Men den där nya vingen som du funderar på vad jag har för ig är itne dom godkända på bilprovningen pga att det är vassa kanter osv! min bror hade en sån han fick plocka ner vingen varje gång han var på bilprovning plus polisen tycker inte om dom heller! Har jag fel?
Finns en rad olika medel till sånt, men man brukar få smörja efter varje tvätt. Många säger också värmepistol men har inte prövat själv. Sök lite har varit många trådar om det där
Finns en rad olika medel till sånt, men man brukar få smörja efter varje tvätt. Många säger också värmepistol men har inte prövat själv. Sök lite har varit många trådar om det där
Gnugga in dom ortentligt med olivolja, låt det torka lite och torka bort överflödet. Håller väl någorlunda. Finns trådar om detta på div. "andra bilforum".
Gnugga in dom ortentligt med olivolja, låt det torka lite och torka bort överflödet. Håller väl någorlunda. Finns trådar om detta på div. "andra bilforum".
Annars borde det väl gå att lacka dem? Vet faktiskt inte hur väl färgen fäster på den ytan men om du ruggar upp den lite fint så kanske. Annars kanske det bara är att blaska ett lager epoxy på dem och lacka.
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
blir skit bra du du som har jobbat lite me de här nu, hur fan får ja bort fronten X)
börja me o lossa alla skruvar o sen så är det lättast om du har en kompis oxå. Då går ni till varsin sida av front spoilern o så ska det bara vara att lyfta av den, tror det sitter nån gömd skruv, kolla riktigt noga så allt är lossat Lycka till
blir skit bra du du som har jobbat lite me de här nu, hur fan får ja bort fronten X)
börja me o lossa alla skruvar o sen så är det lättast om du har en kompis oxå. Då går ni till varsin sida av front spoilern o så ska det bara vara att lyfta av den, tror det sitter nån gömd skruv, kolla riktigt noga så allt är lossat Lycka till
Det ska sitta 3 skruvar upptil, 1 skruv i vardera hjulhus och 3 skruvar eller plast pluggar undertill. Bara lossa allt och sen börjar du försiktigt med att lirka ur fronten ur hjulhusen, så är det bara att plocka bort den sen. Om nån har varit puckad och fäst termometern i fronten får du se upp med det. Detta fixar du själv om du är lite smidig.
Senast redigerat av Android (15 mars 2009)
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd