Iam2fast4U skrev:
Lonefox skrev:
Iam2fast4U skrev:
Jag har kopplat in remoten nu då jag kopplade in remoten så har jag samma gain som jag hade innan
(precis innan hälften (ca:5 i 12)
bara nu att jag kan sänka basen från förarstolen vilket är soft

men har en fråga till
jag vet att man ska höja till ca: 46 av 62 på volymskalan och gaina till distorsion uppkommer sedan sänka lite
men då kom jag och tänka på Hur låter egentligen distorsion?
hur mycket vågar man gaina egentligen?
Enklare uttryck:
Gaina upp tills det låter ansträngt eller illa, gaina därefter ner tills det börjar låta bra igen

Distortion låter helt enkelt illa....
låter ju iaf bra enligt mej på 46 så då borde det ju iaf inte vara någon form av distorsion
men när man höjjer volymen kan distortion uppkomma då?
Ja...frågan är hur högt du måste gå INNAN det sker. Du får testa att höja högre o se;)
En anledning till varför man inte vill ha maxvolym är att enheten i sig kan dista där uppe...sedan är det så förbenat tråkigt när man stoppar in en skiva med lägre inspelningsvolymän den man ställde in med...
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP