5743
Sök

volvo 940 polismotor skillnad mot vanliga?

900 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
nån som vet va de e för skillnad på 940 turbo b230ft polismotor o vanliga 230ft om de e nån skillnad??

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

908 Inlägg
10 januari 2009
polismotorerna va väl chippade etc.. ?

-utan 940
1 728 Inlägg
10 januari 2009
Det ska inte vara nån skillnad, de har väl inte ens Turbo+ eftersom de flesta har automatlåda.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
10 januari 2009
sydstatare skrev:
nån som vet va de e för skillnad på 940 turbo b230ft polismotor o vanliga 230ft om de e nån skillnad??

ingen skillnad på dom vissa är mer utrustande än andra oftas är dom automat har bara sett min hitils som haft manuell från fabrik .

OEM <3
6 957 Inlägg
10 januari 2009
volvo_dude skrev:
sydstatare skrev:

ingen skillnad på dom vissa är mer utrustande än andra oftas är dom automat har bara sett min hitils som haft manuell från fabrik .

De e väl nåt speciellt med framlyktorna på bilen va?

Du kunde i ställt frågorna i denna tråden än att skapat 2 olika? tongue

OEM <3

272 Inlägg
10 januari 2009
Läste nyligen ett repotage om Volvo polisbilar, den ända som varit trimmad var tidiga Amazoner med B14 motorn.
Precis som privatbilar får man inte trimma en polisbil.

Åker helst på is =)

5 650 Inlägg
10 januari 2009
Bjork skrev:
volvo_dude skrev:
sydstatare skrev:

De e väl nåt speciellt med framlyktorna på bilen va?

Du kunde i ställt frågorna i denna tråden än att skapat 2 olika? tongue

nope bilarna e nerstrippade på allt så de är som en volvo orginal när de säljs bara att den har sin polis histora och är almänt välservad  och heter tex polis i vägvärksystemet istället för tex turbo

Supraman
2 300 Inlägg
10 januari 2009
det kan finnas ex som har turboplus och det är ett lagligt trim, man kan se på effektsiffran på regpappret om det e turbo+ på dom.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

volvo244_rallycross
10 januari 2009
har en b230 531 "polistopp" annan kam är det i den

5 650 Inlägg
10 januari 2009
Stefan Varberg skrev:
det kan finnas ex som har turboplus och det är ett lagligt trim, man kan se på effektsiffran på regpappret om det e turbo+ på dom.

alla gammla polisbilar har inte turbo+  men min har de turbo+ är ju 1 elektornisk pysventil från fabrik.

de med turbo+ har 140Kw
de utan har 120

men turbo + va ju inte bara för polisen vem som hälst kunde ju köpa de;)

Sök