nytt än huvudenheten, men de jag undrar är vart den blå/vita sladden ska kopplas? det står 'System Remote Control' på den:)

22 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Har tagit lite bilder nu som jag hoppas på ska hjälpa till, om inte så säg gärna till vad ni vill ha bild på så fixar jag de, tacksam för all hjälp:)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/106711/537250_9r9pgm.jpg
kablaget till pioneer-stereon

https://www1.garaget.org/gallery/archive/106711/537252_4g5r01.jpg
iso-kablaget plus remote-sladden

https://www1.garaget.org/gallery/archive/106711/537253_du8l4w.jpg
baksidan av den nya blaupunkt-stereon

16 197 Inlägg
6 januari 2009
men dra den direkt till "tändström" då??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

22 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:

Bara att köra in den i samma hål som tändströms sladden?

6 851 Inlägg
6 januari 2009
evilaudio skrev:

Problemet är att han vet inte vart rem. från CD spelaren skall dras till, antar jag.
Då spelar det inte ngon roll om han drar CD rem. till tändnings +..
Skall kolla kontakterna på min i morgon och se om jag kan hitta vart min ligger.

22 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
evilaudio skrev:

Problemet är att han vet inte vart rem. från CD spelaren skall dras till, antar jag.
Då spelar det inte ngon roll om han drar CD rem. till tändnings +..
Skall kolla kontakterna på min i morgon och se om jag kan hitta vart min ligger.

problemet är att jag har en remote sladd som ska in i stereon på något sätt, men de finns inget uttag för den i stereon. så antingen får man väll skaffa en till sladd som fixar de på något sätt eller koppla in remotesladden på något annat sätt in i stereon. Men vore väldigt snällt om du kolla:)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
7 januari 2009
Kablaget som hängde med din nya stereo måste ju ha ett litet kopplingsschema? Den blå/vita remotekabeln ska väl skarvas på remotekabeln i kebelhärvan som hängde med steron? och inte direkt in i huvudenheten? Längesedan jag kopplade billjud.

Sök