Projekt: Mazda rx-7 "DLS" ljudet har kommit hem!

vaughn
22 januari 2009 · 674 Inlägg

Dea1982 skrev:

vaughn skrev:

toycrew skrev:
9,5" med breddning det var som f*n, jag har 9" nu utan breddning och jag skulle kunna tänka mig att köra bredare sen med min breddning.

jaha... jag hörde även med dom på wankelregistret och de sa också att de var tajt.
men iaf nu så ångrar jag inte att jag tar torque-fälgarna istället

Det handlar väl mer om vilket ET du ska ha på fälgarna. Kan ju ha smala fälgar som ligger längs med skärmarna lika som du kan ha breda fast kan ju ta i på insidan om det skulle vara allt för breda tongue

jo de fattar jag...
jag litar ju bara på vad tim säger.
ska fortsätta argumentera emot dej tongue nerå... men de hade tydligen sagt på rota att de inte skulle gå heller när han mejlade med dom

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
timnordlof
22 januari 2009 · 798 Inlägg

Kul att du fått fart på projektet! Det kommer bli riktigt fint! smile

För att reda ut lite frågor kring fälgarna: 18x9,5" funkar fin fint bak. Däremot funkar det inte fram. Med 9,5"-bredd kommer det att ta i någonstans och innerskärmar, plastbehållare samt skärmkanter måste modifieras. Det är fullt möjligt att det går (inget är ju omöjligt) men det är inget som rekommenderas. Mina fälgar går "nästan" helt fritt och då har jag ändå rejält mycket mer plats än en vanlig sjua, dessutom minsta möjliga däcken med endast 235-bredd.

Det största problemet är inte att de tar i skärmkanten, problemet är framför allt att de tar i inåt. Kör man på ett lägre ET för att flytta ut dem så tar de istället i skärmkanterna. Mycket klokt val att välja 8" eller 8,5" fram på Torque-fälgen som är snuskigt snygg. Dessutom ändras styrgeometrin minimalt och bilen blir lite mer körvänlig. Var sugen på dem jag också, får se vad det blir på Puman... smile

Dea1982 1308cc!!
22 januari 2009 · 430 Inlägg

De kan jag tänka mig stämmer mycket väl så jag argumenterar inte emot heller tongue Roligt att det är många 7or som ska byggas om i vinter o bli ännu grymmare big_smile Ska följa din tråd smile

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
vaughn
22 januari 2009 · 674 Inlägg

tack Tim! inte för att jag tyckte att du var jobbig på något sätt dea1982, haha!
vi hörs imorn Tim!

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
MUSN
23 januari 2009 · 130 Inlägg

vaughn skrev:
gtr finns endast i 9,5 och inget annat.
däremot kan de stå 8" osv på andra hemsidor med rota fälgar men det stämmer inte.

18x8 av GTR finns det nog, vi har en hel del att välja på som du säkert vet om. Så vem som har sagt åt dig att dessa fälgar inte finns i 8" bredd vet jag inte, men han verkar ha missat nåt då när det gäller Rotas fälgutbud.

http://www.nordicrota.com/rota-gtr_c34648_34649.htm

Fick du någon fälg och däcksponsor till sist sen?

Försökte faktiskt få genom din bil hos ledningen, men de tyckte du hade för lite planer tyvärr.

vaughn
25 januari 2009 · 674 Inlägg

MUSN skrev:

vaughn skrev:
gtr finns endast i 9,5 och inget annat.
däremot kan de stå 8" osv på andra hemsidor med rota fälgar men det stämmer inte.

18x8 av GTR finns det nog, vi har en hel del att välja på som du säkert vet om. Så vem som har sagt åt dig att dessa fälgar inte finns i 8" bredd vet jag inte, men han verkar ha missat nåt då när det gäller Rotas fälgutbud.

http://www.nordicrota.com/rota-gtr_c34648_34649.htm

Fick du någon fälg och däcksponsor till sist sen?

Försökte faktiskt få genom din bil hos ledningen, men de tyckte du hade för lite planer tyvärr.

jag har inte helt klart med nån än men natsuko-r eller pbz blir de nog fälgar igenom tror jag.
eran ledning har inte ångrat sig då? tongue

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
vaughn
25 januari 2009 · 674 Inlägg

Vilken utav dessa dekorer tycker ni att jag ska välja?
har ni andra förslag så släng fram dom!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20642/553396_emc6kf.jpg
NR 1

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20642/553401_zlx30a.jpg
NR 2

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20642/553403_6i70cu.jpg
NR 3

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
toycrew
25 januari 2009 · 97 Inlägg

Jag tycker bild nr 2 ser bäst ut.....

Ang fälgarna så vet jag en kille som kör med 19*11 tum breda och ett et på +23 och den enda breddning han har gjort är en liten feed flare på överdelen av org skärmen så det mesta passar på rx7an. Men om du inte ska bredda bilen så får du inte in så stora fälgar men med en breddning även en diskret sådan så finns det nästan ingen begränsning, du kapar ju ändå bort den orginala skärmkanten ifall du breddar på riktigt.

Senast redigerat av toycrew (25 januari 2009)

vaughn
3 april 2009 · 674 Inlägg

Update
tyvärr så sket de sig lite i uppsala... motorn verkar ha gjort sitt.
så i stället för ljud så kommer de bli en ny motor med lite mer effekt i.
flockningen och fälgarna kommer de bilder på såfort bilen är hemfraktad.

Senast redigerat av vaughn (8 april 2009)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
vaughn
20 september 2009 · 674 Inlägg

ligger just nu i en twist med pbz från uppsala... lackjobb, mappning, flockning och fälgar, allt  har gått åt helvete...
jag fick hem fel fälgar (jag får inga nya), lackjobbet ser ut som en buckla nu (var en spricka tidigare), flockningen blev bra förutom att min intrumentpanel inte funkar alls efter detta och slutligen mappningen: motorn var skit sa de... idag är den mappad till 347hk av gabi på g-r.se

allt detta känns ju lite konstigt...

allt ljud från dls är hämtat och ligger i karlskoga.
känns skönt att få hämta ca 10 paket  med billjud innan jul.

Senast redigerat av vaughn (20 september 2009)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Danne_sejbjerg
11 december 2009 · 7 Inlägg

Grym bil hoppas allt går bra.
Lycka till....

Kör saab och va glad.......
Saab 9-5 vector "vector" (2003)
Turbo-Mannen
9 januari 2010 · 39 Inlägg

Lycka till med fin fina bilen smile

=) Bmw and Audi The Best Cars In The World =)
Audi A4 1.8T quattro "S-Line" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang