Tjena, jag skulle villa veta ifall det finns nån här som vet vilken som är den första cylindern i en Audi V6a? Så jag vet hur jag ska ställa dom och hur allt ska stå med kammarna. Eller om nån kan länka till en sida så jag kan läsa har sökt runt lite och kollat på nordicaudi.se men inte hitta nått.
sett framifrån så är det 1-2-3 på vänster sida och 4-5-6 på höger sida om jag inte minns fel. på nyare v6:or står det oftast vilket nummer cylindern har också
Den första cylindern brukar vara den närmast fronten på bilen. Det är vad jag har hört, skulle bli förvånad om det är ngn annan:)
Ja det var ganska bra förklarat För att göra det enklare så kan man säga att första brukar vara på kamremsidan. Men på en v6a så finns det ju två som sagt. Det kan ju stå på blocket men det kanske är svårt att se. Annars kan du chansa det är ju 50/50
Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Man får tacka för svaren, lyckades hitta den första cylindern och det va den som va närmast torpedväggen på högersida Så nu ska det bara skruvas ihop och hoppas att den ska starta. För Audi killarna sa att 30ventils motorn var tydligen svår att få igång efter men nollställt dom efter markeringarna.