Japp vad ska vi börja,, Jag o min teamkollega spelade, 163.4dB 2004 med en bas,4 slutsteg,10 batterier i en nästan 3ton tung ford fiesta som var uppbyggd av 4-kantsprofiler som i ett rutnät,även rutorna fram o i dörrar var 7.5cm tjocka o dörrarna bultades fast med m24 innan det skulle mätas för att få det så stumt som möjligt.
Vi hade rätt bra kontakter med Finland som har tagit många vm-titlar sa att flexar det 3mm tappar du nästan 1dB vilket inte låter så mycket men i dessa tävlingssammanhang är det otroligt mycket..
Men somsagt 2004 räckte till en 3e plats i Europa o bland dom 7 bästa i världen..
Idag e det inte så högt i Extremklass då du måste upp i 178db el mer,,
Här har du några bilder på vår PANZERWAGEN Från Europafinalen 2004
![http://memimage.cardomain.com/ride_images/1/878/2201/2193600230_large.jpg]()
![http://memimage.cardomain.com/ride_images/1/878/2201/2193600231_large.jpg]()
![http://memimage.cardomain.com/ride_images/1/878/2201/2193600252_large.jpg]()
![http://memimage.cardomain.com/ride_images/1/878/2201/2193600238_large.jpg]()
![http://memimage.cardomain.com/ride_images/1/878/2201/2193600240_large.jpg]()
För att se hela byggets gång finn bilder här:
http://www.cardomain.com/ride/322009Men alla som vet när man bygger Extreme bilar så är bygget 90% o bas/basar,steg mm är resten.
För att komma upp i dessa tryck är byggnationen oerhört viktig.
Sen en sak till att mäta dB handlar ju lite om oxå hur skickliga folk är till att rikta ljudet/trycket till den punkt som senorn sitter oxå...
Och det gäller väl det mesta får jag säga, har du en jättedyr o bra bas men gör en kass installation så spelar det inte bättre..
Sen TYCKER jag du ska besöka forumet,,
www.termpro.com o snacka med dom killarna där i forumsdelen,,för där finns det några som spelar,170dB el mer så kan dom nog hjälpa dej att få svar hur detta går till att spela superhögt,,för detta e nog lite fel forum att snacka om såna höga dB...